FAQ

Níže se nacházejí odpovědi na nejčastěji kladené otázky

Zušlechťování výtisků. Existuje možnost použití také jiné metody zušlechťování než těch, které jsou uvedené u daného zboží?

Všechny dostupné varianty zušlechťování výtisků jsou popsané u jednotlivých produktů. Jednou z možných variant je potažení celého produktu UV lakem. Pokud si plánujete objednat skládaný výrobek, např. leták nebo vizitku a Váš grafický projekt bude 100% potisknut doporučujeme abyste si místo UV laku zvolili potažení fólií. Toto opatření zamezí případnému praskání barvy a laku v místě bigování . Můžete si také objednat zvolené výrobky pokryté selektivním UV lakem.

Cena zakázky. Jaké položky vytvářejí konečnou cenu mé zakázky?

Do ceny zakázky se započítává: - uvedenou cenu produktu v ceníku (vždy zahrnuje náklady na kurýrské služby a automatického ověřování grafického souboru); - případné dodatečné náklady, které souvisí s Vámi vybranou nestandardní formou dodání nebo platby. Celková hodnota služeb je uvedena na stránce „objednávky”. Nikdy nepřipočítáváme žádné dodatečné náklady, o kterých jste nebyli námi dříve informováni, a které jste neakceptovali.

Termín dodání zboží. Jak se počítá doba potřebná k dodání objednaného zboží?

To v jakém termínu bude produkt klientovi dodán závisí na tom, kdy byla proběhla akceptace souboru a kdy proběhla platba (týká se objednávek v systému „PayU”, kde je varianta „zaplatit převodem“). V případě akceptace souboru a provedení platby, které proběhnou do 16.00 hod. daného dne, se termín dodání výrobku začíná počítat od následujícího pracovního dne. V případě akceptace souboru a provedení platby, které proběhne po 16.00 hod. systém zaznamenává, že obě činnosti byly provedeny následující den a termín dodání zboží se posouvá o jeden pracovní den. U každého výrobku je pak uveden přesný termín dodávky, který se vypočítává v pracovních dnech. Upozornění: Vaše objednávka bude moci být zpracovávána potom, co proběhne akceptace souboru a uhrazení objednávky.

Etapy zpracování objednávek. Jaké jsou etapy zpracování objednávek?

Nezbytnou podmínkou pro zadání objednávky je vlastnit internetový účet. Tento účet je možné založit před zvolením daného výrobku nebo během zadávání objednávek. Zde jsou úkony, které je třeba udělat, aby objednávka mohla být zpracována:

  1. Vyberte výrobek, který Vás zajímá. Produkty naleznete v hlavním menu nebo po kliknutí na ikonku produktu na hlavní stránce. V bočním menu pak naleznete „TOP 10” nejoblíbenějších výrobků.
  2. Po určení parametrů zvoleného výrobku klikněte na „potvrdit” a budete přesměrováni na stránku „objednávky”.
  3. Na stránce „objednávky” se dá zvolit způsob odeslání souboru, akceptovat zaslané grafické soubory, zvolit způsob platby a uskutečnit platbu, uvést adresu/y,na které chcete zaslat objednané zboží a vybrat způsob dodání.
  4. „Objednávky čekající na vyřízení” to jsou ty, u kterých se vyžaduje určitý úkon z Vaší strany.
  5. Aby objednávka mohla získat status „zpracovává se” musíte akceptovat všechny zaslané grafické soubory a uhradit platbu zboží, která musí být připsána na našem účtu (netýká se platby „na dobírku”). Provádění jakýchkoli změn v objednávkách odeslaných ke zpracování už není možné.
  6. Zpracování objednávky „na dobírku“ se uskuteční ihned po Vaší akceptaci všech grafických souborů.
  7. „Ukončene objednávky” jsou objednávky, které Vám již byly zaslány.
  8. Jednotlivé kroky v zadávání objednávek v justprint.cz budou námi potvrzovány těmito e-mailovými zprávami: potvrzení o zadání objednávky, zpráva týkající se akceptace souborů, informace o předání objednávky ke zpracování, informace o odeslání zásilky spolu s daňovým dokladem.

 

Soubory. Proč je zákazníkova akceptace souborů zaslaných do tiskárny nezbytná?

