Justprint.cz Blog
  • Produkty
  • Tisk
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
Justprint.cz Blog

Vítejte na našem blogu!

  • Produkty
  • Tisk
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
DesignObaly a krabiceTiskZajímavosti

Haptika. Jak zvýšit účinnost reklamních materiálů prostřednictvím hmatových zážitků?

autor Justprint 29 června 2023
autor Justprint 29 června 2023 0 komentář

Díky haptice získávají tištěné reklamní materiály výhodu, kterou digitální média nemají. Pokud je do interakce zapojen další smysl – hmat, je sdělení lépe zapamatovatelné a zvyšuje se šance na pozitivní rozhodnutí o koupi. Jak využíváte dotykové inženýrství ve svých marketingových odděleních?

Haptika neboli hmatové inženýrství

Haptika neboli dotykové inženýrství je obor, který se zaměřuje na vztahy mezi člověkem a hmotou, v nichž dochází k dotyku. Díky tomuto smyslu se učíme novým věcem, pamatujeme si je a chápeme je. Úkolem haptiky je převést mechanické jevy do kontextu, kterému náš mozek rozumí, a umožnit nám tak zpracovávat a využívat informace získané hmatem.

Dotek – neverbální forma komunikace

Haptické (hmatové) vjemy doplňují tradiční komunikaci, kterou přijímáme zrakem (obrázky, text) a sluchem (zvuky, řeč). Čím více smyslů zapojíme do interakce mezi značkou a publikem, tím větší je šance, že dosáhneme komunikačního úspěchu.


Zajímavost: Barva je zdaleka nejsilnějším faktorem při rozhodování o koupi. Na druhém místě jsou hmatové vjemy, které zvyšují ochotu ke koupi až o 25 %.


vizitky, letáky, přívěsky - ražba a 3D fólie
Na obrázku: příklad použití vylepšení – protlačení a 3D fólií v potiscích značky tlani pani. Projekt: Estudio Albino

Haptika podporuje nákupní rozhodování

Dotek ovlivňuje nejen nákupní rozhodnutí, ale vyvolává řadu asociací se značkou nebo produktem, které se vytvořily v minulosti. Dokážeme si vybavit dojmy vytvořené fyzickým kontaktem s obalem nebo rafinovanou vizitkou. Tyto dojmy následně utvářejí obraz značky v mysli a představují ji jako luxusní, elitářskou, originální nebo dbající na detaily.


Příkladem značky, která ve svých marketingových aktivitách jedinečně oceňuje haptiku, je Apple. Zapojení hmatu do uživatelského zážitku je dovedeno tak daleko, že i rychlost uvolnění víka krabičky iPhonu je důležitá pro vytvoření napjatého očekávání příchodu produktu.


Hmotnost, textura, reliéf

Textura a vizuální vlastnosti ovlivňují nákupní rozhodnutí, zatímco senzorické vlastnosti je podporují. Jedinečné tvary zvyšují pozornost a podporují interakci – čtení letáku nebo vyzkoušení výrobku. Tuto zásadu velmi dobře chápou prémiové značky, jejichž tisky obvykle zahrnují použití papírů vyšší gramáže a vylepšení, která zvýrazňují nejdůležitější prvky sdělení.

Haptika v tisku umožňuje povýšit plochý a dvourozměrný tradiční inkoust na trojrozměrný na základě reliéfů a reliéfů. Takového smyslového vylepšení tisku lze dosáhnout pomocí zušlechtění, z nichž nejoblíbenější jsou:

  • Fólie (lesklá, matná nebo jemná na dotek, připomínající broskvovou kůži), která se nanáší po celém potištěném archu papíru.
  • 3D fólie (u Justprint si můžete vybrat ze zlaté, stříbrné, měděné, červené, růžově zlaté a holografické fólie)
  • UV lak pro zvýraznění vybraných prvků v návrhu pro tisk
  • 3D UV lak, který na povrchu tisku vytváří reliéf.

