Dnes to bude lehké, příjemné a neobvyklé! Katalogy totiž nemusí vždy sloužit k prezentaci firemní nabídky, jako ty, které znáte z obchodů s nábytkem a interiérovým designem nebo ze supermarketů.
Formát šité brožury nebo lepeného katalogu se skvěle osvědčí v rolích, které s obchodem přímo nesouvisejí, ale nějakým způsobem jsou s ním spjaté, protože – jak ukážou následující příklady – předmětem prodeje se stane vášeň pro konkrétní téma, pohoda díky kolorterapii a dokonce vlastní značka! Čtěte dál a zjistěte, zda tyto nápady kupujete. 🙂
Zin
Zin je podle definice malá, nezávislá publikace, kterou vytvářejí skupiny fanoušků určitého fenoménu a jejich cílovou skupinou jsou často lidé s podobnými zájmy. Ziny mohou mít velikost od několika až po desítky stran a obvykle se objevují v brožúrové formě ve formátu klasického časopisu, i když to není vždy pravidlem. Kolik nápadů, tolik různých projektů a několik z nich najdete níže.
Zin pro lidi, pro něž je samba celý svět!
Více informací naleznete zde.
Zin věnovaný umění, navržený Inês Ferreira.
Celý projekt je k dispozici zde.
Zin o ženách, nejen pro ženy.
Více informací naleznete zde.
Omalovánka
Omalovánka se vymyká schématu „kniha pro děti“ a její moderní použití (nástroj využívaný v relaxačních technikách nebo stimulující kreativitu či materiál vzniklý jako výsledek CSR aktivit firem) mění způsob uvažování o tomto formátu, který může být dokonale adaptován do podoby katalogu. Níže jsou tři kreativní příklady.
Omalovánka používaná v terapeutickém procesu.
Relaxační omalovánka pro dospělé a zároveň spirálový katalog v neobvyklém provedení.
Kombinace omalovánky a komiksu v jednom. Šitý katalog je pro takové typy projektů jako stvořený!
Více informací naleznete zde.
Městský průvodce
Zde je další zajímavé použití. Možnost použití menšího formátu a malého objemu dělá z katalogu – zejména šitého – perfektního tištěného průvodce – městem nebo čímkoliv jiným. 🙂
Krásný a šikovný průvodce, navržený Salmou Ali Alkadi
Více informací naleznete zde.
Firemní publikace
A ta může mít mnoho podob! Od výroční zprávy až po firemní zpravodaj. Pro větší objemy lépe poslouží lepený katalog (jako v příkladu uvedeném níže), pro „méně objemné“ publikace bude lepší šitý katalog.
Více informací o projektu najdete zde.
Portfolio
Propagace vlastní značky je stejně důležitá jako marketingové aktivity velké firmy. Je to v podstatě jednočlenná společnost, takže vyžaduje řádnou prezentaci před potenciálními klienty a obchodními partnery. A když se pohybujete v kreativním průmyslu, je to v podstatě must have pro každého člověka, který hledá nové zakázky.
Příklad osobního portfolia Jolandy van Rooyen v podobě tištěného lepeného katalogu.
Viz celý projekt. Inspirovalo Vás některé neobvyklé využití katalogů? Vlastní projekt dáte na papír zde >> Justprint.