Justprint.cz Blog
  • Produkty
  • Tisk
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
Justprint.cz Blog

Vítejte na našem blogu!

  • Produkty
  • Tisk
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
DesignTipyTisk

Navrhněte, vytiskněte, změřte efektivitu! QR kódy ve venkovní reklamě

autor Justprint 21 července 2022
autor Justprint 21 července 2022 0 komentář

Jak měřit efektivitu venkovní reklamy? Využívejte QR kódy! V této příručce se dozvíte, jak propojit venkovní svět s digitálním vesmírem tím, že mezi nimi postavíte most pomocí technologie QR.

Stručně o technologii QR

Přestože jsou QR kódy již 28 let staré, stále jsou oblíbené. Zkratka QR pochází z anglického quick response, neboli rychlá odezva) a za názvem se skrývá technologie japonské společnosti Denso Wave, která potřebovala řešení pro zlepšení čtení informací o objektech rychle se pohybujících vzhledem ke skeneru. Potenciál řešení založených na QR kódech znamená, že se dnes využívají i v komerčních aktivitách, a to i zcela nesouvisejících s výrobními linkami.

QR kódy ve venkovní reklamě
Fot. qrcodechimp.com

Výhody použití QR kódů ve venkovní reklamě

  • Možnost rozšíření obsahu nad rámec reklamního materiálu (po naskenování QR kódu vás přenese na zadané místo, např. na web s nabídkou společnosti, na vizitku webu nebo na libovolné místo na síti).
  • Pohodlí osoby seznamující se s obsahem (naskenování kódu a přenesení do zdroje, ke kterému kód vede, probíhá během pár sekund).
  • Upevnění image moderní firmy/značky, která využívá benefity a řešení, které nabízí technologie.

Více se na toto téma dozvíte v článku 👇

Produkty s qr kódem. Podívejte se, jak je využít ve své marketingové strategii

Krátce o OOH

OOH je pro změnu zkratka anglického výrazu out of home, což znamená venkovní reklamu. Alternativní termín pro OOH je outdoorová reklama. Venkovní reklama zahrnuje všechna média umístěná mimo budovy (např. v městském prostoru, podél státních silnic atd.). Panteon OOH obsahuje billboardy, venkovní bannery, plakáty a citylighty. Zde je vhodné připomenout ještě jeden pojem, tedy velkoformátovou reklamu, která je de facto základem outdoorové reklamy.

QR kódy ve venkovní reklamě
Fot. buildhollywood.co.uk

Spojuj a měř

Využití technologie QR ve venkovní reklamě nabízí možnosti, které dosud nebyly dostupné offline. Jednou z výhod je možnost měřit efektivitu reklamy např. pomocí ukazatele ROPO (Research Online, Purchase Offline, tedy vyhledávej na internetu, nakupuj v obchodě).

Implementace QR technologie ve venkovní reklamě krok za krokem

Začneme umístěním předem připraveného QR kódu do reklamního výtvoru (billboardu nebo jiného externího plakátu), který bude odkazovat na konkrétní místo (např. stránka produktu, který se nachází v reklamě).


V tomto článku se dozvíte, jak si vytvořit vlastní QR kód 👇

Vizitka s QR kódem. Tam, kde se tradice setkává s technologií

Aby mohl QR kód měřit efektivitu, měl by mít v něm vložený UTM odkaz parametry (speciální značky, které lze „přilepit“ ke standardní URL adrese, což umožňuje přesné sledování návštěvnosti z jednotlivých zdrojů na internetové stránce). Aby UTM odkaz plnil svůj účel, je nutné mít v Google Analytics nakonfigurovaný účet pro stránku, na kterou bude odkaz odesílat, a vytvořit v něm report, který bude s vytvořeným odkazem spojen.

✅ Vybrané parametry v Google Analytics, které lze použít k definování charakteristik reportu:

medium (utm_medium)

zdroj (utm_source)

kampaň (utm_campaign)

klíčové slovo (utm_term)

obsah reklamy (utm_content)


✅ Příklad schématu odkazu pro outdoorovou kampaň:

Samotný odkaz na stránku, např. https://justprint.cz/billboardy-digitalni-tisk

medium = „ooh”

zdroj = město, ve kterém bude venkovní reklama prezentována, např. „praha“

kampaň = název kampaně, např. „2022_outdoor_sale“

Volitelně obsah reklamy = formát, např. „billboard“ nebo „plakát“

✅ Vypadá to na složitou operaci? V praxi to není vůbec tak těžké. Podívejte se na připravený odkaz vytvořený ve standardu UTM:

https://justprint.cz/billboardy-digitalni-tisk?utm_source=praha&utm_medium=ooh&utm_campaign=22_outdoor_sale&utm_content=billboard

✅ Na internetu najdete spoustu bezplatných nástrojů pro vytváření UTM odkazů. Jeden z nich je zde .


