Nedávno se na našem blogu objevil přehled inspirativních příkladů v obalovém průmyslu (tento článek naleznete zde) a text se stal jakýmsi úvodem do nové kategorie produktů na našem webu. Dnes pokračujeme v tématu, půjdeme o krok dále a zaměříme se na podstatu obalu v obchodě, přičemž se zaměříme na jeho roli zejména v e-commerce. Proč se zaměřujeme na online svět? Dozvíte se to po přečtení dalšího odstavce. A později to bude stále zajímavější!
📦 Nakupujeme online stále více a více
Počet uživatelů internetu, kteří provádějí online transakce, roste. Situace vzniklá kvůli COVID-19 tento trend dále posílila a vše nasvědčuje tomu, že tento model nákupu bude i nadále posilovat. Statistiky hovoří samy za sebe, stačí se podívat na globální data z června 2020 – v průzkumné skupině uživatelů internetu ve věku 16-64 let 81% lidí hledalo na webu produkty, které si chtěl koupit, a 74% si v internetovém obchodě koupilo alespoň jednu položku. Tyto výsledky naznačují, že e-commerce právě vstupuje do „zlatého věku“, a to je vhodná doba na přemýšlení o internetovém obchodě (pokud ho ještě nemáte) nebo o rozvoji v této oblasti, s přihlédnutím k procesu nákupu, nabídce produktů, logistice a samozřejmě k obalům.
👉 Více údajů ve zprávě: https://www.slideshare.net/DataReportal/digital-2020-july-global-statshot-report-july-2020-v01.
📦 Online prodej – příležitosti a výzvy
Nákup online se liší od nákupu zboží v kamenných obchodech. Některé prvky chybí (možnost vzít do ruky produkt z police, dotknout se ho, vizualizovat jeho rozměry), ale existují i takové, které budou vhodné pouze pro tuto formu nákupu zboží. Příkladem jsou přepravní obaly – zdánlivě nic zvláštního, jen krabička, která chrání zboží během přepravy. Určitě? Takové vnímání obalu se mění a majitelé značek ho stále častěji používají jako nosič vizuální identifikace, další místo pro sdělování hodnoty značky a jako nenápadný reklamní materiál.
💡 Zkušenost uživatele při vybalování balíčku by měla být emotivní. Zabalte je s náležitou péčí.
📦 Dobrý nápad je polovina úspěchu
Objednávka by měla upoutat pozornost a již ve fázi vybalování balíčku udělat skvělý dojem. Image značky umístěný na poštovní krabici, zajímavý potisk, který je předzvěstí toho, co je uvnitř, nebo motto nebo osobní zpráva, vytištěné písmem, které připomíná ručně psaný dopis – to jsou nejoblíbenější nápady, i když seznam různých použití je mnohem delší.
📦 Osvědčené postupy, odkoukané od nejlepších!
Zákazníci oceňují nákupy v obchodech, které kromě standardní objednávky si dokážou získat kupujícího přidáním malého bezplatného balíčku v podobě nálepky nebo osobního slevového letáku pro další nákupy. Zákazníci, kteří obdrží byť jen symbolický dárek nebo nějakou pěknou maličkost, kterou v balíčku nečekali, hodnotí výše zážitek z nakupování.
Podívejte se, jak můžete svou zásilku zatraktivnit:
📦 Druhý život obalu
Je dobré, když design obalu předpokládá vícenásobné použití. Druhý život krabičky je pro značku jakousi odměnou – koneckonců bude vlastníka doprovázet při každém použití obalu. Vyberte si trvanlivý materiál, který zvýší životnost obalu – perfektně se k tomu hodí karton s vyšší gramáží a zušlechtění, např. UV fólie nebo lakování.
Zajímavost: Skvělým příkladem společnosti, která využívá 100% potenciálu obalu, je poznaňský e-commerce Chocolissimo, známý svými sofistikovanými krabičkami a lahodnými čokoládami.
📦 Umírněnost funguje vždy!
Zajistěte ohňostroj, ale ne takový, který hrozí požárem! Vyvažte počet doplňků a zajistěte konzistenci a takovou dávku emocí, která potěší, ale neodvádí pozornost od centrálního prvku, kterým je objednaný produkt. Podívejte se na příklady – zde je harmonie viditelná pouhým okem a obal je předehrou (to nejlepší se odehraje teprve za okamžik!).
Jak vidíte, obal nemusí pouze zásilku chránit. Existuje celá řada dalších rolí, na které by se nemělo zapomínat – upoutá pozornost, vyvolá vzrušení před vybalením z krabice, vzbudí pozitivní emoce, zaujme smysly a vyvolá příjemné asociace, i když od nákupu uběhla nějaká doba.