Často kladené otázky
- Slovníček tiskařských pojmů
- Zboží a služby
- Objednávky
- Faktury
- Soubor a projekty
- Dodávka
- Můj účet
- Technologie
- Spojování zásilek
-
Slovníček tiskařských pojmů
-
Ofsetový tisk
Nepřímý způsob tisku, při kterém se barva z tiskové formy nanáší nejprve na válec potažený pryží a teprve z něho se přenáší na papír. Pryžový válec, díky své přilínavosti, umožňuje kvalitní tisk také na méně hladké materiály, např. na látku, hrubý papír nebo na dřevo. Název pochází z anglického slova „offset“, čili nepřímý. Ofset je tiskem z plochy, jelikož místa tisknoucí i netisknoucí se nachází na stejné úrovni na tiskové formě. Ofsetový tisk využívá principu vzájemné odpudivosti barev, které jsou mastné, a vody, která pokrývá netisknoucí místa tiskové formy.
V porovnání s tiskem digitálním je ofset ekonomicky výhodný pro tisk vysokých nákladů, např. novin, časopisů a knih. Další výhodou je lepší kvalita tisku zejména větších tištěných ploch.
-
Solventní tisk
Technologie digitálního tisku, která využívá solventní inkoust. Solventní inkoust obsahuje jako nosič barvy ředidlo. Po odpaření ředidla z povrchu se barvivo přilepí k podkladu. Jedná se o velice trvanlivý a odolný tisk, který se využívá zejména pro výrobu venkovních reklamních bannerů. Kvalita tisku je o něco nižší než u některých jiných digitálních technologií, ale jelikož se u bannerů nepředpokládá pohled z příliš malé vzdálenosti, je pro toto využití ve většině případů dostačující.
-
Slepotisk
Vytvoření reliéfu grafického vzoru, které vznikne protlačením podkladu tiskovou formou bez použití barev. Toto zdobení se používá např. na obálkách pozvánek a svatebních oznámení.
-
RGB
R (red) = červená, G (green) = zelená, B (blue) = modrá. Tyto barvy jsou využity při aditivním míchání barev. Smícháním všech základních barev dostaneme barvu bílou. Tento princip je použit pro zobrazování barev v počítačových monitorech, televizích a digitální fotografii.
-
CTP – Computer to plate
Tisková forma pro ofsetový tisk je vytvořena přímo z datového souboru pomocí osvícení světlocitlivé vrstvy podložky laserem. Tato technologie nevyžaduje mezikrok v podobě výroby filmu, využívaného v technologii CTF.
-
DTP
Desktop publishing. Využití počítačů pro přípravu tiskových podkladů včetně samotného grafického návrhu.
-
Bigování
Před ohnutím se v požadovaném místě tiskoviny vytvoří pomocí lisu rýha, která zabrání nerovnému ohybu. Provádí se u tiskovin o gramáži nad 170 g/m2.
-
Rylování
Prolis v místě, kde bude tiskovina ohnuta.
-
Laminace
Oboustranné pokrytí tiskoviny tvrdou buď lesklou, nebo matnou fólií.
-
Parciální UV lak
Lesklý lak je aplikován pouze na některá místa tiskoviny. Zbývající místa mohou být pokryta matným lakem. Tímto způsobem, pomocí dvou různých laků, získáme efektní povrchovou úpravu.
-
PDF/X
Pravidla pro vytvoření PDF formátu vhodného pro tisk. Standard obsahuje všechny potřebné informace pro tisk, včetně fontů, a naopak neobsahuje informace, které jsou pro tisk zbytečné. Jedním z nejpoužívanějších formátů tohoto standardu je PDF/X-1a: 2001. Tiskové podklady uložené v tomto formátu obsahují všechny potřebné fonty, barvy jsou převedeny do režimu CMYK a případně jsou použity další přímé (spotové) barvy.
-
Spad
Tisk na spad je technika tisku, při kterém chceme, aby grafické elementy dosahovaly až k čistému okraji tiskoviny po ořezu. Aby se zabránilo bílým místům u krajů, je podklad připraven tak, že grafický motiv čisté okraje přesahuje a současně je určena šířka ořezu.