Všechny soubory odeslané do tiskárny jsou automaticky ověřovány, zda byly správně připraveny k tisku. Grafické soubory jsou převedeny do PDF formátu a je umožněn jejich náhled. Systém generuje také seznam zjištěných chyb, se kterým byste se měli seznámit. Tento seznam obdržíte také v oznámení mailem. Systém dokáže automaticky opravit některé malé chyby. Vždy však musíte ověřovat, zda tyto případné automatické korektury nezpůsobily nepožadované změny.

Proč je náhled souboru, určeného akceptaci nevýrazný?

Náhled obrázku v panelu akceptace je v nízkém rozlišení po provedení oprav systémem (upload/upload PLUS). Zároveň proběhla komprese do formátu JPG a barevnosti do RGB (internetové prohlížeče neukážou správnou barevnost CMYK) Tento náhled nezobrazuje přesnou barevnost Vašeho souboru, ale může ukázat potencionální chyby grafiky jako např. nesprávný gradient nebo transparentnost. Dále může ukázat příliš blízké umístění grafických prvků u hrany ořezu (trim box). Co se týče kvality, nebude se výtisk lišit od Vámi zaslaného materiálu.

Stornování objednávky. Je možné stornovat již uhrazenou objednávku a vážou se s tím nějaké dodatečné náklady?

Stornovat uhrazenou objednávku je možné pouze do momentu akceptace souborů. Za tímto účelem je třeba kontaktovat e-mailem naši kancelář na adrese: info@justprint.cz. Nejpozději do 14 dnů obdržíte částku, která bude redukována o administrativní náklady, které firma musela vynaložit, aby stornovala již běžící objednávky. Tyto náklady činí 160 Kč bez DPH.

Platnost zakázky. Jak dlouhý je termín na úhradu zakázky než skončí platnost objednávky?

Objednávka, která není uhrazena (v případě převodu) je platná po dobu 30 dnů. Po uplynutí tohoto termínu je automaticky ze systému odstraněna.

Faktury. Jakým způsobem jsou odesílány faktury?

Faktury jsou dostupné pouze v elektronické podobě. Po zadání objednávky systém automaticky vygeneruje fakturu proformu. Tuto fakturu si můžete stáhnout kdykoliv, když kliknete na podrobnosti dané objednávky nebo na stránkách „faktury” v záložce „můj účet”. Konečný daňový doklad bude dostupný ve chvíli vygenerování nákladního listu, tzn. dokladu o odeslání zboží. Navíc ji náš systém odešle na elektronickou adresu, kterou jste uvedli během zakládání účtu. Souhlas s tímto způsobem doručování faktur jste dali během zakládání účtu na našem portálu. V zásilce s objednaným zbožím, kterou obdržíte Vy nebo Váš klient, se bude nacházet pouze to, co jste si objednali - nikdy se v ní nebude nacházet faktura ani naše reklamní materiály.

Platby. Jakým způsobem je možné zaplatit za objednané zboží?

Doporučujeme následující způsoby platby: - platba prostřednictvím systému PayU - bankovní převod Pokud chcete zaplatit prostřednictvím systému PayU vejděte na záložku „objednávky” a vyhledejte objednávky, za které hodláte zaplatit. Klikněte na tlačítko „ZAPLATIT” a budete přesměrování na zabezpečenou stránku s platbami, na které budete moci zvolit svou banku a provést převod. Po provedení platby budete opětovně přesměrováni na náš portál. Potvrzení o uskutečnění Vašeho převodu obdržíme během 15 minut. Následně se u Vaší zakázky objeví status „ZAPLACENO”. V případě, že zvolíte bankovní převod, připsání Vaší platby na náš účet nastane nejdříve následující pracovní den po dni provedení převodu a závisí na hodině, kdy tuto transakci uskutečníte. Proto status „ZAPLACENO” se u Vaší zakázky objeví později než je tomu u úhrad v automatickém systému plateb. Pro urychlení připsání platby na účet nám pošlete e-mailem soubor potvrzující provedení úhrady.

RGB. Z jakého důvodu se neprovádí tisk souborů, které jsou připravené v barevnosti RGB?

RGB je barevný prostor, jež se používá v digitálních nosičích: monitorech, skenerech nebo v digitálních fotoaparátech. V technologii offsetového tisku se barvy získávají jiným způsobem - smícháním 4 základních barev CMYK. Z toho důvodu je třeba soubory připravit v barevném prostoru CMYK.

RGB a CMYK. Jaký je rozdíl mezi barevnými prostory RGB a CMYK?

