Je možné tisknout levněji v době prudké inflace a deficitu na komoditních trzích? Podívejte se na níže uvedené návrhy a zjistěte, zda je lze aplikovat na vaše operace spojené s tiskem.
Plánování na užitných místech
Chytré využití dostupného prostoru je užitečné zejména v případě, že chcete vytisknout několik produktů a hodláte se pohybovat v rámci jedné suroviny (např. křídový papír 350 g). K tomu se hodí archy papíru, na které můžete rozvrhnout různé projekty – např. Cílem je snížit celkové náklady na vyřízení objednávky, které by mohly být vyšší, kdyby se každý výrobek objednával zvlášť.
Váš arch papíru může vypadat takto:
Větší náklad – nižší cena
Zní to absurdně? Nikoli nezbytně – podívejte se na webové stránky a zjistěte, jak se mění cena za kus při vyšším nákladu. Stojí to za to? Vyplatí se to. Pokud tedy víte, že v budoucnu budete objednávat dotisk daného projektu, je lepší udělat větší objednávku hned a přebytečný náklad uložit, než objednávat několikrát menší nákladů.
Zadání jedné velké zakázky namísto několika je také prospěšné pro životní prostředí. Jedno balení znamená méně odpadu a jedna přeprava znamená nižší emise CO2 do ovzduší. I tyto aspekty je třeba mít na paměti.
Objednávejte předem
Platí zásada, že čím rychleji, tím levněji, což potvrzuje i naše nabídka. Objednávání s časovou rezervou má vliv nejen na cenu objednávky (pokud není na včerejšek, bude levnější), ale také šetří stres, zejména pokud mluvíme o hlavní sezóně (v tisku je to obvykle poslední čtvrtletí roku). Zde opět přichází na pomoc příklad letáku – podívejte se na prostřední sloupec níže – můžete si vybrat mezi ekonomickou, standardní a expresní dopravou a hodnota objednávky se mění podle doby doručení. Jinými slovy, pokud má být hotová co nejdříve, budete muset doplatit!
Konzultace barev pomocí CMYK
Je třeba si uvědomit, že za extra barva Pantone je radost, za kterou je třeba doplácet (náklady na realizaci se zvyšují o nutnost přidat další barvu ve zvolené koloristice), takže tam, kde taková potřeba není, uvažujte o nepříliš náročném projektu, pracujte v barevném prostoru CMYK, abyste nepřeplatili.
Není papír jako papír
S ohledem na kvalitu i cenu. Surovina, která se vzhledem k současnému nedostatku na trhu s papírem pomalu stává „bílým zlatem“, je jedním z nejdůležitějších faktorů ovlivňujících náklady na tisk, proto věnujte pozornost tomu, na co tisknete, a vybírejte podklady s rozvahou.
Využívejte osvědčených tiskáren
Vyhnete se tak riziku, že se něco pokazí, Váš výrobek odchýlí od návrhu nebo budete muset vynaložit úsilí na reklamační proces. Takové situace samozřejmě nejsou ojedinělé a stávají se i těm nejlepším, ale v každém případě je lepší riziko minimalizovat. Pokud máte před sebou důležitý projekt a omezený rozpočet, neexperimentujte s novými místy jen proto, že jsou mírně levnější, protože náklady na opětovné objednání tisku na stejném nebo jiném místě mohou z úspory udělat další výdaj.
Akce, slevy, odložené platby
Sezónní akce, slevy nebo možnost zaplatit objednávku až po jejím dokončení vám jistě pomohou, zejména v situacích, kdy potřebujete ušetřit – například když čekáte na bankovní převod a náklady na výtisky musíte uhradit z vlastních zdrojů. Bylo by těžké nezmínit také náklady na dopravu – ty, zejména pokud zpracováváte mnoho objednávek za měsíc, mohou po sečtení narůst do poměrně velkých nákladů. Vybírejte tiskárny, u kterých neplatíte za poštovné nebo ty, které nabízejí dopravu zdarma nad určitou hodnotu objednávky.
Optimální technologie tisku
Mluvilo se o spolehlivých tiskárnách, což je opakující se téma, pokud jde o optimální tiskovou technologii. Při objednávání si nemůžete vybírat sami, ale díky tisku na osvědčených místech si můžete být jisti, že lidé specializující se na tiskovou technologii vyberou stroje a zpracují je tak, aby náklady na tisk byly přijatelné.
☆ Zajímavost:
Ofsetový tisk není vždy nutný. Levnější alternativou je digitální tisk, který v mnoha případech poskytuje stejné výsledky jako ofset, ale je mnohem levnější, protože není třeba připravovat matice.
Máte nějaké další nápady, jak snížit náklady na tisk? Dejte nám vědět v komentářích!