-
Špígl
Rozložení stránek s uvedením míst pro jednotlivé články, reklamu a další redakční či jiné bloky. Používá se především v případě novin, časopisů a katalogů pro rozvržení obsahu na jednotlivé stránky.
-
Cicero
Jednotka typografické měrné soustavy. 1 cicero = 12 typografických bodů = 4,512 mm. 1 typografický bod = 1 didot = 0,376 mm.
-
Makulatura
Zmetky, odřezky a další nepotřebný papír, který vzniká během tisku.
-
Tiskařský šotek
Chyba tisku, svedení viny na malého skřítka, který řádí v tiskárně a zlomyslně zasahuje do obsahu tiskových předloh. Když se nikdo nedívá, tak kupříkladu maže písmena, přidává hrubky nebo prohazuje slova, věty či obrázky. Tento nevyzpytatelný tvor je postrachem nejen tiskařů, ale především všech redakcí, které s ním vedou věčný boj.
-
Digitální tisk
Digitální tisk výrazně snižuje časovou náročnost tiskového procesu, neboť nevyžaduje přípravu tiskových forem. Soubor s předlohu odesíláme z počítače přímo do tiskového stroje. Tento způsob tisku poskytuje zpravidla o něco horší kvalitu než v případě ofsetového tisku, ovšem tento rozdíl se průběžně snižuje. Přípravné práce zahrnují kontrolu souboru s tiskovými daty spočívající především v kontrole správného datového formátu, okrajů předlohy a použitých fontů.
Nejrozšířenějšími typy digitálního tisku jsou laserový a inkoustový tisk.
Digitální tisk je vhodný pro tisk menších nákladů, např. vizitek, plakátů, pohledů a pozvánek. Hranice ekonomické výhodnosti objemu digitálního tisku se však neustále zvyšuje a současně roste také kvalita tisku.
-
Sítotisk
K tisku se používá jemné síto, přes které se protlačuje barva. Jedním z nejpoužívanějších způsobů jak přenést na síto tiskovou formu je fotocesta. Síto je nejprve potaženo světlocitlivou emulzí. Následným osvitem netisknoucích míst dojde k vytvrzení emulze a zakrytí síta. Po odstranění emulze z neosvícených míst je možné provést protisk. Tento způsob tisku lze s úspěchem použít pro potisk nerovných povrchů a také protisk na jiné materiály než papír, např. na látku.
Sítotisk nalezl své uplatnění např. v textilním průmyslu a také mezi umělci. Speciální druh sítotisku se využívá v elektrotechnickém průmyslu pro tisk plošných spojů.
-
CMYK – čtyřbarvotisk
C = azurová (cyan), M = purpurová (magenta), Y = žlutá (yellow), K = černá („key“). Čtyři základní barvy používané pro barevný tisk. Pro získání další barev je využit princip subtraktivního míchání barev, při kterém výsledná barva obsahuje pouze takové barevné spektrum, které původní barvy neobsahují. Teoreticky by stačily pouze tři barvy CMY, ale vzhledem k tomu, že smícháním všech tří barev dostaneme barvu ne zcela černou a také z ekonomických důvodů, se využívá rovněž barva černá.
-
PANTONE
Normovaný vzorník barev zavedený stejnojmennou společností. Je využíván pro určení přesného odstínu barvy, např. v grafickém manuálu pro určení barvy loga a dalších grafických prvků firemní identity.
-
CTF – Computer to film
Tisková předloha je nejprve převedena na film a teprve poté na tiskovou formu, která je použita pro ofsetový tisk.
-
Falcování
Ohnutí tiskoviny pomocí stroje v požadované vzdálenosti od kraje. Tento způsob se používá pro gramáž zhruba do 170 g/m2.
-
Kašírování
Kašírování spočívá v nalepení tenké tiskoviny na silnější podložku, např. na kartón. Tato technika se používá např. u fotografií místo umístění do rámečku.
-
Twin Wire
Dvojitá kroužková vazba používaná například u kalendářů a bloků.
-
UV lak
Zušlechtění povrchu tiskoviny lakem, který je následně vytvrzen působením ultrafialového záření.
-
Disperzní lak
Disperzní lak s používá všude tam, kde tiskovina přichází do styku s potravinami.
