Premiéra nové kategorie produktů na Justprintu je již za námi! Při této příležitosti jsme pro vás připravili sadu tipů, co je třeba zvážit před objednáním vhodného obalu pro vaše produkty. Takže – připravit, pozor, start…
☑ Správný formát
To je věc, u které stojí za to začít. Zkontrolujte rozměry svých produktů a přizpůsobte jim velikost obalů. Kolik centimetrů rezervy? Co nejvíc! Další místo se Vám přidá, pokud budete chtít například použít výplň. Trocha volného místa bude plusem – díky tomu můžete snadno umístit jak produkt, tak materiál, který ho bude chránit, například během přepravy.
Nápověda: Podobná situace nastane, pokud plánujete odeslat několik produktů v jednom balení. Další centimetry budou ku prospěchu, ale měli byste také zvážit různé konfigurace krabic – menší, pro jednotlivé produkty, a větší, hromadné, do kterých se vejde celá objednávka zákazníka.
☑ Druh obalu
Poštovní krabice, se samozavíracím víkem, anebo tzv. „krabice s víkem“? Než začnete navrhovat svůj vysněný vzor kartonu, musíte kromě cílových rozměrů také vědět, který typ Vám nejlépe vyhovuje a který bude nejlépe vyhovovat Vašim produktům (věnujte pozornost také typu uzavření). Níže je uveden stručný popis nejběžnějších typů krabic – obzvláště často je lze najít v e-commerce nebo na místech, odkud lze brát jídlo sebou.
📦 Poštovní krabice
Jedná se o jeden z nejoblíbenějších typů krabic, při otevírání zásilky z online obchodu se obvykle setkáme s tímto typem kartonu. Poštovní krabice jsou vyříznuty z jednoho kusu materiálu a vyznačují se praktickým, bezlepidlovým uzavřením.
📦 Krabice s víkem
Tento typ kartonu je oblíbený v kamenných i online obchodech s oděvy, v lahůdkářstvích, manufakturách a cukrárnách. Krabice se samostatným víkem také dobře poslouží jako hromadné balení nebo jako krabička, do které zabalíte dárek.
📦 Krabice na objednávky jídla sebou
Tento typ obalu – v různých konfiguracích – se nejčastěji nachází na místech, ze kterých si můžete něco vzít sebou (restaurace, sushi bary, pekárny atd.). Různé velikosti a řešení jsou nejčastěji přizpůsobeny vlastnostem toho, co se bere v krabicích, a gramáž papíru, ze kterého je obal vyroben, závisí na hmotnosti nákladu pro tento typ krabice. Nejčastěji vyrobené z jednoho kusu papíru nebo kartonu, mají rukojeti a upevnění chytře integrované do těla kartonu, které pomáhají při přepravě.
☑ Materiál – typ a gramáž
Toto je další aspekt, který je třeba vzít v úvahu a nezávisí pouze na „vizi“ grafického designéra, který má v hlavě konkrétní představu o projektu – bez významu není problém související se zatížením kartonu tím, co do něj vložíme. Silnější papír nebo karton s vyšší gramáží umožní umístit do krabice těžší náklad, bez obav z rychlého poškození nebo odtržení dna obalu. Plánujete přepravu těžších předmětů? Vyberte karton se silnějšího materiálu, např. s gramáží 350 g.
Nápověda: Nevíte, zda dostupné velikosti krabic a typy materiálů budou vhodné pro vaše produkty? Pamatujte, že si vždy můžete objednat ukázkový balíček a prohlížení obalů naživo rozptýlí veškeré pochybnosti.
☑ Projekt, který přitáhne pozornost
Vzhled obalu je stejně důležitý jako jeho trvanlivost (zde jsme o tom psali více). Při plánování uvádění krabic do výroby proto dbejte nejen na trvanlivost, ale také na grafický design, kolem kterého nebude lehké lhostejně projít. Hlavní předpoklady projektu by samozřejmě měly dobře ladit s charakteristikami produktu nebo podnikání, ale nebojte se experimentovat s doplňky – některé podklady lze vylepšit, takže můžete svobodně experimentovat se zvýrazněním detailů pomocí UV selektivního laku nebo lesklé nebo matné fólie, kterou lze přetáhnout přes celou krabici. Máte k dispozici jednostranný tisk v barevném prostoru CMYK, takže Vám nic nebrání dát Vašemu obalu trochu barevného charakteru!
☑ Náklad a skladování
Pokud objednáváte krabičky i do rezervy, dávejte pozor, abyste si neukrojili příliš velké sousto (pozor na dostatek skladovacího místa!). Vyšší náklad znamená nejčastěji příznivější cenu a ve větším měřítku jsou jednotkové náklady na obal mnohem nižší než při objednávce několika stovek kusů. Je však třeba si uvědomit, že rozložené krabice (takto je posíláme) zabírají spoustu místa a poskládané – obvykle ještě více! Proto, pokud máte omezené množství úložného prostoru, přemýšlejte o tom, kolik zásob si můžete dovolit. Nyní, když víte, jaké aspekty je třeba zvážit před objednáním obalů, by měla být volba o něco jednodušší. Pokud Vám však v hlavě vyvstaly nějaké další otázky, neváhejte se nás zeptat. Napište na info@justprint.cz, rádi Vám pomůžeme!