Dobrý produkt by se měl obránit sám. Pokud jeho efektivita uspokojí spotřebitele, není třeba investovat do atraktivního balení nebo příliš rozsáhlé marketingové kampaně. Je tato úvaha správná, nebo se vyplatí hledat jiné způsoby, jak snížit firemní výdaje?
NÚspora je pojem, který se v posledních letech stal běžným díky dynamickému růstu cen. Jednotlivci se snaží snižovat náklady každodenního života, zatímco malé i velké firmy hledají způsoby, jak snížit náklady na výrobu a distribuci produktů. Potřeba škrtů v rozpočtu je v mnoha případech plně opodstatněná, ale tomu, na čem chceme při podnikání ušetřit, by měla předcházet reflexe, abychom v důsledku špatných rozhodnutí nesnižovali prodejní výsledky.
MLevněji nemusí vždy znamenat hůř
Velké tiskárny zakládají svou činnost na efektivním strojním vybavení. Specializovaná zařízení se umisťují na plochy, jejichž velikost sNa rozdíl od běžných asociací nemusí snižování provozních nákladů nebo optimalizace výrobních, marketingových a distribučních procesů znamenat pokles kvality. Pokud vás krize nebo otřesy na trhu donutí volit nové strategie, měli byste si celou situaci proanalyzovat a zamyslet se nad tím, jak pracovat levněji a přitom zachovat současnou nebo ještě lepší kvalitu nabízených produktů.
Moderní technologie digitálního tisku jsou navrženy v duchu ochrany životního prostředí
aPokud začínají tržby pravidelně klesat, často se rozhodujeme pro snížení výdajů nebo zjednodušení grafiky obalů. S výrazným snížením péče o vnější prezentaci produktu a jeho ochranu při přepravě je však třeba počítat s vysokou pravděpodobností ztráty důvěry zákazníků, a to i těch dlouholetých, tedy těch, zvyklých na produkty a služby na určité úrovni. Tento přístup k úsporám s sebou nese opravdu vysoké riziko snížení příjmů, které se v dlouhodobém horizontu může proměnit ve vážné finanční problémy.
Obaly nejen chrání to, co je uvnitř, ale také – a možná dokonce především – jsou prostorem pro vytváření image značky, nedílnou součástí marketingové strategie a nástrojem, který vám umožní prosadit se na trhu. I když by tato znalost měla být dnes již běžná, hodnota krabiček je stále podceňována, popírána nebo opomíjena. Vzdání se tak důležitého prvku marketingové strategie je přitom často příslovečnou střelou do nohy.
Poměr mezi cenou a kvalitou
Je vzácností, aby jedna firma byla zodpovědná za každou fázi výroby produktu. Zatímco výrobce vybírá suroviny potřebné pro celý proces a také kontroluje správné fungování komponent, mnoho materiálů je získáváno od externích dodavatelů. Proto, když je potřeba snížit náklady na výrobu produktů, často začínáme hledáním firem, které nabízejí stejné služby jako naši stávající partneři, ale za nižší cenu.
I když je to pochopitelné opatření, existuje několik faktorů, které je třeba při jeho přijímání zvážit. Připomeňme, že překvapivě levné nabídky mohou vyplývat z nedostatku stálých nebo spokojených s kvalitou provedení objednávky zákazníků. Výše zmíněná kvalita je však v kontextu obalů produktů klíčová, protože její zanedbání může přispívat ke generování nových nákladů.
Co když krabičky objednané „levně“ nesplní své základní funkce: jejich pevnost nebude dostatečná k řádné ochraně produktu během přepravy, rychle se zdeformují, roztrhnou nebo rozpadnou a používání obalu bude kvůli nepřesnostem v mechanismu otevírání a zavírání frustrující? Takové negativní zkušenosti spotřebitelů se změní v časté reklamace a neochotu zákazníků k opětovnému nákupu, což povede ke stále horším prodejním výsledkům. Místo toho, abyste se vzdali osvědčeného poskytovatele služeb, vyplatí se například optimalizovat množství objednávaných obalů – důkladná analýza aktuálních potřeb výroby vám umožní zadávat objednávky, které odrážejí skutečnou poptávku po vybraném produktu mezi spotřebiteli.
Certifikovaná kvalita – Balení je pákou obchodu
Svou sSprávně naplánovaná investice může pozitivně přispět k dlouhodobým úsporám. Pokud povrch krabiček pojmeme jako doplňkovou reklamní plochu, může svým zajímavým grafickým zpracováním zaujmout mnoho zákazníků a následně zvýšit prodejní výsledky. Navíc je to skvělý způsob, jak snížit další výdaje spojené s reklamou, například tím, že upustíte od tisku letáků nebo brožur, jelikož na obal lze umístit vybraný, propagační a informační obsah.