-
DPI – dots per inch
Tento parametr udává počet tiskových bodů, které se vejdou do rozsahu 1 palce (anglicky inch). 1 inch = 2,54 cm. Jedná se o důležitý parametr digitálního tisku, který určuje jeho kvalitu. Laserový tisk mívá obecně vyšší hodnotu než tisk inkoustový. Vzhledem k omezenému počtu barev je pro kvalitní digitální tisk důležité, aby tiskárna měla značně vyšší hodnotu parametru DPI než je hodnota PPI (pixel per inch) tiskové předlohy. Pouze v takovém případě je možné pomocí více tiskových bodů dosáhnout takového barevného odstínu každého pixelu, jaký vidíme na obrazovce.
-
Zrcadlo
Je velikost tiskového podkladu, která obsahuje všechny grafické a textové elementy a která ponechává čisté místo na okrajích.
-
Didot
Základní typografická jednotka. 1 didot = 0,376 mm. Jednotku zavedl koncem 18. století francouzský typograf Jean Ambroise Didot. Používá se, spolu s odvozenou jednotkou cicero, například pro stanovení šířky písma.
-
Gramáž
Udává hmotnost 1m2 papíru. Např. klasický kancelářský papír A4 mívá gramáž 80 g/m2.
-
Vazby
Pro různé druhy vazby knih, katalogů, brožur, bloků a dalších tiskovin skládajících se z většího počtu listů papíru se používá označení s písmenem V.
Např.:- V1 – vazba sešívaná
- V2 – vazba lepená
-
-
Zboží a služby
-
Povrchová úprava výtisků. Existuje možnost použití také jiné metody povrchové úpravy než těch, které jsou uvedené u daného zboží?
Všechny dostupné varianty povrchové úpravy jsou popsané u jednotlivých produktů. Jednou z možných variant je potažení celého produktu UV lakem. Pokud si plánujete objednat skládaný výrobek, např. leták nebo vizitku a Váš grafický projekt bude 100% potištěný doporučujeme abyste si místo UV laku zvolili potažení fólií. Toto opatření zamezí případnému praskání barvy a laku v místě bigování. Můžete si také objednat zvolené výrobky pokryté parciálním UV lakem.
-
Cena zakázky. Jaké položky vytvářejí konečnou cenu mé zakázky?
Do ceny zakázky se započítává:
- uvedenou cenu produktu v ceníku (vždy zahrnuje náklady na kurýrské služby a automatického ověřování grafického souboru);
- případné dodatečné náklady, které souvisí s Vámi vybranou nestandardní formou dodání nebo platby. Celková hodnota služeb je uvedena na stránce „objednávky”. Nikdy nepřipočítáváme žádné dodatečné náklady, o kterých jste nebyli námi dříve informováni, a které jste neakceptovali.
-
-
Objednávky
-
Termín dodání zboží. Jak se počítá doba potřebná k dodání objednaného zboží?
Doba dodání objednávky závisí na okamžiku akceptace souboru a platby (platí pro objednávky s možností platby („PayU“, „převod“). Pokud je akceptace a platba provedena v daný den do 20:00, doba dodání objednávky začíná běžet od následujícího pracovního dne. Pokud soubor akceptujete nebo provedete platbu po 20:00, máme za to, že obě činnosti byly provedeny následující den, a začátek dodací lhůty se prodlužuje o jeden pracovní den. U vybraných produktů, množství a hmotností je k dispozici odeslání v ten samý den. Pokud je zvolen standardní režim, musí být akceptace souboru provedena do 11:00. Pokud je zvolen expresní režim, je odeslání v ten samý den možné, pokud jsou soubory přijaty a objednávka je uhrazena do 16:00 (ve vybraných případech do 13:00, což závisí na produktu a množství). Přesné termíny odeslání se počítají v pracovních dnech a jsou uvedeny u každého produktu.
Nezapomeňte – aby byla objednávka odeslána do výroby, musí být dokončeny oba kroky: akceptace souboru a platba objednávky. (v případě platby na dobírku potvrzení způsobu platby).
-
Etapy zpracování objednávek. Jaké jsou etapy zpracování objednávek?
