S budováním image je to jako se stavbou domu – jeho trvalost je určena znalostmi, materiály a pevnými základy. Jak efektivně propagovat svou stavební firmu, a to jak na internetu, tak na letácích a dalších tištěných materiálech? Zde je několik tipů, které Vám mohou být užitečné
Jsou stavební letáky účinné?
Ačkoli nechybí hlasy, které by popíraly jejich účinnost – letáky pro stavební společnosti mohou být ve skutečnosti obrovským nástrojem pro přilákání zákazníků. Proč? Hlavně proto, že stavební a opravárenské firmy získávají zákazníky hlavně přímou cestou – z doporučení nebo prostřednictvím reklam a tiskovin. V případě letáku si kromě samotných kontaktních informací můžete představit i širší nabídku – spolu s ceníkem a fotografiemi konkrétních realizací.
Leták pro stavební firmu umožní oslovit přímo klienta – současného nebo budoucího. Díky ní posílíte image profesionální společnosti. To prostě funguje, zejména v tomto odvětví! Začněme ale od začátku, tedy se strategií stavební firmy.
Vynikněte – dobrou strategií
Konkurence je obrovská, abyste se neutopili v moři podobných nabídek, stojí za to najít něco, co Vás zvýrazní. Nejedná se však o čerstvou, agresivní reklamu, ale o specifickou hodnotu nabízenou uživateli. Nejlepší způsob, jak zvýšit efektivitu Vašich reklamních a marketingových aktivit, je vytvořit konzistentní dlouhodobou strategii. Měla by obsahovat jak pokyny týkající se vizuální identifikace stavební firmy, tak i knihu stylu – tedy plánovaný způsob komunikace. To je základ, na kterém stojí za to založit veškerou reklamu a marketingové úsilí.
Content marketing pro stavební firmy
Je třeba zavést pravidla content marketingu – jak na internetu, tak při tisku letáků a dalších materiálů, které přispívají k propagaci společnosti. Jednoduše řečeno-obsahový marketing pro stavební a opravárenské odvětví znamená dlouhodobou strategii zaměřenou na budování vztahů. Jeho oporou je neustálé zkoumání a reakce na potřeby zákazníků (včetně jejich předstihu). Pokud vytváříte obsah pro stavební firmy, nekoncentrujte se na jedinečnosti své značky, ale nabídněte uživateli konkrétní hodnotu – odpověď na jeho potřebu, a podělte se o své know-how.
Jak vytvořit obsah pro stavební firmy?
Nebojte se sdílet své znalosti, tipy a dovednosti – publikujte výukové programy, cenné DIY a vše, co opravdu může být užitečné pro uživatele. Dobře řízený CM pro stavební společnost se může změnit na inbound marketing – to je mechanismus, kdy zákazník sám vyhledá a najde Váš obsah. Efekt? Získáte cenný obsah, provoz a posilujete svou odbornou pozici a zákazník dostane odpověď na Vaši potřebu. Tato pravidla by měla být uplatňována na různých kanálech – jak na internetu (publikování cenných článků, videí a infografik), tak v letácích, katalozích a dalších tištěných materiálech.
Jak vytvořit leták pro stavební firmu?
Bez ohledu na to, zda produkujete leták pro DIY, údržbáře nebo velkou stavební firmu – stojí za to, abyste to udělali správně. Zde je několik pravidel, která přibližují váš leták k ideálu.
- Umírněnost – tedy čím méně obsahu, tím větší je pravděpodobnost, že ho příjemce vstřebá úplně. Představujte pouze konkrétní skutečnosti – používejte krátké věty, odrážky a jiné způsoby sdělení obsahu.
- Počet stránek – pro stručné informace a podnět ke kontaktu stačí řezaný leták – oboustranný, pokud chcete přidat fotografie a mapy, vyberte skládací leták, který Vám umožní čitelně rozložit obsah.
- Pravopis a stylistika musí být kontrolována alespoň několika lidmi. Překlepy, mezery před interpunkčními znaménky nebo stylistické chyby-je lepší je zachytit předtím, než to udělá příjemce.
- Obsah by měl být vytvořen s přihlédnutím k jazykovým výhodám, nejlépe podle schématu AIDA (Attention, Interest, Desire, Action).
- Barva – před odesláním souboru do tiskárny se ujistěte, že leták je navržen v barevném prostoru CMYK. Také nezapomeňte přidat fotografie ve správném rozlišení.
- Atraktivní slevy a kupony jsou položkou, která výrazně zvyšuje efektivitu letáků. Tím, že přidáte do letáku kód slevy na služby, zvýšíte pravděpodobnost, že zákazník uloží Vaši reklamu (a využije ji při první příležitosti).