Pokud již vlastníte svou firmu, možná je čas bojovat za její viditelnost. Jak podpořit malé firmy a nezkrachovat? Zde je několik způsobů, jak efektivně inzerovat jakékoliv podnikání
Reklama společnosti – máte na to papír
Reklama malého podniku se neobejde bez tištěných materiálů. To se týká jak dočasných propagačních akcí na plakátech nebo letácích, tak investic do kancelářských potřeb. Dokonce i malý podnik by měl mít svou vlastní knihu, která vám umožní důsledně přenést osobnost na papír. Vizitky, knihy, poznámkové bloky a firemní katalogy se starají o své image a zvyšují povědomí o značce. Kreativní výtisky s vaším logem mohou být také dobrým dárkem pro zákazníky a dodavatele.
Dočasné propagace stojí za to sdělovat na reklamních letácích, plakátech a složkách. Mohou být rozdány v kanceláři společnosti, na ulici nebo zaslány zákazníkům a kolegům. K tiskovým materiálům stojí za to přidat slevový kupón, slevu nebo jiný doplněk, který vám pomůže zapamatovat si zprávu.
Vnější reklama – tedy výstup mezi lidi
Navíc stojí za to investovat do externích nosičů – tedy cedulí, štítů a bannerů. Tato média, doplněná zajímavým designem, ztěžují průchod kolem Vaší firmy. Každý z nich si můžete vybrat v reflexní verzi, která bude také viditelná po setmění. Kromě cedulí si můžete vybrat také samolepky pro výlohy nebo cedule, které zvou kolemjdoucí do vašeho sídla.
Reklama na pozornost – rollupy
Velmi praktickým reklamním prvkem jsou také speciální stojany. Jsou užitečné jak v sídle společnosti, tak na trzích, výstavách a konferencích. Rollupy lze vytisknout jakoukoli grafikou a použít jako exponát nebo reklamní stěnu, která zobrazuje produkt nebo službu. Výhodou reklamních stojanů je nejen jejich relativně nízká cena, ale také to, že je lze použít opakovaně a jejich montáž (a demontáž) trvá několik sekund.
Reklama na internetu
Kromě samotných výtisků by měly malé firmy investovat také do internetové reklamy. Mnoho nástrojů je dnes k dispozici i pro začínající živnostníky a obchodníky. Absolutní základ je vlastní webová stránka-ta může být věnovaná, ale i na poháněná zdarma. Stále častěji firmy raději vedou svou komunikaci pouze na Facebooku. Stojí za to postarat se o čitelnost stránky a časté aktualizace.
Co dělat, abyste přilákali (a udrželi) pozornost publika? Především – sdílejte znalosti, kuriozity a informujte o nejčerstvějších nabídkách. Přimět zákazníky, aby vás sledovali. Dělejte to ze srdce a se srdcem – okruh fanoušků se jistě bude zvětšovat.
Kromě stránek a profilů na sociálních sítích stojí za to postarat se také o provoz z vyhledávačů na internetu. Hlavní otázky SEO lze nalézt v průmyslových blozích. A ne, nemusíte okamžitě investovat peníze do drahého školení – v těchto dnech jsou znalosti k dispozici všem-stačí jen dobře hledat. Dbejte na správnou strukturu stránky, zajímavý a aktuální obsah. Pokud provozujete online obchod, přidejte do každého produktu jedinečný popis, fotografii a možnost hodnocení. Také vytvořte sekci s tipy a inspiracemi – něco, co může rozšířit znalosti vašeho publika. Znáte potřeby zákazníků a snažte se být vždy o krok před nimi.
Někdy také stojí za to investovat do placené reklamy ve vyhledávačích. Jedná se o textové reklamy, tedy ty, které jsou viditelné ve výsledcích vyhledávání, a grafické reklamy. Pokud provozujete e-commerce projekt, zvažte remarketing, stejně jako bannery a flexibilní reklamy. Pokud máte nahromaděnou zákaznickou základnu, nabídněte jim něco zvláštního v newsletteru. Pozvěte je, aby se podělili o svůj názor, získali slevy, účastnili se soutěží a zlepšili Vaše produkty a služby. Nejen k zákazníkům promlouvejte, ale především jim naslouchejte – je to nejlepší kompas pro úspěch vašeho podnikání.