Polovina roku 2020 je za námi, je to ideální čas pro shrnutí designových trendů. Co v kreativitě piští, skřípe a co growluje?
Minimalismus je nejdůležitější design trendem v roce 2020
Taky si myslíte, že jednoduchost je vrcholem sofistikovanosti? Rok 2020 slaví minimalistické projekty a má chuť na detaily a odnímání.
Letos vládnou projekty očištěné od přebytku a zapadající do trendu brutalismu (z franc. „syrový”). Ve světě s přebytkem podnětů je minimalistické provedení opravdu uklidňující. Příklady? Prosím pěkně.
#Minimalismus v barvách
V roce 2020 vyhrávají mono – a dichromatické projekty. Dominují pastelové a tlumené barvy nebo naopak silné a nekompromisní. Méně znamená více a úspora barev vyznívá silněji než přesycenost.
#Minimalismus v písmech
Jednoduchost se promítá i do výběru písma. V roce 2020 převládají jednoduchá, bezpatková písma. Jsou maximálně zvětšena a dokonce“ přečnívají“ mimo projekt. Stále častěji tvůrci odmítají ilustrace ve prospěch písmen.
#Trend EKO
Ve vizuální identifikaci 2020 vládne Ecobranding – tedy úspora prostředků tvůrčího výrazu… tiskové barvy. Ecobranding doporučuje používat více barev a jednoduchá písma.
Víte, že? Výběr „ekologických“ bezpatkových písem umožňuje snížit používání tiskařských barev až o 20 %? Navíc pro milovníky ekologie bylo vytvořeno speciální pruhové písmo, které výrazně snižuje spotřebu inkoustu – Ryman Eco. Klid, odkaz na písmo a práci najdete v souhrnu, na konci článku.
Projekty okořeněné texturou – textura pro rok 2020
Letos tvůrci přikládají velkou důležitost textuře, hmatatelnosti a detailům. To je vyjádřeno jak při výběru základny – tak při použití různých textur – alespoň populárního mramorového motivu („marmurable“). Stále populárnější jsou tekutiny a grafické zobrazení různých povrchů.
Stále skvělý je retro trend a ovlivňuje i výběr textur.
#Obrazová faktura a digital painting
Retro styl sahá až k malířským kořenům. Stále více tvůrců odkazuje na tradiční tahy štětcem. Klasická malba zažívá renesanci jak v digitálním světě, tak v tištěných projektech. Akvarel, olejová barva a plátno – tato struktura je jasně značená, téměř hmatatelná.
#Oděry a vrásnění
Scvrklý plakát, zdánlivá, kontrolovaná strohost – tento trend nabírá na síle. Zajímavou realizací je vizuální identifikace sítě Aioli, kterou vytvořil Mateusz Machalski. V projektu hraje velkou roli právě textura-vzhledem nedbalá, pouliční, dokonale zapadá do stylu komunikace značky – „Aioli. We are not sorry”. Při vizuální identifikaci jsou jedním z nejdůležitějších KV oděry a textura vrásčitého papíru. Efekt?
Shrnutí části 1.
Co si o těchto trendech myslíte, také cítíte, že méně znamená více? V dalším díle vám ukážu několik dalších lahodných designových kousků, doufám, že to bude záživné. Níže jsem pro Vás shromáždil odkazy na výše uvedená písma a díla zmíněných autorů.
Zdroje fotografií a inspirace:
- Font Ryman Eco – https://rymaneco.co.uk
- https://www.behance.net/gallery/17800811/-Cartaz-para-a-Exposicao-O-Encontro
- https://www.behance.net/gallery/88678237/SUCCESS-ERGO-Hestia-Annual-Report
- https://dribbble.com/mattpamer
- https://www.behance.net/gallery/99058761/Elogi-del-malentes
- https://www.behance.net/gallery/99801707/Catalogo-Almacn
- https://www.behance.net/gallery/91801315/IDE8-Brand-Identity
- https://www.behance.net/gallery/86824827/B-U-B-B-L-E-S
- https://www.behance.net/gallery/98870575/Cover-Artwork-2017-2020-Vision-mixtape
- https://www.behance.net/gallery/100064501/Wrong-Makeup
- https://www.behance.net/gallery/92964947/Poster-projects-collection
- https://www.behance.net/gallery/97993113/digital-painting-JOKER
- https://www.behance.net/gallery/15173401/Wiktor-Sadowski-opracowanie-graficzne-ksiazek
- https://www.behance.net/MACHALSKI
Zůstaňte zdraví a nechť je inspirace s Vámi!