Nezbytnou podmínkou pro zadání objednávky je mít vytvořený uživatelský účet. Tento účet je možné založit před zvolením daného výrobku nebo během zadávání objednávek. Zde jsou úkony, které je třeba udělat, aby objednávka mohla být zpracována:
Vyberte výrobek, který Vás zajímá. Produkty naleznete v hlavním menu nebo po kliknutí na ikonku produktu na hlavní stránce. Na stránce také naleznete „TOP 10” nejoblíbenějších výrobků.
Po určení parametrů zvoleného výrobku klikněte na „potvrdit” a budete přesměrováni na stránku „objednávky”.
Na stránce „objednávky” se dá zvolit způsob odeslání souboru, akceptovat zaslané grafické soubory, zvolit způsob platby a uskutečnit platbu, uvést adresu, na které chcete zaslat objednané zboží a vybrat způsob dodání.
„Objednávky čekající na vyřízení” to jsou ty, u kterých se vyžaduje určitý úkon z Vaší strany.
Aby objednávka mohla získat status „zpracovává se” musíte akceptovat všechny zaslané grafické soubory a uhradit platbu zboží, která musí být připsána na našem účtu (netýká se platby „na dobírku”). Provádění jakýchkoli změn v objednávkách odeslaných ke zpracování už není možné.
Zpracování objednávky „na dobírku“ se uskuteční ihned po Vaší akceptaci všech grafických souborů.
„Ukončene objednávky” jsou objednávky, které Vám již byly zaslány.
Jednotlivé kroky v zadávání objednávek v justprint.cz budou námi potvrzovány těmito e-mailovými zprávami: potvrzení o zadání objednávky, zpráva týkající se akceptace souborů, informace o předání objednávky ke zpracování, informace o odeslání zásilky spolu s daňovým dokladem.
-
Soubory. Proč je zákazníkova akceptace souborů zaslaných do tiskárny nezbytná?
Všechny soubory odeslané do tiskárny jsou automaticky ověřovány, zda byly správně připraveny k tisku. Grafické soubory jsou převedeny do PDF formátu a je umožněn jejich náhled. Systém generuje také seznam zjištěných chyb, se kterým byste se měli seznámit. Systém dokáže automaticky opravit některé malé chyby. Vždy však musíte ověřovat, zda tyto případné automatické korektury nezpůsobily nepožadované změny.
-
Proč je náhled souboru, určeného akceptaci nevýrazný?
Náhled obrázku v panelu akceptace je v nízkém rozlišení po provedení oprav systémem (upload/upload PLUS). Zároveň proběhla komprese do formátu JPG a barevnosti do RGB (internetové prohlížeče neukážou správnou barevnost CMYK) Tento náhled nezobrazuje přesnou barevnost Vašeho souboru, ale může ukázat potencionální chyby grafiky jako např. nesprávný gradient nebo transparentnost. Dále může ukázat příliš blízké umístění grafických prvků u hrany ořezu (trim box). Co se týče kvality, nebude se výtisk lišit od Vámi zaslaného materiálu.
-
Stornování objednávky. Je možné stornovat již uhrazenou objednávku a vážou se s tím nějaké dodatečné náklady?
Stornovat uhrazenou objednávku je možné pouze do momentu akceptování souborů. Pokud je objednávka zaplacená ale soubory nejsou akceptované, můžete objednávku zrušit. Za tímto účelem je třeba kontaktovat e-mailem naši infolinku na adrese: info@justprint.cz. Nejpozději do 14 dnů obdržíte částku zpět na svůj bankovní účet. Od částky je odečten administrativní poplatek ve výši 160 Kč za zrušení objednávky.
-
Platnost zakázky. Jak dlouhý je termín na úhradu zakázky než skončí platnost objednávky?
Objednávka, která není uhrazena (v případě bank. převodu) je platná po dobu 30 dnů. Po uplynutí tohoto termínu je automaticky ze systému odstraněna.
-
-
Faktury
-
Faktury. Jakým způsobem jsou odesílány faktury?