Zajímavost:

UTM odkaz je zpravidla dlouhý. Pokud jej zkrátíte (v jakémkoli zkracovacím nástroji, např. bitly), Váš QR kód nebude tak „protkaný“, díky čemuž bude lehčí a přehlednější.

Naskenujte oba kódy telefonem a zkontrolujte, zda vedou na stejné místo:

Od billboardu po nákup

Abychom do nákupového scénáře zakomponovali celý příběh, je na místě připomenout cestu, jakou se díky QR technologii ve venkovní reklamě vydá člověk, který se potenciálně zajímá o to, co bylo na inzerátu umístěno a podpořeno kódem . V praxi to bude vypadat víceméně takto:

Všimnutí si venkovní reklamy → Naskenování QR kódu umístěného v reklamní tvorbě → Přechod na webovou stránku s odkazem vloženým do QR kódu a získání informace o produktu / službě → (v ideálním případě) Nákup produktu / služby.

Toto je jeden ze scénářů a může jich být více, například ten, kdy osoba, která se s reklamou setká, nenaskenuje QR kód, ale zapamatuje si reklamu, zajde do obchodu a produkt si zakoupí nebo naskenuje kód, ověří si informace o produktu, ale nakonec jej nekoupí. Abyste se vyhnuli tomu poslednímu, vyplatí se postarat o místa kontaktu se značkou.

qr code generator
Fot. QR Code Generator

QR kódy v offline reklamě – výhody

Implementací technologie QR ve svých reportech venkovní reklamy a jejím spárováním s Google Analytics pro Vaši internetovou stránku se dozvíte m j.:

  • Pokud provozujete podobné kampaně současně v různých městech – která města, reklamní formáty, OOH kampaně přivedly na Váš web nejvíce uživatelů
  • Jaká zařízení používali lidé skenující kód reklamy
  • Jaký obsah na stránce propojený s QR kódem návštěvníky nejvíce zaujal
  • Zda si návštěvníci webu prohlédli i další nabízené produkty, a pokud ano, jaké
  • Zda došlo ke konverzi po kliknutí na odkaz a návštěvě webové stránky (zda si daná osoba zakoupila produkt)
  • Jaká byla orientační návratnost Vašich investic do reklamy?

Začněte tisknout s Justprint!

bannerybillboardyefektivitu venkovní reklamyoutdoorová reklamaPlakátyQR kódyvenkovní banneryVenkovní reklama
0 komentář
0
FacebookTwitterPinterestLinkedinEmail
Předchozí článek
Naplánujte si čas. Přizpůsobte kalendář svému životnímu stylu
Následující článek
Papír přijme cokoli, zejména takovéto projekty!

Mohlo by se Vám také líbit:

Obaly během boje o snížení výrobních nákladů produktů....

19 září 2024

Eko aneb polygrafie z druhé strany – polygrafický...

12 srpna 2024

Jedinečné a nezapomenutelné – prozkoumejte možnosti povrchové úpravy...

25 ledna 2024

Přibližme si individuální formáty. B4

18 ledna 2024

Překvapte tím, co je uvnitř. Reklama tisk e-commerce

11 ledna 2024

Co čeká tiskařský průmyslový sektor v roce 2024?...

4 ledna 2024

Přibližme si individuální formáty. B3

28 prosince 2023

Přibližme si individuální formáty. B2

14 prosince 2023

Katalog s dodatečnou hodnotou. Vyzkoušejte tyto nápady

7 prosince 2023

Tisk bestsellerů ve slavnostní atmosféře

30 listopadu 2023

Napsat komentář Odstranit odpověď

Pamatovat si moje jméno, e-mail a stránku v prohlížeči

Facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Zůstat v kontaktu

Facebook Instagram

Justprint.cz - O NÁS

Jsme moderní internetová tiskárna a můžeme pro Vás vytisknout cokoli - za atraktivní cenu, v krátkém termínu a zboží doručíme až k Vašim dveřím! Tiskneme na různých typech materiálů. Naše tiskárna není jen halou plnou moderní technologie, je to také tým 700 lidí – nadšenců, kteří svými zkušenostmi 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, kontrolují každý krok Vaší objednávky. Díky vlastnímu, modernímu tiskařskému parku a vázárně realizujeme na jednom místě ofsetový tisk, digitální tisk v ofsetové kvalitě, ofsetový UV tisk, solventní a UV tisk.

Nejpopulárnější články

  • 1

    Nabídkové složky – co byste o nich měli vědět?

    23 března 2020
  • 2

    Kalendáře 2023. Přehled nejzajímavějších projektů

    10 listopadu 2022
  • 3

    Formáty a rozměry plakátů čili až to uvidím, tak to pochopím

    20 prosince 2019
  • Facebook
  • Instagram

@2019 - Justprint.cz - All Right Reserved. Nastavení souborů cookie


Zpět nahoru