Justprint.cz Blog
  • Produkty
  • Tisk
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
Justprint.cz Blog

Vítejte na našem blogu!

  • Produkty
  • Tisk
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
DesignTipyTisk

Billboard – umění, kreativita, média nebo nežádoucí dekorace měst?

autor Justprint 17 srpna 2020
autor Justprint 17 srpna 2020 0 komentář

Billboardy – pro některé nutné zlo a pochybné zdobení měst, pro jiné forma umění a vynikající nástroj marketingové komunikace. Přestože vyvolávají poměrně mnoho kontroverzí, můžeme je zcela odmítnout tím, že zcela přesuneme reklamní aktivity do nehmatatelné a prchlavé digitální formy? A nezpůsobí takový postup nenapravitelné škody jak inzerentům, tak příjemcům?

Konec venkovní reklamy?

V prosinci 2019 akce „White Christmas“ od kanadské kreativní agentury WUNDER obnovila diskusi o billboardech ve veřejném prostoru. Ve městech se objevily bílé obdélníky, které nahradily barevné plakáty, reklamy na autobusech a zastávkách. Billboardy pokryté bílou barvou vyvolaly velký rozruch a agentura, která investovala 10 000 $, se nejen proslavila, ale hlavně vyvolala diskusi na téma venkovní reklamy.

Jsme opravdu tak unaveni z reklamy, která nás bombarduje ze všech stran, zejména v předvánočním období? A opravdu bychom žili lépe, kdyby billboardy zcela zmizely z veřejného prostoru?

Nápad se brání sám

Odpověď na výše uvedenou otázku: nikoli nezbytně. Dobře navržený billboard je stále schopen vzbudit emoce a pozitivně ovlivnit publikum. Úžasný výtvor, hra barev, 3D prvky – velkoformátová reklama může ještě způsobit radost, a v souladu se zásadou „sky is the limit“ se omezením stává jen fantazie tvůrce. Ukázku takového uměleckého zpracování poskytla před časem BBC u příležitosti premiéry seriálu Dracula. Originální nápad a použití soumraku jako spoušťě aktivující obraz skrytý na billboardu vyvolalo úžasný efekt, kolem kterého bylo těžké projít lhostejné a i těm nejzatvrzelejší odpůrcům této formy reklamy.

Billboard jako živý

Dalším příkladem kreativního přístupu k billboardům je nápad agentury Leo Burnett pro McDonalds, která hledala nápad k rozbití image fastfoodové sítě propagací nabídky salátů. Úkol byl navržendoslova! McDonalds se rozhodl vytvořit „živý billboard“, na kterém se objevily nápisy Fresh Salads a logo McDonalds. Nezní to moc efektně? Pokud by to byl skutečně obyčejný potisk, tvorba by pravděpodobně nevzbudila velký zájem. Síť však vsadila na nestandardní řešení – nápis byl vyroben ze sazenic salátu, které při růstu s každým dalším dnem stále více odhalovala slogan propagace čerstvého menu u McDonald. Úžasný reklamní vzorec byl trefou do černého a asociace, které vyvolaly vzhled billboardu – „Přátelsky, ekologicky a zdravě“ – přesně zasáhly předpoklady tohoto podniku.

Kdo vypil mou Coca-Colu?

Prázdná láhev, když máte největší žízeň? Žebřík vede k podezření, že nás někdo předběhl. Toto skvělé dílo vytvořené kanadskou agenturou kromě toho, že přetéká vynalézavostí jako protřepaná Coca-Cola, má také cenný gamifikační aspekt – při pohledu na billboard jsme se nejprve tázali, zda tam byl žebřík zanechán záměrně, abychom po něm za chvíli lezli v představách pro odměnu, kterou je slámka. 😊

  • Billboard Coca-Cola
  • Billboard Coca-Cola

Nápad billboardu je polovinou úspěchu

Kromě toho záleží i na provedení. NIKE dosáhlo mistrovství v kombinaci těchto dvou aspektů. Billboardy propagující nové modely obuvi se objevují v neobvyklých formátech a místech, které dokonale zapadají do městského prostředí. Níže je jedna z nejzajímavějších implementací této značky. Mimochodem, zajímalo by mě, kolik řidičů při pohledu na ni reflexně stisklo brzdu. 😉

Billboard Nike

Již na těchto několika příkladech je vidět, že billboardy s úspěchem mohou představovat zajímavý reklamní nosič, a neobvyklé výtvory mohou překračovat tuto často pochybnou slávu nedoceněné formy reklamy na volném trhu. Nebojte se experimentovat a bavit složením – promyšlený billboard 3D s prvky gamingu se může stát fantastickým řešením pro odlišení se od konkurence a zakotvení v paměti kupujícího déle, než banner v digitální formě.

Zaujali jsme Vás? Navštivte Justprint a podívejte se na náš sortiment digitálních a offsetových billboardů. A pokud po přečtení tohoto článku budete mít v hlavě něco bláznivého, zeptejte se na nestandardní realizaci našich poradců.


Zdroj grafických materiálů:

  • wunder.ca
  • wvs.topleftpixel.com
  • lrps.pl
  • reklamyswiata.wordpress.com

0 komentář
0
FacebookTwitterPinterestLinkedinEmail
Předchozí článek
Katalogy – efektivní nápad na propagaci
Následující článek
Trendy designu 2020 – část 1

Mohlo by se Vám také líbit:

Obaly během boje o snížení výrobních nákladů produktů....

19 září 2024

Eko aneb polygrafie z druhé strany – polygrafický...

12 srpna 2024

Jedinečné a nezapomenutelné – prozkoumejte možnosti povrchové úpravy...

25 ledna 2024

Přibližme si individuální formáty. B4

18 ledna 2024

Překvapte tím, co je uvnitř. Reklama tisk e-commerce

11 ledna 2024

Co čeká tiskařský průmyslový sektor v roce 2024?...

4 ledna 2024

Přibližme si individuální formáty. B3

28 prosince 2023

Přibližme si individuální formáty. B2

14 prosince 2023

Katalog s dodatečnou hodnotou. Vyzkoušejte tyto nápady

7 prosince 2023

Tisk bestsellerů ve slavnostní atmosféře

30 listopadu 2023

Napsat komentář Odstranit odpověď

Pamatovat si moje jméno, e-mail a stránku v prohlížeči

Facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Zůstat v kontaktu

Facebook Instagram

Justprint.cz - O NÁS

Jsme moderní internetová tiskárna a můžeme pro Vás vytisknout cokoli - za atraktivní cenu, v krátkém termínu a zboží doručíme až k Vašim dveřím! Tiskneme na různých typech materiálů. Naše tiskárna není jen halou plnou moderní technologie, je to také tým 700 lidí – nadšenců, kteří svými zkušenostmi 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, kontrolují každý krok Vaší objednávky. Díky vlastnímu, modernímu tiskařskému parku a vázárně realizujeme na jednom místě ofsetový tisk, digitální tisk v ofsetové kvalitě, ofsetový UV tisk, solventní a UV tisk.

Nejpopulárnější články

  • 1

    Nabídkové složky – co byste o nich měli vědět?

    23 března 2020
  • 2

    Kalendáře 2023. Přehled nejzajímavějších projektů

    10 listopadu 2022
  • 3

    Formáty a rozměry plakátů čili až to uvidím, tak to pochopím

    20 prosince 2019
  • Facebook
  • Instagram

@2019 - Justprint.cz - All Right Reserved. Nastavení souborů cookie


Zpět nahoru