Faktury jsou dostupné pouze v elektronické podobě. Po zadání objednávky systém automaticky vygeneruje fakturu proformu. Tuto fakturu si můžete stáhnout kdykoliv, když kliknete na podrobnosti dané objednávky. Konečný daňový doklad bude dostupný ve chvíli, kdy objednávka bude odeslána z tiskárny. Navíc ji náš systém odešle na elektronickou adresu, kterou jste uvedli během zakládání účtu. Souhlas s tímto způsobem doručování faktur jste dali během zakládání účtu na našem portálu. V zásilce s objednaným zbožím, kterou obdržíte Vy nebo Váš klient, se bude nacházet pouze zboží, které jste objednali - nikdy se v ní nebude nacházet faktura ani naše reklamní materiály.
-
Platby. Jakým způsobem je možné zaplatit za objednané zboží?
Doporučujeme následující způsoby platby:
- platba prostřednictvím systému PayU
- bankovní převod.
Pokud chcete zaplatit prostřednictvím systému PayU vejděte na záložku „objednávky” a vyhledejte objednávku, za kterou hodláte zaplatit. Klikněte na tlačítko „ZAPLATIT” a budete přesměrování na zabezpečenou stránku s platbami, na které budete moci zvolit svou banku a provést převod. Po provedení platby budete opětovně přesměrováni na náš portál. Potvrzení o uskutečnění Vašeho převodu obdržíme během 15 minut. Následně se u Vaší zakázky objeví status „ZAPLACENO”. V případě, že zvolíte bankovní převod, připsání Vaší platby na náš účet nastane nejdříve následující pracovní den po dni provedení převodu a závisí na hodině, kdy tuto transakci uskutečníte. Proto status „ZAPLACENO” se u Vaší zakázky objeví později než je tomu u úhrad v automatickém systému plateb. Pro urychlení připsání platby na účet můžete nahrát potvrzení o platbě k objednávce nebo nám ho poslat e-mailem.
-
-
Soubor a projekty
-
RGB. Z jakého důvodu se neprovádí tisk souborů, které jsou připravené v barevnosti RGB?
RGB je barevný prostor, který se používá v digitálních nosičích: monitorech, skenerech nebo v digitálních fotoaparátech. V technologii offsetového tisku se barvy získávají jiným způsobem - smícháním 4 základních barev CMYK. Z toho důvodu je třeba soubory připravit v barevném prostoru CMYK.
-
RGB a CMYK. Jaký je rozdíl mezi barevnými prostory RGB a CMYK?
Základním rozdílem je množství barev jaké můžeme získat v těchto barevných prostorech. Prostor je seskupení barev, jenž vnímá lidské oko. Pokud smícháme v různých poměrech červenou, modrou a zelenou vyvoláme v oku dojem, že vidíme libovolnou barvu. Barevný prostor CMYK je tvořen čtyřmi základními tiskařskými barvami (azurová, purpurová, žlutá a černá), které se běžně využívají v barevném tisku, v polygrafii a v podobných odvětvích.
-
PANTONE. Můžou být produkty tištěny v jiné barevné škále než CMYK, např. ve zvláštních barvách - Pantone?
Samozřejmě, tisk v jiné barevnosti než CMYK je možný, ale s ohledem na to, že to jsou speciální barvy a je tedy potřeba počítat s vyššími náklady, než těmi, které jsou uvedené v našem ceníku. Pro seznámení se s nimi klikněte na hlavní stránce na ikonku „Nenalezli jste výrobek?” a uveďte všechny parametry nezbytné k cenové kalkulaci Vašeho projektu.
-
Příprava souborů. Jak připravit soubory k tisku?
Každá stránka produktu obsahuje sekci ke stažení, která obsahuje pokyny pro přípravu projektu k tisku. Tato sekce se nachází na levé straně stránky, pod voličem (v levém sloupci). Doporučujeme, aby všechny stránky projektu byly v jednom souboru (s výjimkou několika produktů, jako je například lepený katalog, kde je nutné obálku odevzdat jako samostatný soubor). Pokud jsou poskytnuté informace nedostatečné a stále máte dotazy k vašemu projektu, můžete nás kdykoli kontaktovat na adrese info@justprint.cz nebo chatovat.
-
Lepená vazba. Jakým způsobem je třeba připravit soubor k tisku katalogu v lepené vazbě?
