Jak jsme již avizovali, pokračujeme v tématu obalů. 📦 Tentokrát pro Vás máme sadu inspirativních řešení, ve kterých je leitmotivem papír. Vybrali jsme univerzální příklady prezentující výrobky z různých průmyslových odvětví, hledali jsme několik nestandardních použití jako alternativu k plastovým taškám a řešení, která překvapivě mění běžný obal. Líbil se vám úvod? Čtěte dál!
Takto to dělají ti nejlepší
Papír nebo plast? Stále více společností – bez ohledu na to, zda samy vyrábějí nebo jen prodávají – mění svoji orientaci na ekologičtější přístup a největší hráči v jejich odvětvích se vzdávají plastů, což je příkladem pro ostatní – společnosti i spotřebitele. Typické plastové „sáčky“ jsou nahrazovány papírovými taškami a krabicemi a stále více značek se rozhoduje pro toto řešení. Podívejte se na několik příkladů.
Zajímavost: Značka Burberry prohlásila, že do konce roku 2025 opustí plast a nový obal (krabička zobrazená na fotografii výše) byl vyroben z dřevní buničiny certifikované FSC a recyklovaného materiálu z použitých kávových šálků.
Zabalte to jinak než ostatní
A co kdyby k otázce obalů přistoupit z jiné strany, než ostatní? Následující příklady ukazují, že je to možné! Obyčejná papírová obálka se může snadno změnit na obal pro kolekci oděvů nebo šperků. Efekt? Určitě jedinečný!
Obyčejná krabice? Není to tak vždy
Obal by měl být impulsem k nákupu a účinnému povzbuzení zájmu o produkt, který by bez svého charakteristického vnějšího vzhledu možná neměl tak silnou přitažlivost. Zde je příklad – podtácky pod hrníčky se zdají být produktem, který by mohl zůstat bez povšimnutí na poličce v obchodě, ale umístěním do výrazné, poutavé krabičky se zajímavou typografií na přední straně a motivem připomínajícím texturu dřeva, získává produkt na hodnotě, a první housle hraje originální a lákající k bližšímu přezkoumání obal. Podívejte se, jak bylo tohoto efektu dosaženo!
Obal to je investice
K projektu obalu přistupujte jako k investici – na projektu nešetřete, experimentujte s formou, surovinami, zušlechtěními a tvary. Hledejte řešení, která vytvoří synergii kombinující jedinečnost, estetiku a použitelnost. Pokud používáte standardní poštovní krabici, obohaťte ji o podrobnosti, které upoutají pozornost uživatele při rozbalování produktu. Může to být lesklý tiskový prvek potažený UV lakem nebo karton s fólií soft touch, která je příjemná na dotek a vyvolává pozitivní asociace (např. se semišem nebo broskvovou kůží). Můžete také vsadit na minimalismus – dobře sestavené prvky a harmonická hra barev mohou ze skromné krabice udělat mistrovské dílo! Podívejte se na níže uvedené příklady.
Experimentujte – toto úsilí se obvykle vyplatí!
Nechcete typickou krabici? Výborně! Existuje mnoho dalších možností, ze kterých si můžete vybrat, a omezuje vás pouze vaše představivost. Někdy není třeba moc – kousek kartonu vytvarovaný do tvaru, který z obyčejného listu papíru vytvoří užitečné řešení nebo zajímavý potisk, který dokonale harmonizuje s obsahem balení. Je těžké si to představit? Podívejte se, jak může takový projekt vypadat v praxi.
Osvědčené postupy ostatních mohou také fungovat u Vás
Nepotřebujete mít ve společnosti specializované oddělení, kde budou výzkumní pracovníci a experti na materiály vytvářet nové technologie, Nemusíte investovat do obrovského oddělení výzkumu a vývoje – strategie malých kroků na začátku zcela postačí. Podívejte se na osvědčené postupy u těch, kteří si mohou dovolit drahá řešení, a nechte se inspirovat při vytváření vlastních, jedinečných metod balení. Nejde o patentované, jedinečné materiály, které mohou být drahé, a které je obtížné získat. Můžete se inspirovat designem, tvary, způsoby upevnění produktu v obalu a jeho konstrukcí. Rozhlížejte se, zkoušejte a přizpůsobte řešení potřebám svého vlastního podnikání. V sázce je hodně a „stojí to za to“. Jedná se o boj o rozpoznatelnost a následně o větší podíl Vašich produktů na trhu. Je to dost dobrý argument k tomu to zkusit?
Již brzy najdete na Justprint.cz rozsáhlou nabídku obalů přizpůsobenou potřebám Vašeho podnikání.
A na obálce – úžasný projekt od autorů THEO grape pro Kakaopay s personalizovanou krabicí, která je součástí balíčku pro uvítání nových zaměstnanců. Zde si můžete prohlédnout celý projekt 👇
https://www.behance.net/gallery/84154525/Onboarding-kit-of-kakaopay-corp.