Atraktivní balení je polovina úspěchu produktu. Zajímavý vzhled nabádá, abychom se na něj podívali, sáhli po něj, dozvěděli se o něm více. Balení je způsob, jak vyniknout, stát se populárnějším a tím i zvýšit prodej. Jak přistoupit k otázce projektu, abychom vytvořili takový, který bude schopen vyvolat nadšení na tvářích kupujících?
➤ Hledejte, experimentujte, přemýšlejte nestandardně
Klíčem k úspěchu je originální nápad a provedení, které drží krok s jedinečným a neopakovatelným konceptem. Zdá se, že v této oblasti není mnoho možností – omezený tvar, množství surovin a formátů, neposkytují příliš mnoho prostoru pro kreativnou práci. V praxi je ale vše jinak a hodlám to dokázat na následujících příkladech.
Jednoduché balení, neobvyklá grafika
Krabička na produkt s typickým tvarem také může ukrást Vaši pozornost. Podívejte se na tyto příklady, které i přes klasickou formu vůbec neprohrávají v boji o zájem potenciálního zákazníka. Dva různé přístupy – jeden zaměřený na silný charakteristický vzor a jasné barvy, druhý zaměřený na zprávu, která jasně naznačuje účel produktu.
Balení likéru značky Tinctures from Lviv. Návrh: Yaroslav Shkriblyak. Ptáci jsou tak výrazní. že je téměř možné slyšet jejich zpěv.
První je návrh balení dehtového mýdla. Printy odkazují na strukturu zředěného mýdla, rozmazaného na plochém povrchu, a příjemce se okamžitě zaměřuje na užitečné vlastnosti produktu. Pozornost přitahuje minimalismus konceptu, který může být atraktivním rysem mezi produkty s pestřejším barevným schématem. Návrh: Anastasia Azarenok.
Druhý příklad ukazuje, že balení může být účinnější než samotný výrobek (protože co neobvyklého může v sobě mít normální gumička do vlasů?). Zde je zdůrazněna užitečná funkce produktu a jednotlivé držáky pro gumičky vykazují jejich odlišné použití. Kus lepenky s děrováním, zajímavý potisk a tvarované místo pro upevnění produktu – vidíte, jak málo potřebujete, abyste získali zajímavý vzhled, který je láká k nákupu?
Různé formáty, zušlechťování a zábavná forma
Obyčejná krabička můžeme odčarovat, nebo spíše začarovat! – přidáním do projektu několika zajímavých prvků, kolem kterých bude obtížné projít lhostejně. Příklady budou 3 – vše od jednoho výrobce, který našel způsob, jak zvýraznit výrobky v tomto nasyceném segmentu kosmetického průmyslu.
Klasický tvar balení této řady produktů byl doplněn o další vizuální hodnoty – velké rozměry, výrazné písmo a zušlechtění v podobě holografického laku. Zdá se, že samotné balení křičí „kupte mě“ a pokud budete poblíž, bude opravdu těžké to neslyšet. Návrh: LG Beauty.
Dva formáty, zlacení a stejný vzor na obalu a výrobcích. Klasické široké pruhy a puntíky jsou elegantní a soudržné a to vše Vás povzbuzuje k tomu, abyste doplnili nákupy dalšími produkty. Návrh: LG Beauty.
V případě toto balení, překvapení se skrývá uvnitř! A není to jen dokonalý krém, na cestě je něco jiného! Krabička povzbuzuje k interakci a její zachování po delší dobu, což přispívá k environmentálním trendům a filozofii less waste. Návrh: LG Beauty.
Někdy je nedostatek extravagance přidanou hodnotou
Balení bez výstředních prvků může být také strategií pro zvýraznění produktu na trhu, zvláště pokud je v souladu s filozofií značky nebo vlastnostmi produktové řady. Takovým příkladem jsou balení sojových svíček a Hygge Nights – přidáním něčeho většího by porušili harmonický design vizuální identifikace.
#LessIsMore
➤ Krabička DIY – od návrhu až po provedení
Pokud již máte vybraný typ a formát krabice, je čas přemýšlet o surovině, ze které by měla být vyrobena. Chcete-li vybrat dobře, je užitečné znát hlavní rozdíly mezi jednotlivými podklady. Níže najdete stručnou charakteristiku, která Vám pomůže trochu lépe porozumět typům kartonů, ze kterých můžete vyrobit obal v drukomat.pl.