Soubor s obálkou by měl být připraven jako dvoustránkový a měl by obsahovat:
- na první straně: obálka IV, hřbet, obálka I,
- na druhé straně: obálka II, hřbet (nepotištěný), obálka III.
Nezapomeňte na dodatečný 6mm okraj u hřbetu obálky a první a poslední strany vnitřní strany. Tento prostor bude použit k přilepení obálky k vnitřním stranám katalogu. Obrázky umístěné v této oblasti nebudou viditelné a měly by být zohledněny při přípravě grafického návrhu. Vnitřní strany by měly být odevzdány jako vícestránkový soubor (počet stran souboru = počet vnitřních stran). -
Rozlišení. Jaké rozlišení by měly být obrázky umístěné v projektu?
Pro docílení dobré kvality tisku, fotografie by měly mít tato rozlišení pro offsetový tisk i pro digitální tisk 300 dpi. V případě velkoformátových grafických projektů např. billboardů se připouští nižší rozlišení – od 30 dpi.
-
Formáty souborů. V jakých formátech ukládat soubory určené k tisku?
Soubory by měly být zaslány ve formátech: PDF, TIF nebo JPG a uloženy v barevnosti CMYK. Akceptujeme také soubory připravené v programu COREL DRAW. Tyto soubory však nejsou postscriptovými soubory a v jejich případě nejsme schopni vzít na sebe zodpovědnost za případné tiskové chyby. Vždy před předáním souboru k tisku budete mít možnost akceptace náhledu.Všechny bitmapy by měly být uloženy v režimu CMYK 8 bitů na kanál.. Uložení v režimu 16 nebo 32 bitů na kanál nezvyšuje kvalitu, ale může způsobit chyby, za které nenese odpovědnost tiskárna.
-
Corel Draw. Soubory programu Corel Draw
Svůj projekt můžete zaslat ve formátu CDR. Chcete-li svůj projekt odeslat v tomto formátu, zašlete jej prosím na následující e-mailovou adresu: info@justprint.cz.
Do zprávy prosím uveďte číslo objednávky, abychom mohli váš projekt k projektu rychle přiřadit. Soubor převedeme do formátu PDF a vy si poté můžete ověřit jeho kompatibilitu s požadavky na tisk (k tomu přejděte do sekce „Můj Justprint“, „Objednávky“, vyberte příslušnou objednávku a poté klikněte na záložku „Práce se soubory“). Před odesláním souboru nezapomeňte převést veškerý text do obrysů. Pro zajištění bezproblémového otevírání souborů doporučujeme používat CorelDRAW verze 16–18. Soubory CDR nejsou soubory PostScript a neneseme odpovědnost za případné tiskové chyby. -
Zasílání souborů. Jak můžete odeslat soubory ke své zakázce?
Chcete-li nahrát soubory k objednávce, přejděte na podstránku „Objednávky“ v panelu „Můj Justprint“ a poté vyberte objednávku, ke které chcete soubor přidat. Rozbalte její podrobnosti a přejděte na kartu „Práce se soubory“. V sekci „Přidat soubor“ vložte projekt, který chcete vytisknout, a odešlete jej k posouzení.
-
Ověřování souborů. Jakým způsobem se provádí ověřování zasílaných projektů?
Všechny soubory jsou kontrolovány automaticky systémem. U produktů blok, katalog je potřeba zaslat zvlášť soubor pro obálku a zvlášť soubor pro vnitřní strany.
-
-
Dodávka
-
Kurýrské firmy.Jakých kurýrských služeb využívá justprint.cz?
Využíváme služeb firmy GLS. Více informací týkajících se zásilek naleznete v Centru pomoci na straně „Termíny a platby”.
-
Poplatky za zásilky. Je třeba dodatečně platit za zásilku zboží?
Standardní kurýrní doručení je zdarma. V závislosti na doplňkových službách, jako je doručení v termínu, doručení v sobotu nebo platba při doručení, se mohou účtovat další poplatky.
-
Zásilky no-name. Je možné, aby firma justprint.cz poslala mým jménem zboží na adresu mého klienta?
Samozřejmě. Pokud chcete objednat zásilku, která bude odeslána přímo Vašemu klientovi, a Vy tak ušetříte čas i peníze, na stránce „objednávky“ do kolonky „adresy” uveďte sebe jako odesílatele produktu. Zásilka no-name není spojená s žádnými dodatečnými poplatky.
