Obal je často stejně důležitý jako samotný produkt. Může účinně přilákat pozornost, vyvolat zájem a přesvědčit lidi, aby si produkt koupili. Proto je tento text věnován výhradně obalům, které jsou ztělesněním kreativity a dobrého brandingu. Bude to překvapivé, barevné a neobvyklé. A proč jsme si tentokrát vybrali toto téma? Čtěte dále a dozvíte se to. 🙂
📦 Ještě víc, ještě lépe
Tento článek je předzvěstí něčeho nového, další kapitoly, kterou právě otevíráme v Justprint. Realizace velkého projektu se blíží do finální fáze a brzy budeme moci oznámit premiéru zcela nové kategorie produktů – obalů. Doposud jsme měli několik produktů, které lze samozřejmě takto klasifikovat (m. j. balicí papír, papírové tašky), ale to, co Vám brzy odhalíme, dává mnohem více možností. A i když ještě nebudeme zacházet do podrobností, obrázek, který někdy mluví lépe než slova, odhalí docela dost z tohoto překvapení. 🙂
📦 Obal, který vypráví příběh
Hlavním hrdinou je zde poštovní krabice, se kterou můžete dělat téměř cokoli! Potisk jednou barvou i plnou paletou, možnost použití doplňků, jako jsou zušlechtění nebo přebaly – to vše dělá z produktu, který měl sloužit pouze jako doplněk k hlavnímu nákupu nebo pro ochranu při přepravě, malé umělecké dílo, stejně atraktivní jako to, co je předmětem nákupu. Obal je prvním okamžikem kontaktu s vizuální identitou značky a možností navázání dialogu s příjemcem.
Nechte svůj obal stimulovat představivost a od prvního pohledu vyprávělo krásný příběh.
Minimalismus je stále silným trendem v designu obalů. Čistá forma, žádné ozdoby a vysoce exponovaný reklamní slogan pomáhají se správným příjmem zprávy.
Doplňky mohou zvýšit estetickou hodnotu nejjednoduššího obalu. Na příkladech níže: barevný přebal a balicí papír s jemnými motivy. Tak málo, ale dělá rozdíl!
📦 Přitahujte zrak, šokujte, překvapujte
Tato strategie bude fungovat, když hledáte zajímavé zvýraznění, které by mělo přesvědčit potenciálního kupce, aby mezi nabídkami jiných výrobců sáhl právě po vašem produktu. Existuje mnoho strategií a než přejdete do fáze návrhu, přezkoumejte trh, zjistěte, co konkurence nemá, a přizpůsobte nápad potřebám Vašeho podnikání. Nechte vizuální identitu svých produktů odpovídat hodnotám značky a přenášet její energii. Zde je několik osvěžujících příkladů, udržených právě v této konvenci.
📦 Příslib luxusu
Pokud lokalizujete svůj produkt jako luxusní, potřebujete k dosažení svého cíle promyšlený obal z vysoce kvalitních surovin. Krabice je jako vizitka – pokud není dostatečně přesvědčivá, nemusí váš produkt vzbuzovat důvěru, i když uvnitř může být položka nejlepší ve své třídě a v nejlepší cenové relaci. Obal má vliv na lokalizaci produktu, proto by mu měla být věnována stejná pozornost jako produktové nabídce.
📦 Originální tvary a formáty
Trička v krabici na pizzu nebo voda tam, kde byste očekávali mléko? Takový postup může být trefou do černého, pokud hledáte zvýraznění přitahující pozornost. Kromě toho je možné dosáhnout tohoto cíle pomocí jednoduchých a nekomplikovaných projektů. Následující příklady to snadno dokazují!
📦 Balicí tašky a balicí papír
Nemusí to být další nudný prvek obalu a designéři mohou být s papírovými taškami opravdu kreativní!🙂 Existuje mnoho možností – od zajímavých potisků (simulujících samolepky) až po hraní s prvky (úchyty) a použití části tašky jako prodloužení navrženého vzoru. Podívejte se, jak nápadité to může být!
Balicí papír je dalším detailem, díky kterému je rozbalování příjemnější a branding je zapamatovatelný na delší dobu. Kromě vizuální stránky má tento produkt také přidanou hodnotu v podobě možnosti opětovného použití papíru (k zabalení dárku nebo ochraně obálky knihy – kolik hlav, tolik nápadů!).
Zde dnes končíme, ale slibuji, že to není naše poslední slovo v tématice obalů! Podle zásady, že s jídlem roste chuť, pro Vás v této kategorii připravujeme nové články. Choďte sem častěji 😉
Fot. z obálky: Zápalky HEAT. Zdroj: Packaging of the world.