Kdo řekl, že tisk nemůže efektivně spolupracovat s digitálem? Vizitky s QR kódy jsou dokonalým příkladem toho, že je takový svazek možný, a co víc, dokonale funguje!
Vizitka s QR kódem – zůstává s obdarovaným člověkem déle!
Vizitky s QR kódem jsou způsobem, jak rozšířit efektivitu tohoto marketingového produktu a přesunout působení na další úroveň, včetně té digitální. Určitě jste se již v minulosti setkali s QR kódem – jestli ne na vizitce, pak na jiném produktu, jako je katalog, obal nebo, např. plakát propagující kulturní akce.
QR kódy jsou charakteristické čtvercové piktogramy, které při skenování pomocí mobilního telefonu nebo tabletu nasměrují uživatele na určité místo, zašité do obrazu. Pod QR kódem se může skrývat adresu webové stránky, link na produkt v e-shopu, fotografie nebo například přesměrování na záložku „kontakt“ na webových stránkách společnosti. Technologii QR můžeme nazvat modernější verzí čárových kódů.
Vizitky s QR kódem to je především pohodlí
Proč stojí za to při navrhování vizitky pomyslet o nanesení QR kódu? Klíčovým slovem je zde právě pohodlí! Osoba, která obdrží vizitku s kódem, jej může naskenovat a po přečtení dat z kódu si automaticky uložit informace do kontaktů telefonu (jako vCard). Díky tomu se prodlouží životnost vizitky a kontakt bude možný i v případě, že vytištěnou papírovou vizitku ztratíte, nebo jednoduše vyhodíte. Kromě toho, pokud do QR kódu zašijete adresu firemní webové stránky nebo záložku „Kontakt“, osoba, která obdrží vizitku, má možnost navštívit stránky a rozšířit si své znalosti o kontaktní údaje, které se nevešly na vizitku, nebo se seznámit s nabídkou firmy. Toto moderní polygrafické řešení je odpovědí na postupující digitalizaci a zjednodušení pro lidi, kteří dávají přednost ukládání kontaktů v digitální podobě spíše než na analogových médiích.
Jak používat vizitku s QR kódem?
Skenování QR kódu je jednoduché, pohodlné a hlavně nevyžaduje pokročilé technologické znalosti. Stačí mít smartphone nebo tablet s fungujícím fotoaparátem. Osoby, které mají zařízení společnosti Apple s nejnovějším softwarem, nepotřebují žádnou speciální aplikaci pro zpracování QR kódů, zařízení mají zabudovanou funkci čtení kódů – stačí nasměrovat objektiv fotoaparátu na kód, a telefon si jej sám najde a poradí další operace (Uložit v kontaktech, nebo se Prohlédnout v Safari, pokud kód směřuje např. na konkrétní webovou stránku). Pro zařízení s operačním systémem Android nebo předchozím softwarem iOS, stačí z obchodu Google Play (Android) nebo AppStore (Apple) stáhnout libovolnou aplikaci pro čtení QR kódů (např. QRbot, QR Code Reader nebo QR Code Scanner). Při stažení a spuštění aplikace bude proces vypadat obdobně, a další akce (např. Zobrazit stránku ve vyhledávači) Vám napoví aplikace pro čtení kódů.
Jak vytvořit svůj vlastní QR kód?
Již znáte výhody, jaké nabízí QR kód na vizitce. Nyní zůstává odpověď na otázku, jak takový kód vytvořit? Zde přicházejí na pomoc specializovaná řešení prohlížečů a mobilní aplikace pro vytváření QR kódů. Navštivte Google a zadejte do vyhledávacího pole „generátor QR kódů„. Ve výsledcích vyhledávání uvidíte desítky specializovaných řešení, v nichž si můžete vytvořit vlastní QR kód v několika jednoduchých krocích (např. qr-online.pl). Než si vytvoříte svůj vlastní kód, je nutné určit, co v něm má být zašité (webová adresa, e-mailová adresa, libovolný text, vizitka nebo jiný odkaz). Chcete-li, aby byl Váš kontakt uložen v telefonu příjemce po naskenování kódu, vyberte možnost vizitka. Pokud chcete byl pod kódem ukrytý odkaz, vyberte webovou adresu.) Po vyplnění správných údajů (odkaz nebo kontaktní údaje) zbývá pouze stisknout tlačítko „Generovat kód“, a po chvilce bude kód připraven k použití, s možností exportu do pdf a použití v grafickém projektu Vaší vizitky.
QR kód – k těmto vizitkám pasuje ideálně!
Umístění QR kódu bude fungovat jak v jednoduchých, tak ve skládaných vizitkách. Nemusíte dělat kompromisy ve prospěch omezení textu pouze proto, aby se na tuto malou plochu vešel kód. Využijte jednu ze stran, pamatujíc, že v drukomat.pl máte možnost oboustranného potisku vizitky. V případě skládané, máte místo na experimentování přímo úměrné ploše, jakou můžete v projektu využít. Sázíte na tento produkt? Přidejte na vizitku text, který přiláká k interakci s QR kódem (např. Naskenujte kód a uložte si vizitku přímo ve svém telefonu). Díky tomu člověk, který dosud nic takového nedělal, odkryje nové funkce, a Vy tím jenom získáte, protože Váš kontakt zůstane s příjemcem déle!