Papír stále láká a zajímavé je, že jeho postavení ve světě ovládaném digitálními médii zřejmě vůbec není ohroženo. Papír má v sobě „to něco“ a komunikace v tištěné verzi může fungovat efektivněji než její virtuální protějšek. Jak využívat tištěné materiály k přilákání publika a k efektivnímu vytváření potřeb kupujících?
Mozek nelze oklamat
Účinnost přenosu adresovaného příjemci z papírového média je vyšší než u stejného obsahu v digitální verzi. Dokázal to mj. výzkum agentury Millward Brown (porovná sílu médií v tradiční, tištěné formě se sdělením vyplývajícím z internetových zdrojů), a také společnosti trueIMPACT, která na objednávku Kanadské Pošty analyzovala vliv tištěné reklamy na takové aspekty, jako je čas strávený na analýze obsahu reklamy, snadné vstřebávání obsahu, stejně jako schopnost jejího zapamatování. Zprávy zobrazené na výtiscích byly srozumitelnější a snadněji zapamatovatelné účastníky studie než jejich digitální protějšky.
Zajímavost
Nejvíce detailů z předložených zpráv v papírové podobě si zapamatovalo až 75 procent dotázaných. Stejné detaily prezentované digitálně si pamatovalo už jen 44 procent dotázaných.
Na papíře je více pravdy
V době všeobecného „přebytku podnětů“ a hledání způsobů, jak zpomalit, se zdá,že papír plní příslib oddechu, kromě toho, že (paradoxně) působí na více smyslů, než digitální. Kontakt s obsahem umístěným na papíře vyžaduje omnisensorickou interakci, a ta dále umožňuje lepší zapamatování, vyvolává spojení v mozku, která při vzpomínce na zprávu budou vyvolávat konkrétní asociace. Papír, díky své fyzické podobě, hmotnosti, textuře a vůni výrazně silnější zapojuje naši síť nervových spojení souvisejících s prostorovou pamětí, díky čemuž zůstane s příjemcem na delší dobu a vytváří ve své mysli obraz výrobku, na který se díval, což z něj dělá něco méně abstraktního, a tudíž i dostupnějšího.
TIP:
Při objednávání tiskových propagačních materiálů zvolte nestandardní papír a zušlechtění, například fólii soft touch, která na dotek slupku broskve. Držení Vaší vizitky nebo katalogu v ruce bude pro příjemce příjemné a vyvolá milé asociace.
Papír, na rozdíl od digitální formy, je hmatatelný, má svou fyzickou podstatu, určitou strukturu a vůni, což z něj činí mnohem lepší nosič emocí než digitální média. Z dobrého důvodu stále vybíráme tradiční knihy nebo časopisy namísto jejich virtuálních, levnějších verzí. Často raději platíme více, ale zaručujeme dojmy, které přináší čtení přímo z papíru.
Asociace se značkou
Tištěné materiály pomáhají snadněji vyvolat asociaci se značkou. Tištěné nebo lakované logo na složce, použití principu kontrastu v designu nebo neobvyklého formátu propagačního materiálu (např. dárková krabička typu giftbox, která kromě toho, že je nosičem firemní identity, má také svou užitečnou hodnotu – to je jen několik příkladů toho, jak kreativně využít sílu nosiče, kterým je papír.
Tištěná reklama, i když je statická a dvourozměrná, může vyvolat dojem zkušeností s produktem, i když se nákup dosud neuskutečnil. Zajímavé je, že produkt, který jsme viděli v časopise nebo katalogu, se jaksi „zhmotňuje“ v našem mozku, a tento obraz má sílu podobnou fyzickému působení (např. když vyzkoušíme nějaký produkt nebo se ho můžeme dotknout). Tím kouzlo papíru nekončí. Nezáleží ani na typu tisku a sytosti barev. Čím je efekt blíže originálu, tím větší je pravděpodobnost, že se zákazník rozhodne nakoupit. Při objednávání propagačních materiálů pro Vaši společnost zvažte výběr řešení, která zaručují nejvyšší kvalitu tisku.
Přidejte do balíčku doplňky, které zpříjemní zážitek z nakupování a stanou se dalším prostředkem identifikace značky, čímž se rozšíří možnosti potenciálních kupujících.
TIP:
Pokud v katalogu uvádíte fotografie Vašich produktů, postarejte se o překvapující prvky, které budou přitahovat pozornost diváka a koncentrovat jeho pozornost na věci, které jsou pro Vás důležité. Jedním ze způsobů je použití parciálního laku, který pomůže elegantně a stylově vystavit vybrané detaily.
Informační hodnota
Papír může být také nejlepším prostředkem pro přenos podrobných zpráv. Zatímco většina reklam je navržena tak, aby „nepřetěžovala“ publikum informacemi, prodeje v segmentu B2B často vyžadují poskytnutí rozsáhlejšího obsahu (např. s podrobnou specifikací této služby). Poskytování těchto informací v papírové podobě může zvýšit porozumění zákazníka a pozitivně ovlivnit jeho nákupní záměry.
Síla papíru je nepopiratelná. Znamená to však, že bychom se měli vzdát aktivit v digitální formě a zaměřit se na doladění tištěných materiálů? Samozřejmě, že ne. Klíčem k úspěchu bude kombinace působení v obou kanálech a obratné prolínání fyzických a virtuálních forem propagace. Vývoj odborných znalostí a zkušeností zákazníků na všech možných místech kontaktu, zvýší Vaše šance na prodej a bude pracovat na povědomí o značce mezi stávajícími a potenciálními zákazníky. Navštivte Justprint nebo kontaktujte našeho poradce a požádejte o individuální nabídku pro Vaše podnikání.