Vím, že se žije za peníze, nikoliv pro peníze. ALE. Pokud existuje možnost, jak ušetřit – bylo by hříchem toho nevyužít. Dnes vám popíšu několik způsobů, díky nimž můžete při tisku ušetřit. Koukněte se – možná najdete něco pro sebe, a pokud je všechny znáte, pak bod pro vás.
Ofsetový, nebo digitální tisk? Toť otázka!
Je to časté dilema. Zda si vybrat docela drahý (alespoň v případě malého počtu výtisků), ale přesný ofsetový tisk, anebo digitální tisk (vyplatí se v případě malého a středního počtu výtisků). Naštěstí je odpověď poměrně jednoduchá – tj. digitální tisk v ofsetové kvalitě. Umožní dosáhnout kvalitu velmi podobnou ofsetu i u malých, personalizovaných počtů výtisků. Tadá! 😊
Nemrhejte prostorem!
Zní to triviálně, ale umístění obsahu může být rozhodující. Týká se to obzvlášť umístění na reklamním materiálu, ale i na samotném archu.
Při umísťování obsahu je samozřejmě třeba zachovat čitelné uspořádání a správné světlo mezi řádky, odstavci a písmeny. Ale vše s mírou. Zákazník pravděpodobně mnohem ochotněji sáhne po katalogu, který má několik stran, ale už třeba ne po více než desetistránkovém. Obsah dobře naplánujte – abyste neponechali nevyužitá místa – přidejte malé bloky textu, rámečky a rozlišovací značky.
Víte, že?
Údajně byly provedeny studie, které zjistily nejúčinnější fonty – to znamená takové, které zabírají nejméně místa a spotřebovávají menší množství inkoustu. Ve vítězné čtyřce jsou: Calibri, Century Gothic, Ecofont a Verdana. Pouhá záměna Arial na Century Gothic se promítla do cca o 30 % nižší spotřeby inkoustu.
Když už mluvíme o místě, velmi důležitá je impozice čili rozdělení tiskového archu. Při plánování tisku zvažte tisk na nesloženém tiskařském archu, na který můžete umístit mnoho různých materiálů, a to v různých formátech. Možnost tisku na různé povrchy, včetně dekorativního, a volnost při plánování obsahu vám umožní získat několik cenných bodů v kategorii úspor.
Na gramáži papíru záleží
Samozřejmě, gramáž je důležitá, ale ne vždy je lepší, když je vyšší. V případě častých publikací s velkým počtem výtisků se rozhodně lépe osvědčí nepotažený papír s nízkou gramáží. Tato volba nejen sníží náklady na počet výtisků, ale také hmotnost zásilky a náklady na recyklaci. Máte-li v úmyslu objednat si reklamní letáky, informační brožuru nebo bloku, pak se vám určitě vyplatí zvolit ofsetový papír s gramáží 90 g. Je to nejen ekonomické, ale také praktické (na takovém povrchu můžete psát) a docela ekologické (usnadňuje třídění).
Věrnost se vyplácí – k tomu mi dopomáhej tisk
Dobře, dobře, vím, že to je velké téma, takže to zúžím na věrnost jedné tiskárně. A nejde mi o propašování reklamy, ale o to, že tisk na jednom místě se jednoduše vyplatí (a u nás obzvlášť 😉). Vyplatí se, protože přihlášením do partnerského programu můžete získat mnoho výhod, mj. lepší ceny, rychlejší ocenění, bonusový účet atd. A především neocenitelný lidský faktor čili to, že vás zaměstnanci rozpoznávají, mají vás rádi a vědí, jak vám mohou pomoct. Poradenství je pro nás na prvním místě a kromě toho máme moc rádi své zákazníky. Doufáme, že je to oboustranné!