Justprint.cz Blog
  • Produkty
  • Tisk
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
Justprint.cz Blog

Vítejte na našem blogu!

  • Produkty
  • Tisk
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
DesignTipyTisk

Katalogy – efektivní nápad na propagaci

autor Justprint 7 srpna 2020
autor Justprint 7 srpna 2020 0 komentář

Katalog je jedním z nejrozšířenějších tiskových propagačních materiálů od roku 1648. Tato forma reklamy prošla zkouškou času a zdá se, že se to brzy nezmění. Katalogy nejsou jen nástrojem pro prezentaci nabídky – jsou také kanálem pro komunikaci s publikem a místem, kde můžete vyprávět svůj vlastní příběh, představit sebe a své hodnoty.

Příklad jde shora

Výhod, kterých reklama poskytuje pomocí adresářů, je mnoho-můžete zobrazit celou řadu produktů nebo služeb ve Vaší nabídce nebo vybrat ty, na jejichž prodeji Vám záleží nejvíce. Tato forma reklamy je také obrovským potenciálem pro nestandardní řešení. Příklad? Představte si text, který střídají vysoce kvalitní obrázky a ilustrace, zušlechtění zdůrazňují aspekty a detaily, které zdůrazňují to, co je nejdůležitější – nestandardní podklady s různou gramáží a pocitem vstupují do interakce s uživatelem a angažují také smysl pro dotyk a mají vliv na vnímání značky prostřednictvím reklamního katalogu.

Nepřesvědčily Vás tyto argumenty? Podívejte se na praktiky lídrů v různých průmyslových odvětvích. Nejvýraznějším příkladem je IKEA, která ze svého katalogu učinila ikonický výrobek a od roku 1951 neustále vypouští další vydání. Na další příklady se můžete podívat blíže k sobě – rychle zjistíte, že katalogy jsou všude!

  • Katalog IKEA 1951
  • Katalog IKEA 1952
  • Katalog IKEA 1953
  • Katalog IKEA 1954
  • Katalog IKEA 1955
  • Katalog IKEA 1956
  • Katalog IKEA 1957
  • Katalog IKEA 1958
  • Katalog IKEA 1959
  • Katalog IKEA 1960
  • Katalog IKEA 1962

Katalog jako zdroj informací

Katalog můžete považovat za rozšířenou verzi vizitky tím, že do něj umístíte nejen údaje o nabídce, ale také oddíly jako „O společnosti“, „Naše historie“ nebo „Poznejte naše hodnoty“. Komunikační funkce je v tomto případě je primární – člověk, který si právě prohlíží katalog, po jeho shlédnutí musí mít pocit, že se dozvěděl vše, co potřeboval a ví, kde najít konkrétní informace, pokud se k nim bude chtít v budoucnu vrátit.

Vyprávějte svůj příběh

Katalog může být také použit v komunikaci, která přímo neuvádí nabídku společnosti. Pokud máte zájem o budování vztahů se čtenářem a o zvýšení důvěryhodnosti Vaší značky, kromě standardního „katalogu“ (nabídka společnosti a údaje) se postarejte o „neprodejní“ složku. Některé z nejzajímavějších částí v katalozích jsou obvykle kapitoly, které vyprávějí příběh společnosti nebo demonstrují její hodnoty. Tuto část umístěte na samém začátku katalogu, uveďte příjemce do svého světa a jakmile se představíte (z té nejlepší strany!), v další fázi plynule přejděte k předkládání nabídky. Myslíte, že díky tomuto zákroku se Vaše šance, že katalog bude přezkoumán až do konce, zvýšily?

Překvapte svého příjemce

Při navrhování katalogu se snažte lišit od ostatních. Text střídejte s atraktivní grafikou, vysoce kvalitními fotografiemi a realistickými vizuálními efekty produktu. V grafickém pojetí se nebojte použít jasné, neobvyklé barvy, úžasná spojení a nestandardní řešení, která nutí uživatele zůstat na chvíli a přemýšlet o tom, co má před očima. Při návrhu katalogu použijte technické možnosti, které poskytuje profesionální tisk a vyberte zlepšení, která vytvoří jedinečný uživatelský zážitek v kontaktu s katalogem.

Chcete-li získat prémiový efekt, který zůstane v paměti příjemce po dlouhou dobu, zvolte zušlechťování. V Justprint máte na výběr:

  • matnou fólii + parciální UV lak
  • matnou fólii
  • lesklou fólii
  • soft touch fólii + parciální lak

Podívejte se, jak vypadá katalog, ve kterém se používají zušlechtění:

  • Katalogy
  • Katalogy

Rozložení obsahu a formát katalogu

Význam bude mít také to, jaký text se bude objevovat na obrázcích. Při vytváření katalogu nezapomeňte, že platí princip „pravé strany“ (nejdražší reklamy v časopisech jsou právě tam!) a lidské oko skenuje text zleva doprava. Než začnete pracovat na grafickém konceptu, vyberte formát vašeho katalogu – tvorba se bude lišit ve formátu A4 a bude vypadat jinak, pokud bude katalog vytištěn na čtverci.

