Justprint.cz Blog
  • Produkty
  • Tisk
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
Justprint.cz Blog

Vítejte na našem blogu!

  • Produkty
  • Tisk
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
DesignTipyTisk

Jak tvořit dobré reklamní prospekty?

autor Justprint 17 února 2020
autor Justprint 17 února 2020 0 komentář

Prý volební kampaně začínají tehdy, když se objevují letáky; a jak je to s propagací vaší firmy? Máte už svou nabídku na papíru? Seznamte se s nejdůležitějšími prvky efektivních reklamních prospektů.

Vytvářejte snadno zapamatovatelné prospekty

Přemýšleli jste o tom, proč se v 21. století firmy nadále propagují pomocí reklamních letáků a prospektů? Odpověď je prostá: protože jsou opravdu efektivní! Možná, že je nemá rád každý, ne vždy jsou mimořádně kvalitní a rozebrané, ale určitě plní svou funkci. Prospekty umožňují sdělit mnoho informací v čitelné a pohodlné formě. Díky tomu mají nezastupitelné místo na veletrzích, konferencích, eventech a různých propagačních akcích.

Prospekty umožňují nejen popsat, ale rovněž zobrazit nabídku, navíc podporují kontakty a přinášejí informace, k nimž se příjemce může kdykoliv vrátit. Tisk prospektů se vyplatí, ale pouze pod podmínkou, že se postaráme o dobrý grafický návrh a kvalitu tisku. Teď konkrétně, jaké jsou nejdůležitější prvky reklamních prospektů?

Jak tvořit dobré reklamní prospekty?

Dobré reklamní prospekty = dobrý návrh

Důležitý je rovněž obsah, jakož i forma (formát) brožury. Dobrý návrh prospektů bude nejen vizuálně atraktivní, ale rovněž čitelný a jazykově a obsahově správný. Dá se říct, že efektivní reklamní prospekt musí zaujat vzhledem, ale přesvědčovat obsahem. Čemu je třeba věnovat pozornost?

  • Kvalita fotografií. Důležitá je nejen jejich atraktivita, ale i vhodný rozměr. I když máte k dispozici ideální snímek, ale jeho kvalita je průměrná nebo rozměry velmi skromné, není pro brožuru vhodný. Lépe mít méně, ale kvalitativních fotografií – než hodně, ale nevýrazných snímků.
  • Správně vybrané barvy. Máte-li svůj brand book, neváhejte ho použít. Máte-li své logo a brandové barvy, používejte je důsledně ve všech tištěných materiálech. Držte se umírněnosti a nepřehánějte to s počtem barev a jejich intenzitou. Vyhýbejte se světlému písmu na tmavém pozadí a všemu, co by snížilo čitelnost reklamního prospektu.
  • Rozmístění textů a obrázků. Při tvorbě obsahu vsaďte na minimalismus. Používejte kratší věty, body, rámečky a krátké srozumitelné texty. Rozdělte textový blok na menší části a jednoduše nedovolte čtenářům si nad vaším prospektem schrupnout (pokud nepropagujete přípravky na spaní).
  • Správnost obsahu. Je to jasné, avšak zákeřné. Můžete si obsah brožury přečíst milionkrát, ale i tak přehlédnete překlepy nebo stylistické chyby. Nespoléhejte na sebe a raději text reklamního prospektu dejte alespoň 3 osobám na kontrolu. Pravděpodobně budete překvapeni, co všechno uniklo vaší pozornosti.
Jak tvořit dobré reklamní prospekty?

Dobré reklamní brožury = dobrá tiskárna

Když už máte dobrý grafický návrh, je čas na dobrý tisk. Kde a jak vytisknete reklamní brožury, má obrovský význam. A nejde o přeplacení, ale o to, abyste si vybrali tiskárnu, která završí dílo a nezničí dobrý návrh. Kvalita tisku a komponentů má obrovský význam pro konečný výsledek. Není-li vám lhostejno, jak vás vnímají ostatní, neměl by vám být lhostejný výběr tiskárny. Čemu je třeba věnovat pozornost?