Základním rozdílem je množství barev jaké můžeme získat v těchto barevných prostorech. Prostor je seskupení barev, jenž vnímá lidské oko. Pokud smícháme v různých poměrech červenou, modrou a zelenou vyvoláme v oku dojem, že vidíme libovolnou barvu. Barevný prostor CMYK je tvořen čtyřmi základními tiskařskými barvami (azurová, purpurová, žlutá a černá), jež se běžně využívají v barevném tisku, v polygrafii a v podobných odvětvích.

PANTONE. Můžou být produkty tištěny v jiné barevné škále než CMYK, např. ve zvláštních barvách - Pantone?

Samozřejmě, tisk v jiné barevnosti než CMYK je možný, ale s ohledem na to, že to jsou speciální barvy a je tedy potřeba počítat s vyššími náklady, než těmi, které jsou uvedené v našem ceníku. Pro seznámení se s nimi klikněte na hlavní stránce na ikonku „Nenalezli jste výrobek?” a uveďte parametry nezbytné k cenové kalkulaci Vašeho projektu.

Příprava souborů. Jak připravit soubory k tisku?

S námi bude příprava snadnější – pomůžeme Vám s ní. Na stránce kalkulací a „objednávek” naleznete odkaz na informace uvádějící jak připravit grafický soubor. Zde si budete taky moci stáhnout makety projektu připravené v různých grafických programech. Ideální by bylo, kdyby všechny stránky Vašeho projektu byly umístěny do jednoho souboru (s výjimkou několika produktů, např. katalogu v lepené vazbě, kde obálka musí být zaslána v jiném souboru). Pokud informace uvedené v návodu a v FAQ (sekce Soubory a projekty) nebudou podle Vás postačující, můžete se na nás kdykoliv obrátit s písemnými dotazy týkajícími se Vašeho projektu na adresu info@justprint.cz.

Lepená vazba. Jakým způsobem je třeba připravit soubor k tisku katalogu v lepené vazbě?

Soubor obsahující obálku by měl být připraven v podobě dvojstrany a měl by obsahovat : - na první stránce - obálku IV, hřbet, obálku I a na druhé straně – obálku II, hřbet (nepotisknutý), obálku III. Stránky, které budou uvnitř katalogu je třeba odeslat v mnohostránkovém souboru (počet stránek souboru = počet stránek vnitřku katalogu). Na stránce kalkulací a v objednávkách se nachází návod „Jak připravit soubor?”, kde naleznete také již hotové makety s jednotlivými rozměry, jež byly připraveny v nejpouživanějších grafických programech.

Rozlišení. Jaké rozlišení by měly být obrázky umístěné v projektu?

Pro docílení dobré kvality tisku, fotografie by měly mít tato rozlišení - pro offsetový tisk min. 200 dpi. a pro digitální tisk min.100 dpi. V případě velkoformátových grafických projektů např. billboardů se připouští nižší rozlišení – od 30 dpi.

Formáty souborů. V jakých formátech ukládat soubory určené k tisku?

Soubory by měly být zaslány ve formátech: PDF, TIF nebo JPG a uloženy v barevnosti CMYK. Akceptujeme také soubory připravené v programu COREL DRAW. Tyto soubory však nejsou postscriptovými soubory a v jejich případě nejsme schopni vzít na sebe zodpovědnost za případné tiskové chyby. Vždy před předáním souboru k tisku budete mít možnost akceptace náhledu.

Corel Draw. Soubory programu Corel Draw

Můžete zasílat soubory CDR libovolným způsobem, který si můžete zvolit po kliknuti na PŘIPOJTE GRAFICKÝ SOUBOR na stránce „objednávky”. Soubor změníme na formát PDF a posléze jej budete moci akceptovat v systému UPLOAD. Pamatujte, před odesláním souboru je potřeba převést všechny texty do křivek. Soubory CDR nejsou postscriptovými soubory a v jejich případě nemůžeme na sebe vzít zodpovědnost za případné chyby vzniklé v tisku.

Zasílání souborů. Jak můžete odeslat soubory ke své zakázce?

Za účelem odeslání souborů ke své zakázce jděte na stránku „objednávky”. Vyberte zakázku, ke které chcete přidat soubor. Rozbalte podrobnosti „zakázky“ a klikněte na ODESLAT SOUBOR. Za krátkou dobu obdržíte zprávu, která obsahuje odkaz na stránky, na kterých se budete moci podívat na náhled grafiky, případně zde obdržíte zprávu o chybách a akceptaci projektu do tisku. Můžete nám také poslat soubor e-mailem, avšak jeho velikost nesmí překročit 15 MB. Podobně jako v prvním případě obdržíte zprávu, která obsahuje odkaz na stránku s náhledem grafiky. Po obdržení e-mailu s odkazem na náhled a akceptaci grafiky můžete tuto akceptaci provést.

