Chcete vytisknout efektivní reklamní materiály? Chcete předat spoustu obsahu v estetické, efektivní podobě? Pokud jste odpověděli dvakrát ano, tento článek je určen vám. Seznamte se s výhodami a použitím reklamních katalogů.
Vyplatí se tisknout reklamní katalogy?
Přemýšleli jste někdy nad tím, proč i společnosti fungující převážně na internetu stále tisknou papírové reklamní katalogy? Odpověď je jednoduchá – nic nenahradí papír a tištěná reklama má stále výraznou výhodu oproti té virtuální. Papír působí na mnoho smyslů – při procházení tištěného reklamního katalogu se aktivuje dotyk, čich a zrak – a díky tomu je sdělení věrohodnější a zapamatovatelnější.
Kdy si objednat tisk reklamních katalogů?
Tehdy, když chcete říct více o společnosti, prezentovat produkty a inspirovat své odběratele. Reklamní katalog je dodáván v mnoha formátech a typech – což vám dává mnoho možností pro uspořádání obsahu. Zde nejste omezeni velikostí a formátem, protože můžete vytvořit jak reklamní katalog s několika stránkami, tak i vícestránkový katalog v podobě knihy. Díky tomu můžete obsah uspořádat tak, aby byl jasný, čitelný a nenudil příjemce.
Xavier Castells Vilà
Díky vysoce kvalitnímu tisku můžete katalog naplnit mnoha fotografiemi a grafikami – týkající se produktů, inspirace i z fotografických sezení. Reklamní katalog je ideální pro prezentaci nové kolekce produktů, popisu historie společnosti nebo jako inspirativní katalog. Reklamní katalog je užitečný jako trendbook, firemní časopis nebo médium k prezentaci nejnovější nabídky.
Druhy reklamních katalogů – sešívané, lepené, spirálové
Firemní katalogy jsou jako typy krásy – existují obecná rozdělení, ale každý je jedinečný. Reklamní katalogy mají tu výhodu, že je lze personalizovat a přizpůsobit každé společnosti. Nejobecnější rozdělení katalogů je to s ohledem na typ propojení stránek, rozlišujeme.
- Sešívaný katalog, kterému se říká sešitový. Zde jsou stránky svázány sponkami, má od 4 do 56 stran. Tento katalog je ideální jako katalog pro prezentaci služeb a zákroků. Sešívaný katalog slouží jako ukázka služeb, strojů nebo realizací. Jsou to ideální reklamní katalogy pro developery, hotely a restaurace. Pokud chcete vytisknout levný, ale účinný reklamní katalog, může se vám sešitový katalog líbit.
- Spirálový katalog má kapacitu 4 až 56 stran. Lze jej rozložit naplocho, snadno dělat poznámky a označit určené stránky. Spirálový katalog se tiskne například pro restaurace, projektové kanceláře, turistické nebo technologické firmy.
Rachel Roth
- Knižní lepený katalog lze nazvat králem katalogů. Vyniká elegantním lepením hřbetu připomínajícím knihu a velkou kapacitou (až 256 stran). Pokud si objednáte tisk knižního katalogu s lepidlem PUR (nechceme se chlubit, ale u nás je to standard), můžete si být jisti trvanlivostí spojení. Lepené katalogy jsou lepeny lepidlem PUR, které je pružné a nedrolí se, i když jsou katalogy často listované.
Lyaman KarimliElmira Hummat Oleg Kulik Oleg Kulik
Tisk lepených katalogů je zadáván jako klasický katalog pro prezentaci historie a poslání společnosti. Je to také účinný jubilejní katalog a elegantní trendbook. Lepené katalogy vybírají firmy z oděvního, módního a nábytkářského průmyslu. Je to ideální inspirativní katalog a ukázka nové kolekce produktů. Lepený katalog má mnoho stránek, na nichž lze esteticky umístit fotografie i obsah.
Tisk lepeného katalogu – na co si dát pozor
Na příkladu lepeného katalogu připomeneme, co je třeba mít na paměti při jeho navrhování a tisku. Pokud si objednáte tisk lepeného katalogu, věnujte pozornost typu papíru. Vybírat můžete jak z potažených, křídových a dekorativních papírů, tak i ofsetových papírů různých gramáží.
Xavier Segers
- Pokud chcete tisknout módní katalogy, lifestylové nebo inspirativní časopisy, vyberte si katalog na křídové bázi těžké gramáže. Tento podklad vám umožní zvýraznit barvy a bude prestižní vazbou pro každou nabídku. Katalogy na křídovém podkladu se hodí jako jubilejní a dárkové katalogy.
- Vyberte příslušný formát katalogu – pro prezentaci fotografií a grafiky je vhodný čtvercový katalog, pokud tisknete katalog s převahou obsahu – vyberte formát DL, A4 nebo A5.
- Pamatujte, že při navrhování katalogu máte k dispozici mnoho stránek, dbejte na prostor mezi textovými bloky, řádkování a mezeru mezi písmeny. Při navrhování katalogu méně znamená více.
- Chcete-li objednat tisk katalogů nabídek, produktů nebo katalogů pro veletrhy, zvažte tisk katalogů na ofsetovém podkladu. Tento typ podkladu je módní a účinný a můžete na něj dělat poznámky a razítkovat.
- Při objednávání tisku lepených katalogů dbejte především na kvalitu lepidla. Pokud si chcete objednat solidní katalogy, na které budete vy i vaši zákazníci hrdí, vyberte si katalogy s lepidlem PUR. Ve skutečnosti pouze tento typ lepení zajišťuje trvanlivost i při rozložení nebo častém listování. Katalogy lepené lepidlem PUR vybírají ti, kteří si cení kvalitu a hledají katalog na mnoho měsíců či let, ne jen na okamžik.