-
Změna adresy zásilky. Kde a dokdy mohu změnit adresu zásilky?
Do doby předání zakázky ke zpracování můžete libovolně měnit uvedenou adresu zásilky. Ve fázi, kdy je objednávka předána ke zpracování stále můžete uvedenou adresu změnit. Pokud zásilka byla odeslána z tiskárny (klient dostává automatický email s potvrzením o odeslání), nemůžeme již změnit adresu na kterou je zásilka odeslána.
-
-
Můj účet
-
Potvrzení registrace. Proč e-mail s potvrzením o založení účtu nedorazil?
Je možné, že jste uvedli nesprávnou e-mailovou adresu. Dalším důvodem může být antivirový systém, který máte ve svém počítači nebo na svém serveru. Část e-mailů je tak vnímána jako spam a tudíž blokována. Během zakládání účtu se mohly objevit dočasné technické problémy a Vaše oznámení se k nám nedostalo. Pokud neobdržíte potvrzení během 24 hodin, zkuste opět založit účet nebo napište na naši adresu: info@justprint.cz
-
Aktivace účtu. Je účet aktivní ihned po jeho založení?
Ano, ihned po založení účtu můžete zadávat objednávky. Na Vaši e-mailovou adresu odešleme odkaz s potvrzením registrace. Pokud máte otázky spojené s účtem a jeho využíváním, kontaktujte nás na naší infolince 555 441 555 nebo napište na adresu info@justprint.cz
-
Důvěrnost dat. Znají pracovníci justprint.cz moje přístupové heslo k portálu?
Všechna data našich klientů bereme jako důvěrná. Nikdo z pracovníků portálu nezná přístupová hesla k zákaznickým účtům.
-
Zabezpečení dat. Dbá justprint.cz o zabezpečení osobních dat klientů?
Zajišťujeme plné zabezpečení dat našich zákazníků. Velkou pozornost věnujeme respektování práv klientů, a zvláště pak práv na ochranu soukromí. Proto shromažďujeme pouze nezbytné minimum informací potřebných k vyhotovení zakázky. Splňujeme všechny povinnosti, které jsou od nás požadovány zákonem, které jsou potřebné ke shromažďování a zpracovávání dat. Data pak přechováváme na zabezpečených serverech. Osobní data klientů používáme pouze za účelem plnění smlouvy a obsluhy plateb. Tato data nesdělujeme třetím osobám pro marketingové nebo reklamní účely. Platební systém PayU garantuje důvěrnost transakcí.
-
Uchovávání dat. Jsou zakázky klientů uchovávány? Pokud ano, pak jak dlouho?
Data o zakázce uchováváme bez časového omezení a grafické soubory jsou uchovány po dobu 1 měsíce od chvíle, kdy byly naposledy využity.
Změna hesla. Je možné změnit přístupové heslo nebo login k zákaznickému účtu na justprint.cz?
Své heslo k účtu můžete změnit kdykoliv. Za tímto účelem vejděte na stránku „Údaje účtu“ a postupujte v souladu s pokyny. Nelze však změnit login, jelikož se jedná o Váš e-mail.
-
Správa účtu.Co je multiuser a v čem mi může být nápomocný?
Multiuser je funkce, díky které mnoho uživatelů může používat jeden účet. Osoba, která založila účet je současně jeho administrátorem, který může odebírat uživatele a přidávat nové a poskytovat jím oprávnění. Administrátor může také pověřit další administrátory daného účtu. Každý uživatel je zodpovědný za přidělení mu úkolu: obchodník za zadání objednávky, grafik za přípravu a přidání grafického souboru a pracovník oddělení účetnictví za zpracování plateb. Takové rozdělení práce může podstatně usnadnit řízení procesu zadávání objednávek.
-
-
Technologie
-
Kontrola kvality. Jakou kvalitu mají výrobky justprint.cz a zda jsou podrobeny kontrole kvality?