Ověřování souborů. Jakým způsobem se provádí ověřování zasílaných projektů?

Jednostranné soubory jsou kontrolovány automaticky systémem. Ostatní soubory jsou kontrolované našim grafikem. Soubory pro oboustranný tisk je potřeba zasílat v jednom souboru. U produktů blok, katalog je potřeba zaslat zvlášť soubor pro obálku a zvlášť soubor pro vnitřní strany.

Kurýrské firmy. Jakých kurýrských služeb využívá justprint.cz?

Využíváme služeb firmy GLS. Více informací týkajících se zásilek naleznete v Centru pomoci na straně „Termíny a platby”.

Poplatky za zásilky. Je třeba dodatečně platit za zásilku zboží?

Ne, standardní dodání kurýrskou službou je bezplatné – všechny náklady spojené s ní hradíme my. Případné doplatky jsou závislé na dodatečných službách, takových jako dodávky na určitou hodinu nebo platba na dobírku. Podrobnosti týkající se dodávky naleznete v Centrum Pomoci na stránce „Termíny a platby”.

Zásilky no-name. Je možné, aby firma justprint.cz poslala mým jménem zboží na adresu mého klienta?

Samozřejmě. Pokud chcete objednat zásilku, která bude odeslána přímo Vašemu klientovi, a Vy tak ušetříte čas i peníze, na stránce „objednávky“ do pole „adresy” uveďte sebe jako zasilatele produktu. Zásilka no-name není spojená s žádnými dodatečnými poplatky.

Změna adresy zásilky. Kde a dokdy mohu změnit adresu zásilky?

Do doby předání zakázky ke zpracování můžete libovolně měnit uvedenou adresu zásilky. Provedete to ve svém adresáři. Ve fázi, kdy je objednávka předána ke zpracování nemůžete uvedenou adresu změnit. Takže její editování je neúčinné. V takovém případě nás kontaktujte telefonicky. Pokud zásilka nebyla ještě odeslána, můžeme ještě zkusit změnit adresu na kterou by měla být odeslána.

Potvrzení registrace. Proč e-mail s potvrzením o založení účtu nedorazil?

Je možné, že jste uvedli nesprávnou e-mailovou adresu. Dalším důvodem může být antivirový systém, který máte ve svém počítači nebo na svém serveru. Část e-mailů je tak vnímána jako spam a tudíž blokována. Během zakládání účtu se mohly objevit dočasné technické problémy a Vaše oznámení se k nám nedostalo. Pokud neobdržíte potvrzení během 24 hodin, zkuste opět založit účet nebo napište na naši adresu: info@justprint.cz

Aktivace účtu. Je účet aktivní ihned po jeho založení?

Ano, ihned po založení účtu můžete zadávat objednávky. Na Vaši e-mailovou adresu odešleme odkaz s potvrzením registrace. Pokud máte otázky spojené s účtem a jeho využíváním, kontaktujte nás na naší infolince 555 441 555 nebo napište na adresu info@justprint.cz

Důvěrnost dat. Znají pracovníci justprint.cz moje přístupové heslo k portálu?

Všechna data našich klientů bereme jako důvěrná. Nikdo z pracovníků portálu nezná přístupová hesla k zákaznickým účtům.

Zabezpečení dat. Dbá justprint.cz na vhodně zabezpečení osobních dat klientů?

Zajišťujeme plné zabezpečení dat našich zákazníků. Velkou pozornost věnujeme respektování práv klientů, a zvláště pak práv na ochranu soukromí. Proto shromažďujeme pouze nezbytné minimum informací potřebných k vyhotovení zakázky. Splňujeme všechny povinnosti, které jsou od nás požadovány zákonem, které jsou potřebné ke shromažďování a zpracovávání dat. Data pak přechováváme na zabezpečených serverech. Klienty předaná osobní data používáme pouze za účelem plnění smlouvy a obsluhy plateb. Tato data nesdělujeme třetím osobám pro marketingové nebo reklamní účely. Platební systém PayU garantuje důvěrnost transakcí.

Uchovávání dat. Jsou zakázky klientů uchovávány? Pokud ano, pak jak dlouho?

