Justprint.cz Blog
  • Produkty
  • Tisk
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
Justprint.cz Blog

Vítejte na našem blogu!

  • Produkty
  • Tisk
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
DesignObaly a krabiceTipyTisk

Obal, který má sílu! Packvertising v praxi

autor Justprint 18 srpna 2022
autor Justprint 18 srpna 2022 0 komentář

Síla obalu v obchodě je nezpochybnitelná a to, v čem je výrobek zabalen, se někdy prodává lépe než mnohé reklamy. Zjistěte, co je to packvertising, a naučte se, jak využít sílu tohoto fenoménu při navrhování vlastních marketingových aktivit.


Packvertising mění obyčejné obaly v účinné komunikační nástroje a doplňuje online a venkovní reklamní aktivity.


Packvertising – obal jako forma reklamy

Obaly již dávno neslouží pouze k ochraně výrobku a jejich povrch lze efektivně využít jako účinné reklamní médium. Samotný název vznikl spojením slov packaging a advertising, což doslova znamená reklama na obalu nebo pomocí obalu.


Packvertising je pojem, který v sobě zahrnuje mnoho prvků. Zahrnuje zacházení s obalem jako s nezávislým, suverénním reklamním kanálem. Samozřejmě je také důležité, aby komunikace na něm byla v souladu s komunikací značky šířenou v ostatních kanálech.


Packvertising jako součást reklamní strategie

Výrazný a osobitý obal je vynikající ochrannou známkou značky. Jistě znáte alespoň několik příkladů, kdy vizuální identita přeložená na obal doplňuje ostatní marketingové aktivity a podporuje komunikační úsilí. Tím se vryjí do povědomí skupin diváků i náhodných lidí, kteří si nikdy žádný z produktů značky nekoupili, ale dobře vědí, kdo za nimi stojí (zkuste si vzpomenout na podobnou situaci z vlastní zkušenosti).


Atraktivní obal má přitažlivou sílu a vzbuzuje touhu po nákupu, často bez ohledu na to, co je uvnitř.


Obal je víc než jen ochrana výrobku

Packvertising je vynikajícím příkladem marketingu bez odpadu. Primární funkcí obalu je chránit výrobek při přepravě, skladování a vystavování na pultech obchodů, ale nemusí to být funkce jediná. Spojením použitelnosti s marketingovými aktivitami získává značka dvojnásobnou výhru – má zajištěný produkt a další reklamní prostor na podporu prodeje.

social media justprint

Packvertising šetří peníze

Packvertsing jako koncept kombinovaných operací nabízí značný prostor pro úspory. Vzhledem k tomu, že obal je nezbytným doplňkem výrobku, je umístění prvků marketingové komunikace na něj opatřením, které optimalizuje výdaje na reklamu. Krabice, láhev nebo doypack se stávají dalším reklamním prostorem, který je k dispozici mimo prodejnu i ve firmě, a to bez dodatečných nákladů.


Obal je reklamní pákou, která rozhoduje o výběru zákazníků. Využijte ji ke zvýšení prodeje.


Příklady úspěšného packvertisingu

Protože nic nepůsobí na představivost lépe než obrázek, níže najdete několik zajímavých grafických příkladů z trhu (a Behance!), které ukazují různé aspekty packvertisingu (od vyprávění příběhů po zvyšování povědomí o značce nebo cílení komunikace na konkrétní cílovou skupinu prostřednictvím obalu). Podívejte se na výběr projektů a nechte se inspirovat ke změnám ve svém vlastním marketingovém úsilí.

Krásný design obalu, který odkazuje na hodnoty značky prostřednictvím minimalistického designu a použití ekologických surovin. I zde je patrná konzistence (etiketa kosmetického obalu a ochranné krabičky vypadají stejně).

Viz více.

Projekt a grafika: Alexandra Sandu

Další balíček vypráví příběh. Design zde využívá zajímavé grafické zpracování (pokračování designu na dalších obalech), které vybízí ke koupi více než jednoho výrobku.

Více informací naleznete zde.

Design a grafika : agentura HOOK FOOD pro značku TEA SISTER

Obal značky PERIOD byl navržen tak, aby oslovil konkrétní cílovou skupinu. Před těmito výjimečnými dny, zejména pro ženy, se často objevuje neodolatelné nutkání jíst čokoládu. Výrobek na tuto potřebu reaguje a obal výmluvně informuje, v jakém „období“ po něm sáhnout.