📦 Kraftliner
Tento typ papíru se vyznačuje vysokou odolností proti roztržení a velmi dobrou tiskovností. Jeho hlavní výhodou jsou parametry pevnosti – pokud potřebujete robustní krabičku, která se musí udržovat v dobré stavu i po přepravě, bude Kratfliner ideální, a gramáž 250 g dodá konstrukci dostatečnou tuhost. Pokud by mělo balení vypadat EKO – zvolte variantu v hnědém odstínu.
📦 Karton GC1 Neo Board
Dobře známý pro balení každodenních produktů – kosmetiky, léků a lékařských výrobků a potravin. Bílá lepenka umožňuje vytvářet elegantní prémiové krabice a gramáž 300 g zajišťuje dostatečnou tuhost stěn a účinně chrání výrobek před poškozením. Karton Neo Board má certifikáty FSC a ISEGA a úspěšně prošel testem ROBINSON, takže je vhodný pro kontakt s potravinami. Nabízená gramáž je 300 g. Kartón může být zušlechťován matným nebo lesklým filmem a parciálním UV lakem.
📦 Karton Custom Kote
Pevnost a všestrannost kartonu Custom Kote umožňuje realizovat i nejnáročnější návrhy pro baleni. Potažená strana je skvělá pro tisk, zatímco druhá strana – nepotažená – poskytuje pocit čistoty a přirozenosti. Mezi těmito dvěma povrchy jsou pevná, odolná přírodní a recyklovaná vlákna. Krabice vyrobená z kartonu Custom Kote odolá drsným podmínkám při přepravě nebo skladování a gramáž 345 g je vhodná pro balení s velkým zatížením. Kartón může být zušlechťován matným nebo lesklým filmem a parciálním UV lakem.
📦 Karton GC2 Alaska
Oboustranně potahovaná Alaska je vysoce kvalitní karton typu GC2 se zvýšenou tvrdostí a tloušťkou, při současném snížení gramáže, což umožňuje použít nižší nominální gramáž krabice a omezit spotřebu surovin v kilogramech, při zachování stejného množství kopií. Karton má certifikát pro přímý kontakt se suchými, vlhkými a mastnými potravinami, takže bude fungovat jako balení pro potravinářský a farmaceutický průmysl. Bílo-krémová barva lepenky umožňuje vytvářet elegantní a graficky pokročilé návrhy. Nabízená gramáž je 330 g. Karton může být zušlechťován matným nebo lesklým filmem a parciálním UV lakem.
📦 Karton Ovaro
Ovaro je vícevrstvá hnědohnědá lepenka vyrobená ze 100% recyklovaného papíru. Na obou stranách je dokonale hladká a ve stejně hlubokém hnědém odstínu, jak na povrchu, tak i odspodu, díky čemuž umožňuje vytvářet jedinečné návrhy balení. Vhodné pro výrobu obalů pro kosmetické a farmaceutické výrobky a domácí spotřebiče. Karton Ovaro má certifikát FSC, certifikát pro kontakt s potravinami a certifikát bezpečnosti hraček EN 71-3. Gramáž 350 g zaručuje vysokou tuhost balení.
Nebojte se zušlechtění
Pokud se Vám podařilo projít popisy surovin, už víte, že některé z nich mohou být zušlechťovány. V nabídce Justprint máte na výběr:
- lesklou fólii,
- matnou fólii,
- matnou fólii + parciální UV lak.
Potažení krabice fólií dodá celku exkluzivitu a balení bude příjemné na dotek a vyvolá příjemné asociace ještě před balením výrobku. Zvýraznění vybraných prvků grafického návrhu parciálním lakem Vám umožní zdůraznit to, co je pro zákazníka nejdůležitější zprávou.
Seznamte se s tvůrcem
Pokud jste již vybrali formát, náklad a typ suroviny, je čas připravit vhodný grafický návrh, na základě kterého bude výrobek a tisk vyroben. V této fázi máte na výbranou 2 rozhodnutí:
- soubor s projektem pro tisk připravíte sami nebo pomocí grafického designéra (pokyny najdete v sekci Pokyny k tisku, po kliknutí na vybraný produkt na naší webové stránce, hned pod selektorem)
- použijete speciálního tvůrce krabic, kde můžete vytvořit návrh úplně od začátku
Nemáte žádný návrh a budete používat tvůrce? Stáhněte si návod, který jsme pro vás připravili, a podívejte se, jak krok za krokem projít celým procesem navrhování krabice. Pokud máte v hlavě nástin koncepce, můžete začít!
Čím začít? Přečtěte si:
Jakmile budete mít připravený návrh, zbývá Vám jen schválit objednávku a počkat na zásilku, kterou nabízíme zdarma.
Máte otázky? Napište nám na info@justprint.cz