Data o zakázce uchováváme bez časového omezení a grafické soubory jsou uchovány po dobu 6 měsíců od chvíle, kdy byly naposledy využity.

Změna hesla. Je možné změnit přístupové heslo nebo login k zákaznickému účtu na justprint.cz?

Své heslo k účtu můžete změnit kdykoliv. Za tímto účelem vejděte na stránku „Údaje účtu“ a postupujte v souladu s pokyny. Nelze však změnit login, jelikož se jedná o Váš e-mail.

Správa účtu. Co je multiuser a v čem mi může být nápomocný?

Multiuser je funkce díky které mnoho uživatelů může používat jeden účet. Osoba, která založila účet je současně jeho administrátorem, který může odebírat uživatele a přidávat nové a poskytovat jím oprávnění. Administrátor může také pověřit další administrátory daného účtu. Každý uživatel je zodpovědný za přidělení mu úkolu: obchodník za zadání objednávky, grafik za přípravu a přidání grafického souboru a pracovník oddělení účetnictví za zpracování plateb. Takové rozdělení práce může podstatně usnadnit řízení procesu zadávání objednávek.

Naše technologie. Jaké technologie tisku jsou používány ve vaší firmě?

K tisku využíváme dvě technologie: offsetovou a digitální. V offsetovém tisku máme moderní a velmi výkonné archové offsetové stroje firmy Heidelberg; m.j. vlastníme stroje Heidelberg XL 162-4+LX2 a XL 162-5-LX, které umožní tisk ve formátu 1190 x 1620 mm. Také máme k dispozici dva plnoformátové tiskařské stroje; 10barevný a 5barevný s disperzním lakem. Strojní park offsetové tiskárny doplňuje bohatě vybavena vazárna knih, která umožňuje profesionální konečnou úpravu výtisků. V oddělení digitální tisku používáme unikátní kvalitu plotrů Durst, Mutoh a Roland, díky kterým jsme schopni vytisknout (bez spojování) bannery nebo síťoviny až do šíře 320 cm a tisknout na takových materiálech jako např.: sklo, plexi, PVC deska. K těmto účelům je používán ploter Durst, který je schopen potisknout materiál o šířce 205 cm prakticky libovolné tloušťky. Pro vytvoření výtisků používáme celkem 12 ploterů.

Kontrola kvality. Jakou kvalitu mají výrobky justprint.cz a zda jsou podrobeny kontrole kvality?

V našem moderně a dokonale vybaveném strojním parku máme stroje takových výrobců jako: Heidelberg, Durst nebo Roland. Naši specialisté neustále pracují na zlepšování technologií a vytváření nových výrobků. Justprint.cz se může pochlubit tiském nejvyšší kvality, neopakovatelnou hloubkou barev, která je možná m.j. díky přísnému respektování normy ISO 12647-2. Díky internímu systému řízení dozoru nad kvalitou a automatickému systému kontroly výroby, dohlížíme na zakázky od chvíle obdržení grafických souborů do chvíle dodání hotového zboží.

Gramáž papíru. Co znamená pojem gramáž papíru? Jak velký je rozdíl mezi gramáží 90 a 300g?

Gramáž je vyjádřena v gramech. Je to váha papíru na 1m². Čím vyšší gramáž, tím je papír tlustší, tužší a méně průhledný. Správně zvolený druh papíru má podstatný vliv na funkcionalitu produktu. Například nízké gramáže papíru od 90 do 150g/m ² se ideálně hodí pro tisk letáků a informačních brožur, kdežto papír s gramáží 300 – 350 g/m² je možné využít k výrobě papírových desek, vizitek nebo pozvánek.

Typy papíru. Jaký je rozdíl mezi offsetovým a křídovým papírem v lesklém nebo matném provedení?

Offsetový papír je nepotahovaný papír, který je vhodný pro tisk např. v kancelářských tiskárnách (ve verzi PREPRINT). Na offsetovém papíru se tiskne např. firemní papír atp. Křídový papír patří k potahovaným papírům a existuje ve dvou provedeních – leklém a matném. Využívá se k produkci např. katalogů, letáků, plakátů atp.

Typy tisku. Co je to jednostranný a oboustranný tisk? Co znamenají symboly 4/0 i 4/4?

Výrobky (např. letáky a plakáty), které jsou potištěné v plné barevnosti jenom z jedné strany jsou označeny symbolem 4/0. Symbol 4/4 znamená potisk stejných výrobků v plné barevnosti, oboustranně.