Celý projekt si můžete prohlédnout zde.

Design a grafika: Iliyana Kostova

Další balení se jistě bude vyjímat na polici s horkými nápoji. Identita využívá ilustrací, které odkazují na čajový obřad, zatímco tváře postav na etiketách vyjadřující blaženost směřují představivost ke vznešené chuti čaje a vybízejí k nákupu.

Více informací naleznete zde.

Projekt a grafika: Natalya Tariq

Nápověda:

Pozvání známé osobnosti z uměleckého světa ke spolupráci je skvělý marketingový tah a uvedení výsledné společné ilustrace na obalu je skvělým odlišením a bonusem k rozpoznatelosti, protože tvůrce nebo tvůrkyně se pravděpodobně budou chtít projektem pochlubit i na svých vlastních kanálech.

Poslední příklad kombinuje utilitární funkci obalu s místem pro vystavení značky a je skvělým příkladem využití personalizace (jméno osoby, která si objednává měsíční předplatné doplňků stravy). Díky tomu, že krabička funguje jako podavač, se každý, kdo sáhne po své denní dávce vitamínů, setká také s vizuální identitou značky.

Více informací o tomto projektu najdete zde.

Projekt a grafika: Camille Perrin-Smail

A jakmile si vytvoříte vysněný design, vytisknete si obal v Justprint!

Máte otázky nebo hledáte něco nestandardního? Napište nám, můžeme Vám pomoci >> info@justprint.cz

Přečtěte si také ↓

Balení plné energie! Projekty, které stimulují lépe než ranní káva
Obalové materiályobaly a krabicepackvertising
0 komentář
0
FacebookTwitterPinterestLinkedinEmail
Předchozí článek
Katalogy bez tajemství
Následující článek
Polygrafický zen. Jak dosáhnout rovnováhy při myšlence na tisk

Mohlo by se Vám také líbit:

Obaly během boje o snížení výrobních nákladů produktů....

19 září 2024

Eko aneb polygrafie z druhé strany – polygrafický...

12 srpna 2024

Jedinečné a nezapomenutelné – prozkoumejte možnosti povrchové úpravy...

25 ledna 2024

Přibližme si individuální formáty. B4

18 ledna 2024

Překvapte tím, co je uvnitř. Reklama tisk e-commerce

11 ledna 2024

Co čeká tiskařský průmyslový sektor v roce 2024?...

4 ledna 2024

Přibližme si individuální formáty. B3

28 prosince 2023

Přibližme si individuální formáty. B2

14 prosince 2023

Katalog s dodatečnou hodnotou. Vyzkoušejte tyto nápady

7 prosince 2023

Tisk bestsellerů ve slavnostní atmosféře

30 listopadu 2023

Napsat komentář Odstranit odpověď

Pamatovat si moje jméno, e-mail a stránku v prohlížeči

Facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Zůstat v kontaktu

Facebook Instagram

Justprint.cz - O NÁS

Jsme moderní internetová tiskárna a můžeme pro Vás vytisknout cokoli - za atraktivní cenu, v krátkém termínu a zboží doručíme až k Vašim dveřím! Tiskneme na různých typech materiálů. Naše tiskárna není jen halou plnou moderní technologie, je to také tým 700 lidí – nadšenců, kteří svými zkušenostmi 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, kontrolují každý krok Vaší objednávky. Díky vlastnímu, modernímu tiskařskému parku a vázárně realizujeme na jednom místě ofsetový tisk, digitální tisk v ofsetové kvalitě, ofsetový UV tisk, solventní a UV tisk.

Nejpopulárnější články

  • 1

    Nabídkové složky – co byste o nich měli vědět?

    23 března 2020
  • 2

    Kalendáře 2023. Přehled nejzajímavějších projektů

    10 listopadu 2022
  • 3

    Formáty a rozměry plakátů čili až to uvidím, tak to pochopím

    20 prosince 2019
  • Facebook
  • Instagram

@2019 - Justprint.cz - All Right Reserved. Nastavení souborů cookie


Zpět nahoru