Pokud chcete, aby vaše sdělení oslovilo co nejvíce lidí, pak budete pravděpodobně potřebovat mobilní reklamu na vozidlech.
Zde je malý průvodce druhy fólií a nálepek na auta. Objevte účinné reklamní příležitosti – a to detailně!
Reklama na vozidle – proč a pro koho?
Mobilní reklama na autech je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak oslovit co nejširší veřejnost. Mobilní reklama umožňuje rychle změnit barvu automobilu nebo aplikovat na jeho povrch jakékoli obrazy nebo nápisy. Reklamy na vozidlech vám umožní je okamžitě proměnit v mobilní reklamní médium. A výsledek? Auto vyčnívající z davu a reklama, která se dokonale přizpůsobuje tepu města.
Automobilové fólie a polepy nepoškozují lak, lze je snadno odstranit a nahradit novými. Dobře navržené a vyrobené polepy na auta způsobí, že se ve městě bude o vaší společnosti mluvit. Toto je jedno z mála reklamních médií, které se dostane téměř do každého koutu města. A co je také důležité, náklady na tuto reklamu jsou relativně nízké. Takže jednou vyrobená reklama může plnit svou funkci opravdu dlouhou dobu.
Čím můžete polepit vozidlo?
Existuje mnoho druhů fólií a polepů na auta. Jejich výběr závisí jak na povrchu, na který je chceme polepit, tak i na typu reklamy, kterou chceme vytvořit. Pro mobilní reklamu na vozidlech se nejčastěji používají speciální polepy a fólie, a to:
- lité fólie,
- fólie One Way Vision,
- monomerní fólie,
- plotrové fólie.
Mobilní reklama – kterou zvolit?
Každý z těchto materiálů má jiné použití – některé mohou být potištěny, jiné je možné jen řezat, a tím vytvořit jednobarevné tvary a písmena. Níže popíšeme nejdůležitější vlastnosti materiálů pro mobilní reklamu na automobily.
Litá (automobilová) fólie
Je pružná a po zahřátí se dokonale přizpůsobí povrchu (a „zapamatuje si tvar“). Na fólii lze vytisknout jakoukoli grafiku. Potištěná fólie je odolná vůči vyblednutí, vlhkosti a většině mechanických poškození. Litá fólie je ideální pro povrchy s hlubokotažnými díly – např. zrcátka a nárazníky. Obvykle má tloušťku 55 mikronů. Chcete-li prodloužit její trvanlivost, pak by stálo za to ji pokrýt laminátem. Litá fólie může zachovat odolnost opravdu dlouho – dokonce až 10 let. Kvalita však znamená vyšší cenu.
Velmi praktickým řešením je litá reflexní fólie – má tloušťku 90 mikronů a její další předností je, že je viditelná i v noci.
Fólie OWV (one way vision)
Fólie OWV se nejčastěji používá na oknech aut. Vyznačuje se tím, že má malé dírky, kterými proniká dovnitř vozidla světlo. Z vnějšku je ale vozidlo pokryto vybraným potiskem. Obvykle se volí fólie OWV s tloušťkou 180 mikronů. Pro zviditelnění reklamy i po setmění zvolte reflexní fólii OWV s tloušťkou 200 mikronů.
Řezací fólie – plotrová
Vozidla mohou být také polepena nálepkami s písmeny. Písmena na vozidla jsou obvykle vyřezávána z plotrové fólie (určené k řezání na plotrech). Fólie může být v různých barvách, kromě toho může být lesklá nebo matná. Pro usnadnění rovnoměrného nalepení nápisu můžete zvolit možnost přenosu řezané grafiky čili průhledný podklad, který usnadňuje montáž. Nálepky je třeba dobře „oloupat“, tedy zbavit přebytečné fólie, a ponechat pouze hotová písmena.
Nálepky k potištění – monomerní fólie
Jedná se o fólii, kterou lze potisknout jakoukoli grafikou a poté oříznout na libovolný tvar. Tyto nálepky mohou být také přeneseny (čili umístěny na průhledné fólii, která usnadňuje montáž). Je však třeba si uvědomit, že takové nálepky jsou vhodné pouze na ploché části automobilu. A pokud chcete, aby barvy udržely svou intenzitu ještě déle, pokryjte nálepky další vrstvou laminátu. Předností monomerních fólií je příznivá cena, ale jejich trvanlivost není nejvyšší (přibližně 2 roky). Monomerní fólii lze použít na ploché části vozidla (neosvědčí se na hlubokotažných dílech).