Prozkoumejte naše produkty v kategorii Premiové výtisky

leták s 3D metalickou zlatou fólií
Projekt: Justprint
plakát s metalizovanou 3D zlatou fólií
Projekt: Justprint
pozvánka / pohlednice s růžovým zlatem 3D metalickou fólií
Projekt: Justprint

Haptika vytváří silnější, hlubší a smysluplnější vztah k tištěnému dílu, protože rozšiřuje komunikaci o fyzický rozměr. Fyzické haptické zážitky mají mnohem větší dopad než tradiční 2D plošné vjemy a rezonují hlouběji ve vědomí. Přejetí prstem po zjemnění vyvolává větší neurologickou aktivitu než vnímání pouhým zrakem.

Haptika zvyšuje přidanou hodnotu výrobků

Haptické zážitky mohou utvářet vnímanou hodnotu výrobků. Kontakt s vylepšeným potiskem je interaktivnější a slibuje smyslový zážitek, který poskytne kontakt s výrobkem. Haptika činí okamžik kontaktu se značkou hmatatelnějším, a tedy hodnotnějším a skutečnějším než kontakt ve virtuálním prostředí.


Značka v digitální dimenzi existuje jako abstraktní výtvor, značka ve fyzické sféře se zhmotňuje, takže má „vyšší existenční faktor“.


pohlednice s 3D holografickou fólií a texturovaným lakem
Projekt: Justprint

Sdělení sdělovaná pomocí tisku vytvářejí asociace, které zůstávají v paměti delší dobu a pozitivně ovlivňují hodnocení hodnoty značky. Čím vyšší je hodnocení, tím větší je šance, že spotřebitel vybere výrobek. Proto se stále více společností vyrábějících spotřební zboží snaží používat zušlechtění, neobvyklé tvary a formáty obalů, aby dodaly svým značkám individuální identitu a odlišily je na pultech od výrobků stejné kategorie.

haptikaObalové materiályobaly a krabicepremium tiskpro grafické designérytisk onlinetiskarnaonlinetiskarsky bestsellertrendy v grafickém designu
0 komentář
0
FacebookTwitterPinterestLinkedinEmail
Předchozí článek
HoReCa se to líbí! Nejlepší produkty pro hotely, kavárny a restaurace
Následující článek
Papír není tak děsivý. Fakta a mýty o výrobě papíru

Mohlo by se Vám také líbit:

Obaly během boje o snížení výrobních nákladů produktů....

19 září 2024

Eko aneb polygrafie z druhé strany – polygrafický...

12 srpna 2024

Jedinečné a nezapomenutelné – prozkoumejte možnosti povrchové úpravy...

25 ledna 2024

Přibližme si individuální formáty. B4

18 ledna 2024

Překvapte tím, co je uvnitř. Reklama tisk e-commerce

11 ledna 2024

Co čeká tiskařský průmyslový sektor v roce 2024?...

4 ledna 2024

Přibližme si individuální formáty. B3

28 prosince 2023

Přibližme si individuální formáty. B2

14 prosince 2023

Katalog s dodatečnou hodnotou. Vyzkoušejte tyto nápady

7 prosince 2023

Tisk bestsellerů ve slavnostní atmosféře

30 listopadu 2023

Napsat komentář Odstranit odpověď

Pamatovat si moje jméno, e-mail a stránku v prohlížeči

Facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Zůstat v kontaktu

Facebook Instagram

Justprint.cz - O NÁS

Jsme moderní internetová tiskárna a můžeme pro Vás vytisknout cokoli - za atraktivní cenu, v krátkém termínu a zboží doručíme až k Vašim dveřím! Tiskneme na různých typech materiálů. Naše tiskárna není jen halou plnou moderní technologie, je to také tým 700 lidí – nadšenců, kteří svými zkušenostmi 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, kontrolují každý krok Vaší objednávky. Díky vlastnímu, modernímu tiskařskému parku a vázárně realizujeme na jednom místě ofsetový tisk, digitální tisk v ofsetové kvalitě, ofsetový UV tisk, solventní a UV tisk.

Nejpopulárnější články

  • 1

    Nabídkové složky – co byste o nich měli vědět?

    23 března 2020
  • 2

    Kalendáře 2023. Přehled nejzajímavějších projektů

    10 listopadu 2022
  • 3

    Formáty a rozměry plakátů čili až to uvidím, tak to pochopím

    20 prosince 2019
  • Facebook
  • Instagram

@2019 - Justprint.cz - All Right Reserved. Nastavení souborů cookie


Zpět nahoru