Nedávno jsme na našem blogu představili přehled zajímavých bezplatných bezpatkových písem, tentokrát jdeme opačným směrem a upozorňujeme, že to bude jízda! 😎
Nadčasová bezpatková písma
Zdá se, že se vymykají módě a trendům a dokonale zapadají do vizuální identity značek, které mají ve své DNA zakódovanou jednoduchost a silné poselství. Pevná a těžká písma jsou dobrou volbou, pokud je potřeba silný vizuální akcent, ale také protiváhou pro zdůraznění důležitých částí textu v komunikaci založené na lehčí a jemnější typografii.
Building
Písmo, které navrhl Leonardo Gubbioni, má upoutat pozornost ve světě plném podnětů a zpráv, z nichž je stále obtížnější získat cenné informace. Tvar písmen byl odvozen nejen s ohledem na tiskový nebo digitální obsah – Building bude skvěle vypadat i v podobě prostorových písmen nebo reklamních cedulí.
Tento produkt by Vás mohl zajímat ↓
Franchise
Franchise se snadno používá v projektech brandingu značek a produktů. Jeho charakteristickým rysem jsou výrazné, mírně řezané linie, díky nimž je obtížné zaměnit ho s jiným písmem. Má rád společnost Nascar a Willow, s nimiž se rád objevuje v různých typografických konfiguracích. Franchise bude dobrou volbou, pokud potřebujete navrhnout obálku knihy, reklamní brožuru nebo katalog výrobků.
Coolvetica
Coolvetica je z rodiny písem Adobe Fonts a jedná se o bezpatkové písmo inspirované logy ze 70. let 20. století, která vykazovala jasný vliv písma Helvetica. Coolvetica se k tomuto trendu vrací, zachovává retro atmosféru a přísný kerning. Tento typ písma bude dobře vypadat v krátkých řádcích textu – v titulcích, nadpisech a logách, ale také ve sloganech a leadech, které mají upoutat pozornost a vybízet k dalšímu čtení.
Mohave
A když už jsme u těch nadpisů, nesmí chybět Mohave od Gumpity Rahayu. Toto písmo se bude vyjímat skvěle ve velkém formátu – na billboardech, bannerech nebo plakátech. Mohave je součástí Google Fonts a je k dispozici pod otevřenou licencí (OFL), takže jej lze zdarma používat i v komerčních projektech.
Anson
Název tohoto bezpatkového písma byl inspirován britským letadlem Avro Anson, které sloužilo mj. v Royal Air Force. Anson je čisté, hladké a dokonale ladí s firemní identitou technologických značek, přestože má také určitou měkkost, kterou mu dodávají akcenty připomínající jemné serify. Písmo lze stáhnout z webových stránek autora Mikki Nuuttila.
League Spartan
Na závěr této kompilace uvádíme ještě jeden návrh od společnosti Google Fonts. League Spartan často doprovází grafiky na sociálních sítích, ale jeho odvážná verze se dokonale hodí pro potřeby tištěné reklamní komunikace, kde síla sdělení obvykle vychází z volby typografie a barevného schématu. Tučné písmo Spartan dokonale zvýrazní krátké texty – reklamní slogany, titulky a nadpisy.
Tento článek Vás také může zaujmout ↓