Papír svádí. Má svou fyzičnost, strukturu, vůni a dokonale působí na smysly. Je mnohem lepším nosičem emocí než digitální média. Podívejte se, jak jej můžete využít v efektivním marketingovém úsilí.
Papír a jeho přidaná hodnota
A když už hovoříme o přidané hodnotě, nemůžeme se zmínit o empirických a smyslových zážitcích, které jistě dávají papíru výhodu. To je to, co marně hledáte ve zprávách přenášených digitálně. Ty, které jsou prezentovány na výtiscích, jsou snadněji srozumitelné a lépe zapamatovatelné, jelikož vyžadují o 21 % méně kognitivního úsilí než digitální média. Navíc reklama v papírové podobě umožňuje zapamatovat si podrobnější informace, což potvrdilo 75 % účastníků průzkumu Kanadské pošty. Zajímavé je, že pouze 44 % dotázaných si zapamatovalo stejné detaily, prezentovány prostřednictvím elektronických médií. Důležitá je ještě jedna věc, až 51 % dotázaných bylo více sklonných k nákupu, pokud byla reklama prezentována v papírové podobě.
Velká síla papíru
Zprávy, absorbované přímo „z papíru“, se lépe zachycují v mozku než ty, které jsou prezentovány v digitální podobě. Obsah je méně prchavý a mnohem hmatatelnější. Informace podané na papíře, vyžaduje mnohem emocionálnější zpracování, což je důležité v procesu vytváření identity a povědomí o značce. Fyzické materiály ve formě papírových výtisků produkují více mozkových reakcí spojených s vnitřními pocity, což výrazně zvyšuje efektivitu reklamy. Geniálně při tom spouští prostorovou paměť mozku.
Mozek zpracovává slova napsaná nebo vytištěná na papíře zcela jinak než slova předkládaná elektronicky. Jedna ze studií ukazuje, že lidé, kteří čtou texty v tištěné podobě, dosahují mnohem lepší výsledky v testu na porozumění textu, než ti, kteří jsou seznámeni se stejným obsahem, prezentovaným v digitální podobě.
Tištěné materiály v B2B komunikaci
Papír je uznávaný nejen v e-commerce! B2B komunikace bude efektivnější, pokud ji podpoříte polygrafickými materiály. Použijte sílu, jakou mají tištěné katalogy, nabídkové složky nebo balíčky informačních materiálů, předané na firemním papíře a ve složkách s logem firmy. Pokud jdete na schůzku se zákazníkem nebo obchodním partnerem, postarejte se o firemní vizitky a drobnosti, které Vám pomohou zanechat dobrý dojem (např. poznámkové bloky s logem nebo stolní kalendáře). Jak můžete vidět v marketingu, zaměřeném na firmy, existuje ještě spousta místa pro tištěné materiály a tento trend se pravděpodobně ještě dlouho nezmění.
Těch pár argumentů stačí k tomu, abychom dokázali, že je tisk důležitým a účinným nástrojem v rukou osob, které se zabývají obchodem nebo marketingem. Je efektivně využíván v marketingových činnostech napříč všemi kanály a díky technologii (možnost online objednávek) může být realizován jednoduchým, snadným a bezpečným způsobem.
Vlastní výtisky objednávejte zde.