Jakým způsobem balit, abyste byli byli zapamatováni? Může obal pozitivně ovlivnit nákupní zážitek a vnímání značky?
Obaly jsou všude. Používají je společnosti podnikající ve stacionární formě, jakož i firmy působící v modelu ecommerce. V menší míře, ale přece — obaly se objevují i tam, kde je podnikání založeno na službách. Podívejte se, jak je kreativně využít v různých obchodních modelech.
Scénář 1: Fyzické produkty prodávané online
Značka, která prodává online, může úspěšně využívat obaly a tištěné poštovní materiály jako další reklamní prostor a prostor pro komunikaci s těmi, kteří kupují její výrobky. K dispozici je celá řada tiskařských návrhů — od obalů na výrobky až po přepravní krabice, kurýrní obálky, poukázky, průkazy nebo potištěné papírové tašky.
Níže: Minimalistické krabice na výrobky z lehkého kraftového papíru.
Prémiové krabičky s víkem a papírové tašky s grafikou vztahující se k olejovému složení kosmetiky.
Viz prémiové papírové tašky.
Obrovskou oblastí pro personalizaci jsou také obaly a další tiskoviny pro elektronický obchod. Personalizované balení (navržené tak, aby na něj bylo možné před odesláním doplnit jménmo nebo poděkování) nebo personalizované poukázky se jmenovitým slevovým kódem úspěšně fungují jako součást marketingu založeného na hodnotě, zlepšují retenci a posilují vazbu mezi značkou a kupujícími.
Přečtěte si také ↓
Scénář 2: Fyzické produkty prodávané v obchodě
Balení nákupu v kamenných obchodech může výrobku přidat na hodnotě, pokud se neomezuje na pouhý plastový sáček. Balicí papír s logem značky nebo reklamní taška, která je stejně atraktivní jako samotný výrobek, může zvýšit hodnotu zakoupeného zboží a vytvořit pocit, že k nákupu bylo přidáno něco navíc. Balení zboží na místě má jisté kouzlo — vytváří dojem, jako by šlo o dárek, a kdo z nás je nerad dostává?
V knihkupectví Jose Barba Librero vědí, jak využít sílu obalu a postarat se o to, aby každé nákupy působily jako narozeniny.
Balicí papír s estetickým potiskem souvisejícím s vizuální identitou knihkupectví. Svůj vlastní si můžete objednat zde. Podívejte se také na doplňkový produkt. 🙂
Hladké kraftové tašky – podobné si můžete objednat zde.
Podívejte se na další propagační tašky.
Scénář 3: Fyzické produkty prodávané v hybridním modelu (online a offline)
Často se stává, že se značka neomezuje na jeden prodejní kanál. Výrobky lze zakoupit v kamenných obchodech i online. Pokud tomu tak je, rozšiřuje se také spektrum tiskařských produktů, které lze použít v procesu balení a přepravy a v marketingových aktivitách. Krabičky na výrobky bude možné sjednotit v obou kanálech (stejné pro kamenný i internetový obchod), což ušetří výrobní náklady.
Ve fázi balení se věci mohou lišit a pro ty, kteří nakupují na obou místech, je vhodné rozlišovat — potištěné papírové tašky budou vhodné pro výrobky zakoupené v obchodě, zatímco vyztužené řezané poštovní krabice budou dobře fungovat online, aby ochránily zásilku před poškozením.
Níže: Minimalistické dárkové krabice na výrobky z přírodního kartonu s jemným potiskem Pantone 7404 C a řezané krabice ze silnější suroviny určené k přepravě (žluté s šedým potiskem).
Poštovní sada je doplněna kurýrními obálkami, které doplňují vizuální identitu značky. Teplá a tlumená paleta barev odpovídá vlastnostem výrobků a připomíná relaxaci v moderním domácím prostředí.
Objednáváte si u nás obaly? Podívejte se na YouTube na návody.
Scénář 4: Služby (bez fyzických produktů)
Služby nelze zabalit, ale zážitek z nakupování ano. Tištěný dárek na úvod podpoří dobrý vztah s osobou na druhé straně obchodního vztahu. Zaslání i skromného balíčku sestávajícího z poznámkového bloku, pera, minikatalogu s prezentací služeb a bavlněné tašky s logem značky je přínosem pro dobrou pověst, a to ještě před zahájením spolupráce.
Podobné sady se používají nejen u klientů a zákazníků, ale stále častěji také u zaměstnanců. Uvítací balíčky u příležitosti prvního pracovního dne nebo dárkové krabičky k výročí jsou investicí do image značky, která tak získává v očích těch, jež sledují její aktivity v oblasti budování značky zaměstnavatele, i samotných zaměstnanců.
Štědře: uvítací balíčky navržené pro společnost LG společností STUDIO SAWORL.
Další inspiraci pro balení najdete zde ↓
Zdroje projektů uvedených v článku:
https://www.behance.net/gallery/134755385/Kyma
https://www.behance.net/gallery/155858045/Alma-Natural-Care
https://www.behance.net/gallery/97743219/LG-U-Welcome-Kit
https://www.behance.net/gallery/100449695/JOSE-BARBA-LIBRERO-VINTAGE-BOOK-STORE