Když se blíží volby – ať už parlamentní, prezidentské nebo místní – ve veřejném prostoru přibývá informačních materiálů, které to čím dál odvážněji připomínají. Proto jsme se rozhodli sáhnout po tomto tématu a vytvořili jsme přehled produktů podporujících osvětovou a image činnost vedených volebních kampaní.
Venkovní
Tištěné materiály jsou nedílnou součástí politických a společenských kampaní. Přestože se řada aktivit přesunula na web a sociální média, vzhledem k různorodé věkové struktuře voličů mají tiskoviny stále významný podíl na výdajích na propagační a informační aktivity.
DŮLEŽITÉ: Příklady použití tisku v politických kampaních uvedené v článku jsou ilustrativní a neměly by být ztotožňovány s našimi politickými názory. Jediným kritériem pro výběr projektů do článku byla estetika.
Plakáty, billboardy, bannery, backlighty
Venkovní reklamní nosiče jsou dobrou volbou, pokud je cílem oslovit velké množství zájemců. Volebním kampaním dominují bannery, billboardy a plakáty a také backlighty v městských prostorech.
Všechny uvedené produkty jsou dostupné na justprint.cz / justprint.sk
➤ Bannery
DŮLEŽITÉ: Příklady použití tisku v politických kampaních uvedené v článku jsou ilustrativní a neměly by být ztotožňovány s našimi politickými názory. Jediným kritériem pro výběr projektů do článku byla estetika.
Tištěné materiály pro stacionární i vzdálenou distribuci
Shromáždění a jiná setkání s voliči jsou důležitou součástí kampaně. Zde přichází s pomocí tiskoviny, běžně považované za reklamní, ale uspořádané v trochu jiném charakteru. Seznam produktů s ukázkovým využitím najdete níže.
Vizitky
Projekt vizitky může obsahovat podobiznu kandidáta, uvádět číslo na volební listině nebo být použit k podpoře vizuální identifikace – logo, slogan nebo vybrané postuláty. Na zadní straně najdete místo pro call to action „Hlasujte na nás!“.
DŮLEŽITÉ: Příklady použití tisku v politických kampaních uvedené v článku jsou ilustrativní a neměly by být ztotožňovány s našimi politickými názory. Jediným kritériem pro výběr projektů do článku byla estetika.
Katalogy
Do katalogů se vejde více než do tradičních letáků, proto se vyplatí je použít v kampani, ve které toho chcete hodně říct. Jejich objem umožňuje rozdělení do několika sekcí, které mohou obsahovat: program, hodnoty, profily aktivistů a seznam lidí a organizací, které je podporují.
Letáky
Letáky jsou nutností pro každou kampaň. Umožňují stručně prezentovat nejdůležitější informace, které mohou být pro voliče rozhodující, odeslat je na sociální sítě nebo web pro více informací. Letáky jsou ekonomickým řešením v případě distribuce na dálku, např. poštou (jsou lehčí než katalogy, ale i tak mohou obsahovat všechny nejdůležitější informace z pohledu nadcházejících voleb).
💡 K sadě rovněž doporučujeme obálky, pohlednice a hlavičkový papír.
DŮLEŽITÉ: Příklady použití tisku v politických kampaních uvedené v článku jsou ilustrativní a neměly by být ztotožňovány s našimi politickými názory. Jediným kritériem pro výběr projektů do článku byla estetika.
Trička
Rozdávání letáků zvyšuje jejich účinnost, proto je dobré, když je rozdávají lidé. Oblečení s potiskem pro obsluhu předvolební akce buduje jednotný image aktivity a podpoří organizaci – zejména při velké akci.
Informační sady
Drobné dárky zahřejí image. V případě předvolebních kampaní mohou mít #infopacky různé podoby. Níže uvádíme dvě vzorové konfigurace.
📦 STANDARDNÍ SADA: papírová taška s názvem, logem a sloganem + leták + zápisník s logem + propiska s potiskem + samolepky
⭐ PRÉMIOVÁ SADA: bavlněná taška s potiskem + vizitka + sada propiska a pero s potiskem + informační brožura + wobler vybízející k hlasování + stolní kalendář + klíčenka z DISPA® desky ve tvaru loga organizace
💡 Další tipy v kategorii Gadgety.
DŮLEŽITÉ: Příklady použití tisku v politických kampaních uvedené v článku jsou ilustrativní a neměly by být ztotožňovány s našimi politickými názory. Jediným kritériem pro výběr projektů do článku byla estetika.
Informační body
Informační stánek také vyžaduje vhodné odpovídající výzdobu. Pokud se nachází v přeplněné a hustě zastavěné oblasti, bude jeho vyzdvižení faktorem úspěchu. Stánek by měl být dobře viditelný i na značnou vzdálenost, pomocným řešením mohou být i prvky, které pomáhají při navigaci ke stojanu, jako např.
➤ podlahové samolepky ve formě šipek s informacemi, kudy se vydat ke stánku a kolik metrů zbývá do cíle,
➤ tabule ukazující cestu a informující, že na stánku čekají dárky,
➤ vlajky rozmístěné v prostoru akce a na informačním místě.
Stánek se vyplatí doplnit:
➤ Stojany a roll-upy s logem a názvem strany nebo obrázkem kandidáta
➤ Stěnami, u kterých se budou moci návštěvníci vyfotit s účastníky akce ze strany pořadatele
Zajímavým prvkem uspořádání informačního stánku a pódia při veřejných projevech jsou prostorové figury s potisky vykonané ze sololitu (např. hips, DISPA®, stadur). Řešení umožňuje zobrazit siluetu kandidáta ve formě stojanu nebo navrhnout prostorové logo organizace jako alternativu k tradičnímu banneru či plakátu. Tvrdé substráty jsou také skvělým materiálem pro výrobu mini bannerů a nápisů, které vyniknou v davu.
A pro aranžaci kanceláří a zasedacích míst doporučujeme předsádky z OWV fólie.
Design představený v článku: © Joe Cooper.
Zdroj:
https://www.behance.net/gallery/159698165/2022-CONSERVATION-COLORADO-ELECTIONS-GET-OUT-THE-VOTE