Justprint.cz Blog
  • Produkty
  • Tisk
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
Justprint.cz Blog

Vítejte na našem blogu!

  • Produkty
  • Tisk
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
DesignReklamní katalogyTipyTiskZajímavosti

7 tipů, jak vylepšit svůj tištěný katalog

autor Justprint 1 prosince 2022
autor Justprint 1 prosince 2022 0 komentář

Tištěný katalog může být účinnou formou reklamy. Níže najdete tipy, jak zvýšit jeho efektivitu – od určení cílové skupiny až po grafický návrh a distribuci.

 ➤ Zvolte optimální kanály pro oslovení.

Volba informačních kanálů bude rozhodovat o tom, v čích rukou se Váš katalog ocitne a zda se propagační aktivity promítnou do prodeje. Prodáváte online – přidejte k zásilce objednávky katalog s dalšími produkty z vašeho sortimentu. Provozujete stacionární zařízení? Přidejte do nákupní tašky fyzický dárek zdarma v podobě katalogu – je to vždy bod navíc k nákupnímu zážitku a větší šance na opětovný prodej. Pracujete stacionárně a lokálně? Přemýšlejte o zasílání katalogů místním obyvatelům. Máte mailingové seznamy? Pro ještě větší efektivitu můžete tiskovou reklamu doplnit digitálními aktivitami, například newsletterem vyzývajícím k vyzvednutí katalogu v obchodě, nebo zasláním digitálního katalogu.

➤ Přilákejte pozornost

Základem je obálka, přičemž ve fázi koncepčního návrhu je třeba zvážit i takové aspekty, jako je volba barevné palety, formátu nebo dokonce tvaru katalogu.

Přední strana katalogu by měla vzbudit zvědavost a podnítit Vás k tomu, abyste sáhli po dalších. Atraktivní obálka je především zajímavý grafický projekt s poutavou barevnou paletou. Pokud vydáváte katalog každý rok, vyplatí se věnovat pozornost aktuálním grafickým trendům. Křiklavé barvy se k Vaší značce nehodí a raději byste zvolili duotone? Vyberte si geometrické vzory nebo motivy využívající optické iluze – obojí bude vypadat dobře v černobílém provedení.

Katalog - Daniela Vieira
© Daniela Vieira
Katalog - Daniela Vieira
© Daniela Vieira

Zajímavým odlišením bude také formát a tvar, zejména v místě, kde jsou v blízkosti podobné složky v oblíbeném formátu A4. Zábavné tvary, výřezy na obálce i uvnitř a neobvyklé rozměry katalogu jsou příležitostí, jak upoutat pozornost na veletrzích, konferencích nebo jiných oborových akcích.

Katalog - Lauren-Jean Ratcliffe
© Lauren-Jean Ratcliffe
Katalog - Malena Ramirez
© Malena Ramirez

Na surovinách záleží, zvláště když kolem sebe vidíte jen papír. Součástí designu katalogu jsou například barevné plastové rozdělovníky nebo originální „pouzdra“, což je běžný postup u nejokázalejších tištěných publikací.

Katalog - Gagosian
© Gagosian
Katalog - COLLINS
© COLLINS

➤ Zaměřte svou pozornost

Navrhněte strukturu a obsah tak, aby člověk, který drží katalog v ruce, měl chuť a motivaci si jej prohlédnout nebo přečíst až do konce. K tomu mohou pomoci grafické zásahy v podobě šipek, podtržení, CTA („Čtěte více“, „Více na další stránce“) a prvků, které vybízejí k interakci (např. rozdělovníky se zvýrazněnými prvky uvnitř katalogu, prvky, které je třeba upravit mimo struktury katalogu, jako je například plakát nebo pohlednice).

Katalog - Xavier Correa
© Xavier Correa
Katalog - Xavier Correa
© Xavier Correa

➤ Používejte hotová řešení

Udělejte design svého katalogu překvapivý, aniž by ztratil své přednosti. Nejen křiklavé barvy a atraktivní grafika, ale také zpracování, které využívá všech výhod tiskového inventáře.

Zušlechtění:

V závislosti na efektu, kterého chcete dosáhnout, můžete použít lak, matnou nebo lesklou fólii, případně i fólii soft-touch nebo fólii „anti scratch“. Výběr správného vylepšení může dokonale doplnit komunikaci značky.

Příklad:

Provozujete servis spotřební elektroniky, kde prodáváte také ochranné sklo na displej? Při navrhování obálky katalogu zvažte její pokrytí fólií proti poškrábání – tato úprava nejen prodlouží životnost Vašich výtisků, ale bude přímo souviset s vaší nabídkou produktů.

Freebies, tj. drobné dárky uvnitř katalogu.

Vzorky výrobků, vonné stránky nebo vzorky materiálů jsou přidanou hodnotou katalogu – člověk, který si prohlíží vaše reklamní materiály, je na začátku odměněn za svůj čas a má možnost vyzkoušet si sortiment „na vlastní kůži“. Je velká šance, že takový postup povede ke konverzi!

Nápověda

NA KONCI PŘIDEJTE NĚJAKÝ DÁREK ZDARMA JAKO PODĚKOVÁNÍ ZA PŘEČTENÍ KATALOGU. V TÉTO ROLI SE UPLATNÍ I VIZITKA PRODEJCE UMÍSTĚNÁ VE VYHRAZENÉ KAPSE NA STRÁNCE S KONTAKTNÍMI ÚDAJI SPOLEČNOSTI.

