Katalog je jedním z nejrozšířenějších tiskových propagačních materiálů od roku 1648. Tato forma reklamy prošla zkouškou času a zdá se, že se to brzy nezmění. Katalogy nejsou jen nástrojem pro prezentaci nabídky – jsou také kanálem pro komunikaci s publikem a místem, kde můžete vyprávět svůj vlastní příběh, představit sebe a své hodnoty.
Příklad jde shora
Výhod, kterých reklama poskytuje pomocí adresářů, je mnoho-můžete zobrazit celou řadu produktů nebo služeb ve Vaší nabídce nebo vybrat ty, na jejichž prodeji Vám záleží nejvíce. Tato forma reklamy je také obrovským potenciálem pro nestandardní řešení. Příklad? Představte si text, který střídají vysoce kvalitní obrázky a ilustrace, zušlechtění zdůrazňují aspekty a detaily, které zdůrazňují to, co je nejdůležitější – nestandardní podklady s různou gramáží a pocitem vstupují do interakce s uživatelem a angažují také smysl pro dotyk a mají vliv na vnímání značky prostřednictvím reklamního katalogu.
Nepřesvědčily Vás tyto argumenty? Podívejte se na praktiky lídrů v různých průmyslových odvětvích. Nejvýraznějším příkladem je IKEA, která ze svého katalogu učinila ikonický výrobek a od roku 1951 neustále vypouští další vydání. Na další příklady se můžete podívat blíže k sobě – rychle zjistíte, že katalogy jsou všude!
Katalog jako zdroj informací
Katalog můžete považovat za rozšířenou verzi vizitky tím, že do něj umístíte nejen údaje o nabídce, ale také oddíly jako „O společnosti“, „Naše historie“ nebo „Poznejte naše hodnoty“. Komunikační funkce je v tomto případě je primární – člověk, který si právě prohlíží katalog, po jeho shlédnutí musí mít pocit, že se dozvěděl vše, co potřeboval a ví, kde najít konkrétní informace, pokud se k nim bude chtít v budoucnu vrátit.
Vyprávějte svůj příběh
Katalog může být také použit v komunikaci, která přímo neuvádí nabídku společnosti. Pokud máte zájem o budování vztahů se čtenářem a o zvýšení důvěryhodnosti Vaší značky, kromě standardního „katalogu“ (nabídka společnosti a údaje) se postarejte o „neprodejní“ složku. Některé z nejzajímavějších částí v katalozích jsou obvykle kapitoly, které vyprávějí příběh společnosti nebo demonstrují její hodnoty. Tuto část umístěte na samém začátku katalogu, uveďte příjemce do svého světa a jakmile se představíte (z té nejlepší strany!), v další fázi plynule přejděte k předkládání nabídky. Myslíte, že díky tomuto zákroku se Vaše šance, že katalog bude přezkoumán až do konce, zvýšily?
Překvapte svého příjemce
Při navrhování katalogu se snažte lišit od ostatních. Text střídejte s atraktivní grafikou, vysoce kvalitními fotografiemi a realistickými vizuálními efekty produktu. V grafickém pojetí se nebojte použít jasné, neobvyklé barvy, úžasná spojení a nestandardní řešení, která nutí uživatele zůstat na chvíli a přemýšlet o tom, co má před očima. Při návrhu katalogu použijte technické možnosti, které poskytuje profesionální tisk a vyberte zlepšení, která vytvoří jedinečný uživatelský zážitek v kontaktu s katalogem.
Chcete-li získat prémiový efekt, který zůstane v paměti příjemce po dlouhou dobu, zvolte zušlechťování. V Justprint máte na výběr:
- matnou fólii + parciální UV lak
- matnou fólii
- lesklou fólii
- soft touch fólii + parciální lak
Podívejte se, jak vypadá katalog, ve kterém se používají zušlechtění:
Rozložení obsahu a formát katalogu
Význam bude mít také to, jaký text se bude objevovat na obrázcích. Při vytváření katalogu nezapomeňte, že platí princip „pravé strany“ (nejdražší reklamy v časopisech jsou právě tam!) a lidské oko skenuje text zleva doprava. Než začnete pracovat na grafickém konceptu, vyberte formát vašeho katalogu – tvorba se bude lišit ve formátu A4 a bude vypadat jinak, pokud bude katalog vytištěn na čtverci.
Zajímavost: V Justprint máte až 8 formátů kalendářů k dispozici – vyberte ten, který nejlépe vyhovuje Vašemu nápadu:
Existují také 3 způsoby spojování v katalozích. V závislosti na objemu, který si vyberete, si můžete objednat:
- lepený katalog
- sešívaný katalog
- katalog se spirálou
Podívejte se, jak se liší tyto 3 možnosti:
Katalogy zapojují více smyslů příjemce
Na rozdíl od digitální reklamy představuje katalog hmatatelnou hodnotu a přitahuje pozornost silněji než online aktivity. Ujistěte se, že hmatové vjemy uživatele jsou příjemné při užívání a vyvolávají účinek pozitivního překvapení. K dosažení tohoto cíle bude zapotřebí správně zvolený papír. Nebojte se experimentovat testováním křídového, dekorativního, kraftového nebo ofsetového podkladu s vyšší hmotností, které vytvoří u příjemce pocit zacházení s prémiovým produktem, i když ani jeden z nich ještě nebyl v jeho rukou.
Hledáte individuální řešení, která jste nemohli najít na našich stránkách? Kontaktujte náš zákaznický servis. A pokud chcete vědět, proč katalogy nevymřely jako mamuti, podívejte se na tento článek:
Zdroj fotografií:
- https://www.underconsideration.com/fpo/archives/2015/07/khalvadjian-avocats-sales-brochure.php
- https://creativemarket.com/adekfotografia/2247781-Graphic-Design-Portfolio-Template?u=slvDev#fullscreen
- https://designtemplateplace.com/product/business-brochure-template-44314
- https://dribbble.com/shots/5838008-Brand-Guidelines
- https://creativemarket.com/misterryart/1866548-FLORYA-Creative-Corporate-Brochure?u=justmockups
- https://yalegraphicdesign.tumblr.com/post/151331155404/booksfromthefuture-empty-orchestra-by-jkl