Náš tým odborníků neustále pracuje na zdokonalování technologií a vývoji nových produktů. Justprint.cz se pyšní nejvyšší kvalitou tisku a jedinečnou barevnou hloubkou, čehož je dosaženo mimo jiné důsledným dodržováním normy ISO 12647-2. Díky našemu internímu systému řízení kvality a automatizovanému systému řízení výroby sledujeme vaši objednávku od okamžiku, kdy odešlete grafické soubory, až po dodání hotového výrobku.
-
Gramáž papíru. Co znamená pojem gramáž papíru? Jak velký je rozdíl mezi gramáží 90 a 300g?
Gramáž je vyjádřena v gramech. Je to váha papíru na 1m². Čím vyšší gramáž, tím je papír tlustší, tužší a méně průhledný. Správně zvolený druh papíru má podstatný vliv na funkcionalitu produktu. Například nízké gramáže papíru od 90 do 150g/m ² se ideálně hodí pro tisk letáků a informačních brožur, kdežto papír s gramáží 300 – 350 g/m² je možné využít k výrobě papírových desek, vizitek nebo pozvánek.
-
Typy papíru. Jaký je rozdíl mezi offsetovým a křídovým papírem v lesklém nebo matném provedení?
Offsetový papír je nepotahovaný papír, který je vhodný pro tisk např. v kancelářských tiskárnách (ve verzi PREPRINT). Na offsetovém papíru se tiskne např. firemní papír atp. Křídový papír patří k potahovaným papírům a existuje ve dvou provedeních – lesklém a matném. Využívá se k produkci např. katalogů, letáků, plakátů atp.
-
Typy tisku. Co je to jednostranný a oboustranný tisk? Co znamenají symboly 4/0 i 4/4?
Výrobky (např. letáky a plakáty), které jsou potištěné v plné barevnosti jenom z jedné strany jsou označeny symbolem 4/0. Symbol 4/4 znamená potisk stejných výrobků v plné barevnosti, oboustranně.
-
-
Spojování zásilek
-
Jaké podmínky musí být splněny, aby sloučit objednávky do jedné zásilky? Jaké produkty lze spojovat?
Můžete spojit zásilky do jedné objednávky za předpokladu, že:
- mají stejnou dodací adresu a adresu odesílatele
- nejsou rozdělené na několika adres
UPOZORNĚNÍ! Není možné spojit nestandardní objednávky a objednávky, ve kterých býl uveden požadavek na individuální způsob balení.
-
Lze spojit objednávky do jedné zásilky v každé fázi realizace?
Můžete sloučit objednávky v dvou fázich realizace:
Fáze I – objednávky ve stavu „čekající”, to znamená nezaplacené, s neutrálním stavem souborů
Fáze II – objednávky ve stavu „v realizaci”, to znamená zaplacené a se schválenými soubory
UPOZORNĚNÍ! Nebudete moci spojit objednávky v různých stavech – lze spojit objednávky jen ve stavu „čekající” nebo jen ve stavu „v realizaci”, za předpokladu, že jsou splněny podmínky v bodě 1 „Jaké podmínky musí být splněny, aby sloučit objednávky do jedné zásilky? Jaké produkty lze spojovat?” -
Bude výsledkem spojeni objednávek snížení nákladů na doručení?
Fáze I – objednávky ve stavu „čekající”
Pokud sloučíte objednávky před platbou (objednávky ve stavu „čekající”), výše ušetřené částky bude automaticky odečtená od ceny jedné se spojených zakázek, která má nejnižší hmotnost.
Fáze II – objednávky ve stavu „v realizaci”
V případě, že spojité do jedné zásilky objednávky ve stavu „v realizaci”, ušetřená částka bude vrácená na Váš bonusový účet v momentě odeslání zásilky. Prostředky nahromaděné na tomto účtu lze kdykoliv použit k dalším nákupům na naších stránkách. Vyhrazujeme si, že nevracíme prostředky z bonusového účtu na bankovní účet klienta.
Upozornění! Spojení objednávek do jedné zásilky ne vždy nám dovolí snížit náklady na poštovné v důsledků optimalizace balení. -
Může sloučení objednávek do jedné zásilky prodloužit nebo zkrátit dodací lhůtu?
Termín dodání u objednávek spojených do jedné zásilky je vždy stejný jako u objednávky s nejdelší dodací lhůtou.
-