Je na čase pokračovat v předpovědích trendů grafického designu pro rok 2021. V první části tohoto článku jsem psala mj. o surrealismu, retrofuturismu a psychedelii. Je ještě něco, co Vás může po takové výbušné sadě překvapit?
1. Komiks a pop art
Nadcházející rok by měl být velkým návratem ilustračních technik, které se vyjadřují v komiksu a pop artu. 2021 přivítá nás charakteristickým zrnem, pestrými barvami a tlustou, silnou čárou, z pod níž se objeví expresivní postavy, ale ne jen takové, které jsou spojeny s tvorbou ze stáje DC nebo Marvel.
2. Antropomorfismus
Když už mluvíme o superhrdinách.…
Vzpomínáte si na nějakou postavu z filmu nebo kreslených filmů, která nebyla z hlediska povahových vlastností bezchybná, ale přesto nešlo ji nemít rád? V nadcházejícím roce budou tito hrdinové dominovat v identifikacích značek, které potřebují silný, výrazný rys. Klíčem k tomuto trendu je „čím podivněji, tím lépe“. A prostředkem k cíli by měly být antropomorfní postavy, jejichž úkolem je upoutat pozornost a utkvít v paměti. Podívejte se níže na Silly Goose nebo KOPERTfilda s Drukomat – nedělají to?
3. Inspirace výtvarným uměním
Hranice mezi výtvarným uměním a komerčním grafickým designem by měly být rozmazané v 2021, a spojení těchto dvou světů by mělo otevřít prostor pro něco zcela nového. Abstraktní vzory, dotisky inspirované klasickou malbou a barvy jako u Mondriana budou inspirovat grafické designéry a police obchodů se otevřou produktům, které budou vypadat, jako by byly vyjmuty z umělecké galerie.
4. Hold vzdaný přírodě
Volný přístup k přírodě je něco, co v 2020 rozhodně chybí. Tento deficit bude kompenzován grafickými trendy nadcházejícího roku. Zachování přírodních prvků v digitálních obrazech, výtiscích a obalech se stane způsobem, jak se uvolnit a zachytit rovnováhu po zmatcích způsobených globální pandemií, ale také vizuálním způsobem, jak upozornit na to, co je důležité – životní prostředí, ekologii a vědomou spotřebu, omezující ničivý dopad na přírodu.
5. Gradienty a zrna jsou stále na vrcholu
Tento trend v grafice je již populární několik let a zájem o gradienty a zrna se v roce 2021 vůbec nezmenší. Očekává se, že naopak – designéři ještě více budou experimentovat s rozostřením a spojováním pozadí a budou vytvářet nenápadný podklady pro popředí ve svých dílech – odvážné typografii a grafických prvcích, na které bude zaměřena veškerá pozornost příjemce. Zrnité textury budou způsobem, jak rozmazat hranici mezi pomíjivostí digitální grafiky a hmatatelností, kterou zaručuje stejný obrázek upevněný na papíře.
6. Sociálně angažovaný design
Rok 2020 se stal hnacím motorem pro obrat k sociálně odpovědnému designu. Tvůrci z celého světa podnikají stále více aktivit, které spojují jejich práci s aktivitami na podporu sociálně angažovaných myšlenek – od boje proti nerovnostem až po poukazování na důležité sociální problémy a globální výzvy, za které odpovědnost spočívá na bedrech celého lidstva. Závažnost činů motivovaných společenskou odpovědností bude zřejmá v grafickém designu jak v roce 2021, tak v příštích letech.
Zvu Vás také, abyste si přečetli první část článku o trendech grafického designu pro rok 2021. Odkaz najdete níže.
Návrh na obálce: James Benn.
Oblíbený návrh vytisknete zde => Justprint.cz .