Justprint.cz Blog
  • Produkty
  • Tisk
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
Justprint.cz Blog

Vítejte na našem blogu!

  • Produkty
  • Tisk
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
DesignTipyTisk

Trendy designu 2020 – část 1

autor Justprint 28 srpna 2020
autor Justprint 28 srpna 2020 0 komentář

Polovina roku 2020 je za námi, je to ideální čas pro shrnutí designových trendů. Co v kreativitě piští, skřípe a co growluje?

Minimalismus je nejdůležitější design trendem v roce 2020

Taky si myslíte, že jednoduchost je vrcholem sofistikovanosti? Rok 2020 slaví minimalistické projekty a má chuť na detaily a odnímání.

Letos vládnou projekty očištěné od přebytku a zapadající do trendu brutalismu (z franc. „syrový”). Ve světě s přebytkem podnětů je minimalistické provedení opravdu uklidňující. Příklady? Prosím pěkně.

#Minimalismus v barvách

V roce 2020 vyhrávají mono – a dichromatické projekty. Dominují pastelové a tlumené barvy nebo naopak silné a nekompromisní. Méně znamená více a úspora barev vyznívá silněji než přesycenost.

#Minimalismus v písmech

Jednoduchost se promítá i do výběru písma. V roce 2020 převládají jednoduchá, bezpatková písma. Jsou maximálně zvětšena a dokonce“ přečnívají“ mimo projekt. Stále častěji tvůrci odmítají ilustrace ve prospěch písmen.

#Trend EKO

Ve vizuální identifikaci 2020 vládne Ecobranding – tedy úspora prostředků tvůrčího výrazu… tiskové barvy. Ecobranding doporučuje používat více barev a jednoduchá písma.

Víte, že? Výběr „ekologických“ bezpatkových písem umožňuje snížit používání tiskařských barev až o 20 %? Navíc pro milovníky ekologie bylo vytvořeno speciální pruhové písmo, které výrazně snižuje spotřebu inkoustu – Ryman Eco. Klid,  odkaz na písmo a práci najdete v souhrnu, na konci článku.

Projekty okořeněné texturou – textura pro rok 2020

Letos tvůrci přikládají velkou důležitost textuře, hmatatelnosti a detailům. To je vyjádřeno jak při výběru základny – tak při použití různých textur – alespoň populárního mramorového motivu („marmurable“). Stále populárnější jsou tekutiny a grafické zobrazení různých povrchů.

Stále skvělý je retro trend a ovlivňuje i výběr textur.

#Obrazová faktura a digital painting

Retro styl sahá až k malířským kořenům. Stále více tvůrců odkazuje na tradiční tahy štětcem. Klasická malba zažívá renesanci jak v digitálním světě, tak v tištěných projektech. Akvarel, olejová barva a plátno – tato struktura je jasně značená, téměř hmatatelná.

#Oděry a vrásnění

Scvrklý plakát, zdánlivá, kontrolovaná strohost – tento trend nabírá na síle. Zajímavou realizací je vizuální identifikace sítě Aioli, kterou vytvořil Mateusz Machalski. V projektu hraje velkou roli právě textura-vzhledem nedbalá, pouliční, dokonale zapadá do stylu komunikace značky – „Aioli. We are not sorry”. Při vizuální identifikaci jsou jedním z nejdůležitějších KV oděry a textura vrásčitého papíru. Efekt?

Shrnutí části 1.

Co si o těchto trendech myslíte, také cítíte, že méně znamená více? V dalším díle vám ukážu několik dalších lahodných designových kousků, doufám, že to bude záživné. Níže jsem pro Vás shromáždil odkazy na výše uvedená písma a díla zmíněných autorů.

Zdroje fotografií a inspirace:

  • Font Ryman Eco – https://rymaneco.co.uk
  • https://www.behance.net/gallery/17800811/-Cartaz-para-a-Exposicao-O-Encontro
  • https://www.behance.net/gallery/88678237/SUCCESS-ERGO-Hestia-Annual-Report
  • https://dribbble.com/mattpamer
  • https://www.behance.net/gallery/99058761/Elogi-del-malentes
  • https://www.behance.net/gallery/99801707/Catalogo-Almacn
  • https://www.behance.net/gallery/91801315/IDE8-Brand-Identity
  • https://www.behance.net/gallery/86824827/B-U-B-B-L-E-S
  • https://www.behance.net/gallery/98870575/Cover-Artwork-2017-2020-Vision-mixtape
  • https://www.behance.net/gallery/100064501/Wrong-Makeup
  • https://www.behance.net/gallery/92964947/Poster-projects-collection
  • https://www.behance.net/gallery/97993113/digital-painting-JOKER
  • https://www.behance.net/gallery/15173401/Wiktor-Sadowski-opracowanie-graficzne-ksiazek
  • https://www.behance.net/MACHALSKI

Zůstaňte zdraví a nechť je inspirace s Vámi!

0 komentář
0
FacebookTwitterPinterestLinkedinEmail
Předchozí článek
Billboard – umění, kreativita, média nebo nežádoucí dekorace měst?
Následující článek
Trendy designu 2020 – část 2

Mohlo by se Vám také líbit:

Obaly během boje o snížení výrobních nákladů produktů....

19 září 2024

Eko aneb polygrafie z druhé strany – polygrafický...

12 srpna 2024

Jedinečné a nezapomenutelné – prozkoumejte možnosti povrchové úpravy...

25 ledna 2024

Přibližme si individuální formáty. B4

18 ledna 2024

Překvapte tím, co je uvnitř. Reklama tisk e-commerce

11 ledna 2024

Co čeká tiskařský průmyslový sektor v roce 2024?...

4 ledna 2024

Přibližme si individuální formáty. B3

28 prosince 2023

Přibližme si individuální formáty. B2

14 prosince 2023

Katalog s dodatečnou hodnotou. Vyzkoušejte tyto nápady

7 prosince 2023

Tisk bestsellerů ve slavnostní atmosféře

30 listopadu 2023

Napsat komentář Odstranit odpověď

Pamatovat si moje jméno, e-mail a stránku v prohlížeči

Facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Zůstat v kontaktu

Facebook Instagram

Justprint.cz - O NÁS

Jsme moderní internetová tiskárna a můžeme pro Vás vytisknout cokoli - za atraktivní cenu, v krátkém termínu a zboží doručíme až k Vašim dveřím! Tiskneme na různých typech materiálů. Naše tiskárna není jen halou plnou moderní technologie, je to také tým 700 lidí – nadšenců, kteří svými zkušenostmi 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, kontrolují každý krok Vaší objednávky. Díky vlastnímu, modernímu tiskařskému parku a vázárně realizujeme na jednom místě ofsetový tisk, digitální tisk v ofsetové kvalitě, ofsetový UV tisk, solventní a UV tisk.

Nejpopulárnější články

  • 1

    Nabídkové složky – co byste o nich měli vědět?

    23 března 2020
  • 2

    Kalendáře 2023. Přehled nejzajímavějších projektů

    10 listopadu 2022
  • 3

    Formáty a rozměry plakátů čili až to uvidím, tak to pochopím

    20 prosince 2019
  • Facebook
  • Instagram

@2019 - Justprint.cz - All Right Reserved. Nastavení souborů cookie


Zpět nahoru