V předchozím textu jsme psali o tom, jak obal mění vnímání produktu. Tento bude o etiketách, protože jsou nedílným a spojitým prvkem estetiky obalu. Seznamte se s vybranými projekty a inspirujte se ve vlastních aktivitách v oblasti vizuální komunikace značky.
Etiketa jako vizitka produktu
Zajímavá etiketa dokáže prodávat, stejně jako obal. Někdy jde produkt do košíku právě kvůli atraktivní etiketě (dobře je to vidět na příkladu nízkoalkoholických nápojů, jejichž výrobci soupeří o pozornost spotřebitelů, kteří mají na výběr ze stovek položek z této kategorie). Vizuální vrstva obalu (lahev, flakón nebo krabice) ovlivňuje vnímání produktu a podporuje proces rozhodování o nákupu, což si uvědomují značky investující do nekonvenčních řešení a nelitující prostředků na dolaďování grafických návrhů. Níže je uvedeno několik příkladů projektů, kde etiketa přitahuje k produktu jako magnet.
Konzistentně a chutně
Jogurtové nápoje v podobných lahvích vypadají na první pohled stejně, ale na etiketách jsou patrné rozdíly v příchutích, zvýrazněné ilustrací ovoce, které bylo do nápoje přidáno. Design je minimalistický a barvy použité na etiketách chutně ladí s obsahem lahví.
Viz celý projekt zde.
Sentimentální cesta
Láhev, která evokuje vzpomínky z dětství a na ní etiketa na bezbarvém podkladu, díky čemuž grafický motiv vypadá jako potisk na skle. Tohoto efektu bylo dosaženo v projektu vytvořeném pro značku BIOrganic. Celek působí konzistentně a stylově.
Více informací o projektu najdete zde.
Příslib jedinečné chuti
Variace příchutí na bázi kombuchy se odráží v designu etikety, kde je popsána každá varianta nápoje – od energetické hodnoty až po účinek. Grafika odkazuje na složení produktu a vysoce kvalitní papír použitý k výrobě etikety – přebalu umocňuje dojem, že u tohoto produktu bylo postaráno o každý detail.
Více informací o projektu najdete zde.
Kosmetika k jídlu
Tyto etikety probouzejí chuť – alespoň produkty vyzkoušet! Grafický design přímo odkazuje na vonné tóny kosmetiky a navozuje asociace s potravinářským průmyslem. „Šťavnaté“ barvy a vysoká realističnost potisku (ovoce vypadá jako skutečné) nutí ruku, aby se sama natahovala směrem k polici!
Více informací o tomto projektu najdete zde.
Inspirace abstraktním malířstvím
Ve vizuální identifikaci kosmetické řady Divine-3 byly předobrazem abstraktní motivy ve 3 barevných variantách, z nichž každá odkazuje k barvám přírody. Celek byl zasazen do rámce „elegantní moderny“ a na všech obalech produktů této značky byly použity stylově se doplňující grafické kompozice.
Teplo sálající zvenčí
Etiketa a produktová krabička zde tvoří harmonické duo! Čitelný a minimalistický design doprovázený teplými barvami, s jednoduchým logem, odkazujícím na plamen svíčky, vhodně naladí ještě před nákupem. Ilustrativní motiv na krabičce, odrážející vůni svíčky, vybízí k tomu, abychom před vložením produktu do košíku sáhli po produktu a seznámili se s vybraným tónem.
Další etikety a obaly vytvořené v rámci tohoto projektu si můžete prohlédnout zde.
Hledáte etikety pro své vlastní produkty? Podívejte se, co Vám můžeme nabídnout >> Justprint.