  • formát katalogu - 1
  • formát katalogu - 2

Zajímavost: V Justprint máte až 8 formátů kalendářů k dispozici – vyberte ten, který nejlépe vyhovuje Vašemu nápadu:

formáty katalogu

Existují také 3 způsoby spojování v katalozích. V závislosti na objemu, který si vyberete, si můžete objednat:

  • lepený katalog
  • sešívaný katalog
  • katalog se spirálou

Podívejte se, jak se liší tyto 3 možnosti:

Katalogy zapojují více smyslů příjemce

Na rozdíl od digitální reklamy představuje katalog hmatatelnou hodnotu a přitahuje pozornost silněji než online aktivity. Ujistěte se, že hmatové vjemy uživatele jsou příjemné při užívání a vyvolávají účinek pozitivního překvapení. K dosažení tohoto cíle bude zapotřebí správně zvolený papír. Nebojte se experimentovat testováním křídového, dekorativního, kraftového nebo ofsetového podkladu s vyšší hmotností, které vytvoří u příjemce pocit zacházení s prémiovým produktem, i když ani jeden z nich ještě nebyl v jeho rukou.

Hledáte individuální řešení, která jste nemohli najít na našich stránkách? Kontaktujte náš zákaznický servis. A pokud chcete vědět, proč katalogy nevymřely jako mamuti, podívejte se na tento článek:

Proč katalogy nevyhynuly jako mamuti?

Zdroj fotografií:

  • https://www.underconsideration.com/fpo/archives/2015/07/khalvadjian-avocats-sales-brochure.php
  • https://creativemarket.com/adekfotografia/2247781-Graphic-Design-Portfolio-Template?u=slvDev#fullscreen
  • https://designtemplateplace.com/product/business-brochure-template-44314
  • https://dribbble.com/shots/5838008-Brand-Guidelines
  • https://creativemarket.com/misterryart/1866548-FLORYA-Creative-Corporate-Brochure?u=justmockups
  • https://yalegraphicdesign.tumblr.com/post/151331155404/booksfromthefuture-empty-orchestra-by-jkl
0 komentář
0
FacebookTwitterPinterestLinkedinEmail
Předchozí článek
Jak propagovat stavební firmu?
Následující článek
Billboard – umění, kreativita, média nebo nežádoucí dekorace měst?

Mohlo by se Vám také líbit:

Obaly během boje o snížení výrobních nákladů produktů....

19 září 2024

Eko aneb polygrafie z druhé strany – polygrafický...

12 srpna 2024

Jedinečné a nezapomenutelné – prozkoumejte možnosti povrchové úpravy...

25 ledna 2024

Přibližme si individuální formáty. B4

18 ledna 2024

Překvapte tím, co je uvnitř. Reklama tisk e-commerce

11 ledna 2024

Co čeká tiskařský průmyslový sektor v roce 2024?...

4 ledna 2024

Přibližme si individuální formáty. B3

28 prosince 2023

Přibližme si individuální formáty. B2

14 prosince 2023

Katalog s dodatečnou hodnotou. Vyzkoušejte tyto nápady

7 prosince 2023

Tisk bestsellerů ve slavnostní atmosféře

30 listopadu 2023

Napsat komentář Odstranit odpověď

Pamatovat si moje jméno, e-mail a stránku v prohlížeči

Facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Zůstat v kontaktu

Facebook Instagram

Justprint.cz - O NÁS

Jsme moderní internetová tiskárna a můžeme pro Vás vytisknout cokoli - za atraktivní cenu, v krátkém termínu a zboží doručíme až k Vašim dveřím! Tiskneme na různých typech materiálů. Naše tiskárna není jen halou plnou moderní technologie, je to také tým 700 lidí – nadšenců, kteří svými zkušenostmi 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, kontrolují každý krok Vaší objednávky. Díky vlastnímu, modernímu tiskařskému parku a vázárně realizujeme na jednom místě ofsetový tisk, digitální tisk v ofsetové kvalitě, ofsetový UV tisk, solventní a UV tisk.

Nejpopulárnější články

  • 1

    Nabídkové složky – co byste o nich měli vědět?

    23 března 2020
  • 2

    Kalendáře 2023. Přehled nejzajímavějších projektů

    10 listopadu 2022
  • 3

    Formáty a rozměry plakátů čili až to uvidím, tak to pochopím

    20 prosince 2019
  • Facebook
  • Instagram

@2019 - Justprint.cz - All Right Reserved. Nastavení souborů cookie


Zpět nahoru