Propagační katalog společnosti bude jistě užitečný jak při každodenních setkáních se zákazníky, tak při výstavách, akcích a různých obchodních akcích. Čím se liší a jak si vybrat reklamní katalog, který zarazí konkurenci?
Proč potřebuji firemní katalog?
Odpověď samozřejmě závisí na velikosti, specifikacích a obchodním profilu Vaší společnosti. Pravdou však je, že katalogy se většině firem budou hodit. Reklamní katalogy pro firmy umožňují prezentovat konkrétní společnost, a to v čitelné, efektní podobě, od které nelze odtrhnout oko.
Reklamní katalogy jsou skvělé pro trhy a obchodní jednání – praktický doplněk k rozhovorům s dodavateli. Reklamní katalogy Vám umožní rychle předložit naše realizace, produkty a další podrobnosti o naší firmě. Je to dobrý souhrn nebo předehra k rozhovorům se zákazníky. Předáním brožur předáváme klientům vstupenku k hlubšímu seznámení s naší společností a navázání plodné spolupráce.
Profesionální katalogy pro podnikání by měly být čitelné, estetické a dopracovány jak textově, tak graficky. Je také důležité, aby odpovídaly obrazu Vaší společnosti a knize vizuální identifikace (pokud existuje). Při navrhování katalogů stojí za to věnovat pozornost správnému a zajímavému obsahu, kvalitě tisku a materiálům, na kterých se bude tisknout. Hlavní body budeme diskutovat níže.
Jaké by měly být reklamní katalogy?
- Při vytváření reklamních katalogů věnujte pozornost dobré kompozici, která odpovídá interlinii, stejně jako použitému písmu (jeho řez, velikost a kerning). Důležité je také nepřetěžovat katalog informacemi. Nezapomeňte, že jde o zájem zákazníka, nikoliv o jeho přetěžování informacemi.
- Samozřejmě, obrovský význam má samotný obsah zveřejněný v reklamním katalogu – ten musí být esenciální, specifický, stejně jako atraktivní a stručný. Nenuďte dlouhými, sraženými bloky textu – vsaďte lépe na zajímavé věty, citáty, rámy a vlastnosti. Nemusíte vyčerpat téma, pokud by to mělo vyčerpat čtenáře.
- V reklamním katalogu místo vyprávění raději ukazujte. Namísto použití prázdného chvástání zobrazte konkrétní údaje – počet zákazníků, výsledky výzkumu a příslušné certifikáty. Pokud je to možné, doplňte katalog recenzemi spokojených zákazníků – tzv. sociální důkaz o slušnosti je důležitým mechanismem pro budování Vaší důvěry.
- Vyberte požadovaný formát a typ adresáře. Typ papíru, kvalita tisku a vázací procesy nejsou bez významu. Níže naleznete přehled 3 nejdůležitějších typů reklamních složek.
Vazba reklamních katalogů pro společnosti
- Reklamní katalog se sešitou vazbou. V tomto katalogu způsob vazby listů připomíná ten, který je znám ze sešitů -tedy sponky na zádech. Katalog se šitými vazbami je skvělý pro malé propagační brožury – 4 až 56 stran. Na výběr jsou různé formáty a typy komponentů – obaly a interiéry.
- Firemní reklamní katalog se spirálovou vazbou. Takové firemní katalogy se dobře osvědčily jako prezentace společnosti a nabídka produktů malých a středních podniků. Jejich kapacita je obvykle 8 až 56 stran. Zde jsou listy spojeny spirálou vybrané barvy. Výhodou spirálového reklamního katalogu pro firmy je pohodlné otáčení stránek.
- Reklamní katalog s lepidlem PUR. Jedná se o robustní knihu, která je skvělá pro vytváření tlustých katalogů a vyhotovení. Lepení PUR udržuje dlouhou životnost, i když je váš katalog opakovaně označen. Použité lepidlo se nerozpadá a neztrácí své vlastnosti – včetně vystavení vysokým nebo nízkým teplotám. Obvykle lepené katalogy mají 48 až 256 stran.
Existuje mnoho formátů, gramáží a nastavení reklamních katalogů. Stojí za to věnovat velkou pozornost dokončení obsahu a designu katalogu společnosti. Dobrá kvalita tisku, vazba a zušlechťování – může rozhodnout, zda se Vaše nabídka dostane do srdce zákazníka nebo do koše?