Jakým obsahem naplnit katalog? Podívejte se na 3 návrhy pro 3 různá odvětví a vytvořte si vlastní dokonalou kompozici.
1. Designové studio
Krásné obrázky budou stejně důležité jako text. Při navrhování dbejte na rovnováhu mezi oběma formami komunikace.
Příklad tematické struktury katalogu:
1. O nás / O společnosti
Použijte pravidlo „spíše náznak než román“. Nepřehánějte to s nadbytečným textem na začátku – to nejdůležitější se přece skrývá na následujících stránkách.
2. Služby nebo produkty / produktová řada
Prezentujte svou nabídku v souladu s grafickým prostředím katalogu. Pokud toužíte po minimalistickém vzhledu, který je spojen s prémiovým segmentem, ponechte si i v této části lehkost. Princip 1 výrobek – 1 dvojstrana bude fungovat dokonale. Přidejte vysoce kvalitní obrázky a zkombinujte je se základními odstavci textu, které obsahují pouze nejdůležitější informace o Vašich produktech nebo službách.
3. Popis procesu návrhu
V designu je samotný proces vytváření služby nebo produktu stejně zajímavý jako to, co je jeho výsledkem. Ukažte, jak pracujete, a stručně popište jednotlivé fáze od konceptu po výrobu.
4. Testimoniál
Recenze zákazníků pomohou rozhodnout se, zda koupit nebo spolupracovat. Využijte této příležitosti ve svém reklamním katalogu.
5. Kontakt
Použijte vnitřní stranu obálky na konci katalogu nebo poslední stranu. Další řešení najdete v dalším projektu v tomto článku.
Níže: Katalog ateliéru specializujícího se na interiérový design.
✅ Vyobrazený produkt: sešívaný katalog.
2. Společnost poskytující služby – IT sektor
Služby jsou segmentem trhu, kde záleží na kompetencích. V katalogu firmy poskytující služby bude text důležitější než obrázky, které můžete zajímavě uspořádat ve formě seznamů, časových os nebo infografiky.
Příklad tematické struktury katalogu:
1. Představení / O společnost
Použijte celou dvojstranu. Na jednu stránku umístěte typické informace pro sekci „O nás“ a na druhou představte poslání a vizi, které celek úhledně uzavřou.
2. Oblasti působení
IT je široký obor, proto si hned na začátku určete oblasti působení, abyste neplýtvali časem lidí nebo firem, kteří hledají něco úplně jiného.
3. Poradenství a služby
Obsah prezentujte v krátkých textových blocích nebo, pokud nevyžadují popis, ve formě názvů v kombinaci s grafickými prvky vztahujícími se k dané službě.
4 Kompetence
Pokud nabízíte služby, je to naprostá nutnost – koneckonců je to vaše konkurenční výhoda a ve stejném oboru působí mnoho podobných společností.
5. Partneři
Pokud spoluvytváříte služby s jinými společnostmi, naplánujte sekci, kde o tom budete hovořit. I to může být pro prodej rozhodující informace.
6. Zákazníci
Tuto část můžete zajímavě graficky uspořádat tak, že místo textu uvedete loga.
7. Kontakt
Na vnější stranu zadní obálky uveďte své kontaktní údaje. Jedná se o pohodlné řešení, které od osoby hledající tyto informace nevyžaduje další úsilí.
✅ Pro tento typ publikace se hodí buď spirálový, sešívaný, nebo lepený katalog.
3. Posilovna
Nic nepovzbudí lidi k nákupu tréninkových plánů nebo permanentek do posilovny více než dobře vizualizované výsledky cvičení. Nabídkový katalog tělocvičny nebo sportovního centra by měl být papírovým vyzařováním přínosů sportu.
Příklad tematické struktury katalogu:
1. Úvod
Zde uveďte dvě věty o společnosti, které rozvedete v další části, nebo motivační citát či slogan, který povzbudí zájemce, aby se podívali na další stránku katalogu.
2. O nás
Rozšiřte to, co se již o společnosti objevilo v úvodu, nebo přidejte další informace. Obsah musí být krátký, ale zásadní.
3. Vize a poslání
Ukažte, že Vám jde o víc než jen o prodej sportovních služeb. Pokud je součástí vašeho podnikání propagace zdravého životního stylu nebo se snažíte zlepšit pohodu a sebevědomí svých klientů, není lepší místo, kde o tom mluvit.
4 Nabídka/balíčky školení
Katalog slouží k podpoře prodeje, proto se nebojte věnovat této části více prostoru než ostatním. Prezentujte jednotlivé služby na speciálních tabulkách a doplňte text fotografiemi na pozadí. Na konci oddílu můžete vytvořit přehled různých možností balíčků ve formě tabulky.
5. Vybavení
Přemýšlejte o lidech, kteří budou chtít využívat pouze posilovnu. Informace o dostupném vybavení pro ně budou stejně důležité jako informace o nákladech na předplatné.
6 Tým
Běžecké pásy a tréninkové místnosti jsou polovinou úspěchu sportovního centra. Druhým je personál. Ukažte jej v akci, nejlépe při interakci se zákazníky. Této sekci můžete také věnovat více prostoru a představit profily jednotlivých školitelů a trenérů.
7. Proč trénovat s námi?
Uveďte čísla a údaje – kolik lidí ve vašem centru trénuje, jak často servisujete vybavení, kolik skříněk je v šatnách nebo volných běžeckých pásů v době největšího vytížení posilovny.
Pozvěte někoho, kdo ve vašem sportovním centru prošel proměnou, aby přispěl do této části katalogu a je připraven o své proměně vyprávět světu. Skutečné úspěchy motivují více než 5 hvězdiček na Googlu (i když ty jsou také důležité).
8. Kontakt
Kontaktní údaje můžete uvést na konci nebo na každé stránce katalogu v podobě „zápatí“ – toto řešení bude dobře vypadat v horizontálním uspořádání.
✅ Vaše nabídka se nevejde na několik stránek? Vyberte si sešívaný katalog.
Zdroje grafiky a návrhů:
https://www.behance.net/gallery/142582847/Profile-Company-Software
https://www.behance.net/gallery/160834141/This-is-This-is-Sport-Training-Centre-Brochure