Jak navrhnout obsah, aby váš reklamní katalog nebyl jen nástrojem na podporu prodeje? Máme pro to hned několik nápadů.
Vyberte si výraznou obálku a neobvyklý formát
Prvním krokem k úspěšnému tištěnému katalogu je vizuální přitažlivost, která začíná obálkou. Odlište přední stranu katalogu matnou, pocitově příjemnou fólií, která vyvolává asociace s exkluzivitou a špičkovou kvalitou produktů uvedených v reklamní složce. Vybrané prvky grafického návrhu lze pro ještě lepší efekt zvýraznit selektivním UV lakem.
Zamyslete se také nad volbou formátu. Čtvercový katalog může být poutavější než design v typickém formátu A4 pro katalogy.
💡 V Justprint si objednáte:
Vyberte si z 8 formátů, několika desítek objemových variant a 3 barev spirál. Spousta prostoru pro kreativní experimentování!
Překročte běžná pravidla a využijte přizpůsobivost papíru
Jakmile se vám podaří získat pozornost a zaujmout vizuální rovinou katalogu, udržujte pozornost na podobné nebo vyšší úrovni vytvořením Hitchcockova efektu (začněte zemětřesením a pak nechte napětí narůstat 😊). Použijte neobvyklá řešení, promítněte část obsahu na průhledné plastové rozdělovače nebo ozdobné papíry v různých barvách, abyste oddělili jednotlivé části katalogu. Využijte plastových možností papíru k prezentaci výrobků ve 3D (jako v příkladu níže). Váš katalog by měl být zajímavější s každou další stránkou nebo záhybem.
Kromě standardní nabídky Justprint, která zahrnuje šité, lepené a spirálové katalogy, realizujeme také netradiční návrhy katalogů. Napište nám na info@justprint.cz a my pro vás připravíme individuální nabídku.
Postarejte se o bonusy uvnitř katalogu
Zajímavé popisy a atraktivní obrázky produktů jsou polovinou úspěchu. Pokud nechcete, aby váš katalog byl jen další reklamní složkou, která po jednorázovém zhlédnutí skončí na poličce nebo v horším případě v odpadkovém koši, nezapomeňte do něj zařadit produkty zdarma, tedy drobné dárky nebo výhody, které mohou být v katalogu ukryty, což zvýší interakci s vaší značkou a prezentovaným obsahem.
Přidání slevových kupónů
Jednoduchá a osvědčená myšlenka, která se často promítá do prodeje. Umístěte na jednu ze svých stránek jedinečný kód, který opravňuje ke slevě na konkrétní produkt nebo na celou nabídku vašeho internetového obchodu. Pokud prodáváte kancelářské potřeby, můžete obsah navrhnout tak, aby kupon představoval vystřiženou položku, kterou si můžete vzít do obchodu, aniž byste s sebou museli brát celý katalog.
Naplánujte si tajný prodej
Tento typ akce přitahuje velký zájem a katalog je skvělým místem pro testování její účinnosti. Umístěte informaci o tajném prodeji na předposlední stranu katalogu, abyste viděli, kolik lidí si vaši reklamní složku prohlédlo nebo přečetlo až do konce. Tajný prodej komunikovaný „na papíře“ může být skvělým způsobem, jak zvýšit vaši online aktivitu – pokud je podmínkou účasti v akci například přihlášení se k odběru newsletteru, přilákáte nové odběratele a účinnost tohoto typu aktivity můžete otestovat analýzou prodejní aktivity ve vašem obchodě v období konání akce.
Přečtěte si také ↓
Využijte sílu gamifikace a haptiky
Pomohou vám k tomu různé prvky pro kutily, které jsou součástí obsahu katalogu. Ukázkové výrobky v podobě šablon, skládaček, vložek se samolepkami nebo záložky do knihy, kterou si můžete vystřihnout z jedné ze stránek vytištěných na elegantním ozdobném papíře s vyšší gramáží, jsou jen několika nápady. Jakékoli řešení, které zapojí mysl (hádanky nebo jednoduché manuální činnosti, například složení obálky, která bude fungovat jako odměna) a smysly publika (zkoumání hmatem), bude mít lepší dopad na zapamatování toho, co nabízíte a co jako značka reprezentujete.
Příklad: samomontážní box ve formě katalogové vložky
Pokud podnikáte v oboru klenotnictví a účelem vašeho katalogu je prezentace vašich šperků, můžete do něj vložit krabičku, kterou si lidé mohou sami vystřihnout a sestavit. Tímto způsobem zvýšíte své šance na prodej, protože mnoho lidí, kteří mají krabičku, do ní bude chtít něco vložit a může to být právě váš výrobek.
Navrhněte si adventní kalendář uvnitř katalogu
Pokud plánujete předvánoční vydání katalogu produktů, skvělým nápadem je použít téma adventního kalendáře. Další rozložení kalendáře můžete navrhnout jako samostatnou vložku s okénky nebo speciální vrstvou, která po seškrábání odhalí produkt za vybraným datem.
Stejně dobrým nápadem je umístit na jednu ze stránek kapesní kalendář na příští rok
Praktický obsah po celý rok
Vytvořte si katalog, který bude kromě prodejního obsahu obsahovat i praktický obsah. Pokud tento obsah rozšíříte o zajímavosti o výrobku nebo výrobě, návody na podporu používání výrobku, návody k použití nebo informace týkající se servisu či poprodejní podpory, zvýšíte šanci, že váš katalog zůstane u někoho déle.