Papír

Záleží také na výběru surovin. Specifický „feeling“, který dekorativní papíry mají, může pozitivně ovlivnit hodnocení nabídky značky. Silnější a těžší papíry budou vyvolávat asociace s exkluzivitou, neobvyklé textury budou doménou kreativity.

Prozkoumejte nabídku dekoračních papírů u Justprint ↓

Druhy papíru pro tisk – část 2 – dekorativní papíry

Standardní nabídka tiskáren Justprint zahrnuje šité, lepené a spirálové katalogy. Pokud Váš projekt vyžaduje neobvyklá řešení z hlediska rozměrů, tvarů nebo materiálů, napište nám – prověříme možnosti a připravíme pro Vás individuální nabídku >> info@justprint.cz

➤ Předveďte své silné stránky

V katalogu zdůrazněte ty produkty, které jsou výkladní skříní Vaší nabídky a nejlépe se prodávají. Pokud chcete katalog aktualizovat i po skončení propagačního období, neuvádějte ceny vedle produktů, jen je vyzvěte k návštěvě webových stránek, kde pravidelně aktualizujete informace o nabídce. Takové zacházení představuje další návštěvnost webu a příležitost zůstat v kontaktu, pokud například vyzvete lidi, aby se přihlásili k odběru Vašeho newsletteru nebo sledovali kanály Vaší značky na sociálních sítích.

➤ Spojte fyzický a online rozměr

Změřte účinnost svých katalogů pomocí zpracování typických pro online v offline kanálu. Pokud prezentujete nějaký produkt, uveďte vedle něj „podívejte se na aktuální akce“ a přidejte zkrácený odkaz (můžete použít bit.ly nebo jiný nástroj pro zkracování odkazů), který budete používat pouze pro katalog. Snadno tak zjistíte, kolik návštěv bylo na stránce produktu z daného odkazu, který se objevil pouze v tištěné verzi Vašeho výpisu. Kromě odkazu nebo místo něj můžete vygenerovat speciální QR kódy – více informací o tom najdete zde:

Produkty s qr kódem. Podívejte se, jak je využít ve své marketingové strategii

➤ Dbejte na kvalitu tisku

I ten nejzajímavější grafický návrh ztratí svou sílu, pokud tisk nebude ve správné kvalitě. Před zadáním tisku katalogu se ujistěte, že jste si vybrali osvědčeného poskytovatele služeb se správnými tiskovými technologiemi. Před objednáním celého nákladu můžete využít službu „digitální náhled“, abyste se ujistili, že katalog vypadá stejně dobře i ve skutečnosti.

Čtěte také:

Certifikovaný digitální nátisk – proč se vyplatí jej provést?

Odkazy na projekty uvedené v článku:

https://www.behance.net/gallery/28001121/LIV-BCN-2015-press-pack

https://www.behance.net/gallery/19857037/TYPOGRAWHAT-A-Basic-Guide-to-Typography

https://graphicthoughtfacility.com/gagosian-avedon-women/

https://www.wearecollins.com/work/ogilvy/

https://www.designspiration.com/save/26866015654186/

designpro grafické designéryReklamní katalogytisk katalogutisk onlineTisk reklamních katalogůtiskarsky bestseller
0 komentář
0
FacebookTwitterPinterestLinkedinEmail
Předchozí článek
UV tisk – technologie a výhody
Následující článek
Zima v tisku. Inspirujte se!

Mohlo by se Vám také líbit:

Obaly během boje o snížení výrobních nákladů produktů....

19 září 2024

Eko aneb polygrafie z druhé strany – polygrafický...

12 srpna 2024

Jedinečné a nezapomenutelné – prozkoumejte možnosti povrchové úpravy...

25 ledna 2024

Přibližme si individuální formáty. B4

18 ledna 2024

Překvapte tím, co je uvnitř. Reklama tisk e-commerce

11 ledna 2024

Co čeká tiskařský průmyslový sektor v roce 2024?...

4 ledna 2024

Přibližme si individuální formáty. B3

28 prosince 2023

Přibližme si individuální formáty. B2

14 prosince 2023

Katalog s dodatečnou hodnotou. Vyzkoušejte tyto nápady

7 prosince 2023

Tisk bestsellerů ve slavnostní atmosféře

30 listopadu 2023

Napsat komentář Odstranit odpověď

Pamatovat si moje jméno, e-mail a stránku v prohlížeči

Facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Zůstat v kontaktu

Facebook Instagram

Justprint.cz - O NÁS

Jsme moderní internetová tiskárna a můžeme pro Vás vytisknout cokoli - za atraktivní cenu, v krátkém termínu a zboží doručíme až k Vašim dveřím! Tiskneme na různých typech materiálů. Naše tiskárna není jen halou plnou moderní technologie, je to také tým 700 lidí – nadšenců, kteří svými zkušenostmi 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, kontrolují každý krok Vaší objednávky. Díky vlastnímu, modernímu tiskařskému parku a vázárně realizujeme na jednom místě ofsetový tisk, digitální tisk v ofsetové kvalitě, ofsetový UV tisk, solventní a UV tisk.

Nejpopulárnější články

  • 1

    Nabídkové složky – co byste o nich měli vědět?

    23 března 2020
  • 2

    Kalendáře 2023. Přehled nejzajímavějších projektů

    10 listopadu 2022
  • 3

    Formáty a rozměry plakátů čili až to uvidím, tak to pochopím

    20 prosince 2019
  • Facebook
  • Instagram

@2019 - Justprint.cz - All Right Reserved. Nastavení souborů cookie


Zpět nahoru