Důležitý je také tvar a kapacita obalu. Pokud prodáváme vícedílný produkt, optimálním řešením, které snižuje náklady, bude objednat krabice, do kterých se snadno vejde každý prvek, namísto objednání několika menších krabic (pokud si specifičnost samotného produktu nevyžaduje samostatné balení). Funguje to i obráceně – malý výrobek by měl být umístěn v malém balení, aby nebylo potřeba plnit příliš velkou krabici dalšími vložkami nebo ochrannými materiály, které mají také svou cenu. Spoustu druhů obalů, které splňují různé potřeby, poskytuje drukomat.pl, online tiskárna, která Vám umožní plně personalizovat Vaši objednávku. Vybrané prvky potisku na obalu je také možné zušlechtit, tedy ozdobit grafiku speciálním lakem s trojrozměrným efektem nebo metalickými fóliemi, čímž je zajištěna větší estetika projektu. Dokonce i minimalistický design, založený pouze na logu či reklamním sloganu, se může stát jedinečným díky rafinovanosti a práce grafika v takovém případě nebude přehnaně složitá, takže její náklady nezatíží firemní rozpočet.
Obaly levnější a stále perfektní
BExistuje několik dalších osvědčených postupů, které mohou výrazně snížit náklady na výrobu obalů, aniž by se snížila jejich funkčnost a kvalita. Při plánování a realizaci optimalizační strategie nelze zapomenout na logistické aspekty. Při zvažování samotné pořizovací ceny suroviny se často opomíjí kalkulace nákladů na její dodání, které však výrazně ovlivňují rozpočet.
Nejlepší volbou bude spolupráce s důvěryhodnými dodavateli a průběžná kontrola všech částí dodavatelského řetězce, což v praxi spočívá ve výběru renomovaných obchodních partnerů. Každá zakázka s sebou nese riziko nečekaných problémů v různých fázích – výroby, skladování, dodávky. Pokud takové situace nastanou, partnerství s profesionálními firmami jistě usnadní a zlepší jejich řešení.
Úspory lze rovněž dosáhnout eliminací nestandardních surovin a optimalizací balicích matric s cílem jejich sjednocení. Takové akce by měly být provedeny po důkladné analýze, zda po zjednodušení tvaru nebo materiálu krabičky, která doposud odlišovala náš produkt na trhu, bude ona stále schopna přitáhnout pozornost spotřebitele. Neobvyklá řešení zahrnují procesy, které mohou ovlivnit konečnou cenu produktu: výrobci musí stroje dovybavit nestandardními matricemi, provést příslušné testy a neobvyklé materiály také ovlivňují dodací lhůtu.
Obaly a úspora. Co nedělat?
Mnoho akcí zaměřených na snížení výrobních nákladů je prováděno s dobrými úmysly, ale nepředchází jim dostatečně důkladná analýza. Nezohlednění dlouhodobých důsledků některých nápadů může časem vést k projektům, které měly původně mít opačný efekt. Co by se tedy v souvislosti se snižováním nákladů na výrobu obalů nemělo dělat?
Vzdát se upřesňování lze považovat za jednu ze základních chyb. Estetické ozdoby na krabicích nejen zatraktivňují produkt a odlišují jej od konkurenčních značek, ale také poskytují dodatečnou ochranu. Zušlechtění snižují riziko poškrábání a oděru a zároveň zvyšují odolnost krabiček vůči různým mechanickým faktorům.
Negativní dopady nepochybně přinesou i experimenty s použitými lepidly a extrémní snížení hmotnosti krabice. Neodůvodněné změny stávajícího pojiva nebo výrobního materiálu na levnější náhražky povedou ke snížení kvality, protože krabice se mohou začít rozpadat.
Obaly a úspory. Co je vhodné?
Úspory by měly být procesem prováděným podle konkrétního plánu. Ani náhlá potřeba snížit výrobní náklady neospravedlňuje unáhlené jednání. V profesionálním řízení firmy není prostor pro impulzivitu, protože ta může vést k silně pociťovaným, negativním důsledkům.
Pokud se strategie snižování nákladů týká krabiček, stojí za to zajistit, aby se škrty netýkaly prvků, které ovlivňují celkové vnímání produktu spotřebitelem. Nelze zapomenout ani na efektivitu obalové reklamy, ve které se obal stává nezávislým komunikačním a reklamním kanálem, který vždy osloví zákazníky.
Všechny závěry plynoucí z obsahu tohoto článku lze shrnout do jedné věty: nešetřeme příliš na tom, co rozhodně přispěje k našemu úspěchu. A obal nám k jeho dosažení nepochybně může pomoci.