Hledáte nápad na reklamu pomocí tiskových materiálů a máte co sdělit nebo prezentovat? Nejlepší volbou bude katalog! Objevte největší přednosti tohoto tištěného bestselleru.
Proč taková popularita?
Tisk katalogů vítězí v tiskařských salonech z několika důvodů, z nichž nejdůležitější jsou:
- atraktivita – můžete je bez obav posuzovat podle obalu, účinně přitahují pozornost, zejména když jsou zušlechtěné (více o tom níže).
- rozmanitost – včetně formátů, objemů a způsobů kombinování stránek, které vám umožní popustit uzdu tvůrčí fantazii a podnítit ji v ostatních.
- bohatý interiér – který může být prezentován na desítkách nebo i stovkách stran v závislosti na tom, kolik toho chcete sdělit nebo ukázat.
Je z čeho vybírat!
A to není bůhvíjaké bezdůvodné prohlášení. V případě katalogů existuje tolik možností, konfigurací a formátů, že tento tiskařský produkt může nejen prodávat, ale také okouzlit!
Začněme typy a formáty. Vybírat můžete z:
- Sešívaný (na výběr je 8 vertikálních a horizontálních formátů, od A6 po DL a čtvercové),
- Lepený katalog (na výběr je 8 vertikálních a horizontálních formátů, od A6 po DL a čtvercové),
- Katalog se spirálou (6 formátů, včetně A6, A5, A4 a čtvercového formátu).
U třetí možnosti jsou k dispozici také 3 barvy spirály: bílá, stříbrná a černá.
Je třeba také zvážit, na čem mohou být katalogy vytištěny. Mezi dostupnými papíry najdete matné nebo lesklé křídové papíry, ofsetové papíry i papíry z kategorie dekorativních, konkrétně Kraftliner a Woodstock Betulla. Každý z nich je k dispozici v různých hmotnostech (kromě ofsetové verze – zde je k dispozici verze 90g).
Je to málo? Přejděme tedy k zušlechtění!
Při vytváření katalogu produktů pro značku, která prodává lyže, nebude čtvercový formát tím nejlepším řešením. Vertikální formáty se dobře hodí pro obsah, kde převažují fotografie pořízené na výšku. Čtvercové a horizontální formáty jsou nejlepší pro prezentaci nových trendů, inspirací, sezónních novinek, portfolií, obrazových katalogů a trendbooků.
Lákadlo pro smysly
Zušlechtění – tento pojem se objevil již dříve. Ty lze při navrhování katalogů přirovnat ke beauty filtrům na Instagramu – jsou zodpovědné za wow efekt a vedou oči a dlaně k exponovaným prvkům v projektu. Od filtrů se liší tím, že kromě zraku může být zapojen i hmat, který ovlivňuje vnímání při kontaktu s reklamním materiálem a jeho lepší zapamatování.
↓ Mezi tiskařskými zkrášlovači najdete:
✶ UV lak, který dodá obálce katalogu lesk,
✶ UV selektivní lak v kombinaci s matnou nebo soft touch fólií pro zvýraznění vybraných prvků designu obálky,
✶ lesklá, matná nebo na dotek jemná fólie (ta, která je na dotek jako povrch broskve :)) kromě toho, že umocňuje pocit kontaktu s prémiovým výrobkem, také chrání obálku, čímž zvyšuje životnost katalogu, zejména když se předává z ruky do ruky (to je efekt, kterého byste chtěli dosáhnout).