  • Pohodlí – tedy vyplatí se tisknout on-line. Nejenže ušetříte čas a peníze, ale budete mít průběžný přístup k náhledu a profesionálnímu ověření souboru z hlediska kvality tisku. Dobrá tiskárna zkontroluje správnost grafických souborů, díky čemuž bude minimalizováno riziko zničení celého nákladu.
  • Prospekt sešívaný, skládaný nebo lepený. Sešívaný prospekt má na hřbetu drátky sešívačky (podobně jak u sešitů), lepený prospekt připomíná knihu a skládaný prospekt tradiční reklamní leták. Výběr druhu brožury záleží na rozsáhlosti nabídky, určení a očekávaného efektu. Jako sezónní reklamní letáky jsou nejčastěji vybírány skládané nebo sešívané prospekty. Lepené brožury jsou vhodné jako elegantní prezentace nabídky ve formě podobné reklamnímu katalogu.
  • Kvalita a druh podkladu. Kvalita papíru má pro reklamní prospekt velký význam. Odpověď na otázku, jaký by měl být, proto není vůbec jednoduchá. Výběr záleží jak na rozsahu prospektu, tak i na požadovaném výsledku. Tisknete-li rozsáhlý sezónní prospekt, může stačit nenatíraný papír, tedy ofsetový. Pro menší a elegantnější prospekty je vhodnější natíraný papír, křídový, a to matný, nebo lesklý. Čím vyšší gramáž, tím lepší trvanlivost a kvalita podkladu (a samozřejmě vyšší cena).
  • Povrchová úprava – lesklé, matné nebo soft touch folie a parciální UV lak – zvýší estetické kvality prospektu. Povrchová úprava je vhodná pro tisk na poměrně silný papír. Výrazně zvýší cenu nákladu, ale výsledek často stojí za to.

0 komentář
0
FacebookTwitterPinterestLinkedinEmail
Předchozí článek
Ideální vizitky v 5 krocích
Následující článek
Reklama malé firmy – 5 nejčastějších chyb

Mohlo by se Vám také líbit:

Obaly během boje o snížení výrobních nákladů produktů....

19 září 2024

Eko aneb polygrafie z druhé strany – polygrafický...

12 srpna 2024

Jedinečné a nezapomenutelné – prozkoumejte možnosti povrchové úpravy...

25 ledna 2024

Přibližme si individuální formáty. B4

18 ledna 2024

Překvapte tím, co je uvnitř. Reklama tisk e-commerce

11 ledna 2024

Co čeká tiskařský průmyslový sektor v roce 2024?...

4 ledna 2024

Přibližme si individuální formáty. B3

28 prosince 2023

Přibližme si individuální formáty. B2

14 prosince 2023

Katalog s dodatečnou hodnotou. Vyzkoušejte tyto nápady

7 prosince 2023

Tisk bestsellerů ve slavnostní atmosféře

30 listopadu 2023

Napsat komentář Odstranit odpověď

Pamatovat si moje jméno, e-mail a stránku v prohlížeči

Facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Zůstat v kontaktu

Facebook Instagram

Justprint.cz - O NÁS

Jsme moderní internetová tiskárna a můžeme pro Vás vytisknout cokoli - za atraktivní cenu, v krátkém termínu a zboží doručíme až k Vašim dveřím! Tiskneme na různých typech materiálů. Naše tiskárna není jen halou plnou moderní technologie, je to také tým 700 lidí – nadšenců, kteří svými zkušenostmi 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, kontrolují každý krok Vaší objednávky. Díky vlastnímu, modernímu tiskařskému parku a vázárně realizujeme na jednom místě ofsetový tisk, digitální tisk v ofsetové kvalitě, ofsetový UV tisk, solventní a UV tisk.

Nejpopulárnější články

  • 1

    Nabídkové složky – co byste o nich měli vědět?

    23 března 2020
  • 2

    Kalendáře 2023. Přehled nejzajímavějších projektů

    10 listopadu 2022
  • 3

    Formáty a rozměry plakátů čili až to uvidím, tak to pochopím

    20 prosince 2019
  • Facebook
  • Instagram

@2019 - Justprint.cz - All Right Reserved. Nastavení souborů cookie


Zpět nahoru