Online prodej miluje tisk. Obaly s potiskem loga a dárkové polygrafické předměty v zásilce pomáhají utvářet image značky a ovlivňují rozhodování spotřebitelů o nákupu – jako například opětovný nákup. Níže naleznete několik příkladů úspěšných kombinací e-commerce a tisku.
Farmaceutický průmysl
Obaly na farmaceutické produkty už dávno nejsou jen zbavené výrazu, šedivé kartonové krabičky s vytištěným názvem a návodem na dávkování. Dnes výrobci aktivně pracují online a zásilkový prodej otevírá dveře k efektivnějšímu využití tisku, který přesahuje výrobu kartonů na vitamíny a doplňky stravy.
Příklad 1
Obaly značky IGC vizuálně odkazují na povahu a rostlinný původ nabízených produktů. Obaly jsou vyrobeny z tenkého kartonu s plným potiskem a k zásilce z internetového obchodu je přiložena vizitka z ozdobného papíru s bílým potiskem.
Podívejte se v Justprint:
Příklad 2
Mood+, čili v tomto případě DobráNálada+. Pomoci ji udržet mají doplňky této značky a energická a barevná vizuální identifikace, reprodukovaná na látce, fólii a papíru.
Podívejte se v Justprint:
Příklad 3
Klasicky pojaté téma krabice a povinný katalog s nabídkou, přidaný do zásilky s objednávkou za účelem prezentace široké nabídky obchodu a souvisejících produktů. Dobrým nápadem je přepravní krabice s vytištěným logem, která se stává ještě lepší, pokud lze krabici použít znovu.
Podívejte se v Justprint:
Módní průmysl
Módní značky působící online mají velký prostor pro využití tištěných forem propagace. Dá se říci, že právě oni iniciovali fenomén packvertisingu, tedy reklamy pomocí obalů (více si o tom můžete přečíst zde – odkaz na text), který je dnes trendem i v tradičních prodejních modelech. A jako že tisk dokáže všechno a téměř všude – na papír, látky, plasty nebo fólie – jsou možnosti jeho využití v propagačních aktivitách téměř neomezené.
Příklad 1
Internetový obchod s oblečením, který ve své komunikaci využívá širokou škálu tištěných produktů – od poštovních krabic po balicí pásky, obálky, tašky, visačky a letáky. Díky tlumené paletě barev působí celek minimalisticky a moderně.
Podívejte se v Justprint:
Příklad 2
Energetická identifikace dokonale zapadá do DNA sportovní značky oblečení. Živé barvy v kombinaci s černou spojovanou s posilovnou se hodí k moderním a funkčním produktům. Move místo do kvantity, vsadilo na kvalitu – krabice, tašky a vizitky byly vyrobeny z prémiových papírů v plném potisku – rovněž v barvách Pantone.
Podívejte se v Justprint:
Příklad 3
Elegance má ráda béžovou a matnou povrchovou úpravu. Pánská oděvní značka SANNO přenesla tyto vlastnosti do tištěných propagačních materiálů a obalových doplňků, čímž zajistila konzistenci v recepci a asociaci se „špičkovou“ značkou.
Zajímavost: matný povrch při tisku se získá potažením papíru fólií (matnou nebo soft touch, která na dotek připomíná slupku broskve).
Podívejte se v Justprint:
Kosmetický průmysl
Obal prodává, což dobře vědí výrobci působící v segmentu beauty. Produkt se zajímavějším obalem bude populárnější než jeho protějšek se stejným složením, ale vizuálně slabší. Stejný princip platí i pro potravinářský průmysl. Lidé nakupují očima a při plánování marketingových aktivit souvisejících s balením je vhodné si tuto skutečnost uvědomit.
Příklad 1
Bohatě, ale eko. Takový kompromis je možný, pokud zvolíte správné produkty. Značka Aurora se zaměřila na opakovaně použitelné kraftové tašky, bavlněná trička, minimalistické produktové krabice s malou plochou potisku a rukávové balení, tedy obaly nahrazující tradiční kartonové krabice.
Podívejte se v Justprint:
Příklad 2
Efektní krabičky produktů Sprinkle byly zjemněny minimalistickým balením, spojeným s takovými slogany, jako reduce & reuse (v ekologii: omezení a opětovné použití). Místo balicího papíru – bavlněný sáček, místo pásky – provázek a celé je to uzavřeno v krabici s víkem.
Podívejte se v Justprint:
Produktové krabice
Krabice s víkem
Bavlněné tašky v přírodní barvě
Příklad 3
Sada na zkrášlení nehtů by už z podstaty měla vypadat efektně. Značka PRESSON vsadila na zušlechtěné produktové krabičky (pozlacené nápisy), oboustranně potištěné poštovní krabice, neonové hedvábné papíry a samolepky.
Podívejte se v Justprint:
Pro více inspirace a zajímavých projektů využívajících tisk se podívejte na naše kanály na sociálních sítích.
Odkazy na projekty:
https://www.behance.net/gallery/123823067/IGC-Branding-Packaging
https://www.behance.net/gallery/116177541/Mood-Mais-identidade-visual
https://www.behance.net/gallery/119057147/Vitaceutics
https://www.behance.net/gallery/163091693/T-H-E-L-A-W-N-Brand-Identity-Design
https://www.behance.net/gallery/153140683/Move-Logo-Identity
https://www.behance.net/gallery/167190703/SANNO
https://www.behance.net/gallery/121537455/PressOn-Nails
https://www.behance.net/gallery/161753933/826-Madison-Springkle
https://www.behance.net/gallery/165431191/AURORA-Brand-Identity