Justprint.cz Blog
  • Produkty
  • Tisk
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
Justprint.cz Blog

Vítejte na našem blogu!

  • Produkty
  • Tisk
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
DesignTipyTisk

Reklama malé firmy – 5 nejčastějších chyb

autor Justprint 28 února 2020
autor Justprint 28 února 2020 0 komentář

Každý, kdo daleko zašel, aspoň několikrát zakopnul. Nechcete-li narážet do stejné překážek, poznejte je a zjistěte si, jak snadno se jim můžete vyhnout. Zde je 5 nejčastějších chyb během propagaci malé firmy. Přečtěte si je a dobře se s nimi seznamte.

1. Jednání bez strategie

Provádět reklamní aktivity bez strategie je totéž, jako řídit auto bez paliva. Dobře promyšlená strategie je základem, z něhož by měla vycházet všechna obchodní, marketingová a reklamní rozhodnutí. Reklama malé firmy je samozřejmě efektivní pouze tehdy, je-li založena na promyšleném rozvojovém plánu.

Mnoho malých firem se domnívá, že strategie je dobrá pouze pro velké hráče a že v jejich případě se jedná pouze promrhaný čas a energii. Plán činnosti je však absolutním základem úspěchu a pilířem moudře řízené firmy. Než tedy učiníte jakékoliv reklamní rozhodnutí malé firmy, investujte do dobrého výzkumu, seznamte se s konkurencí a situací na trhu, a až potom si vytvořte konkrétní herní plán. Díky strategii můžete sledovat své podnikání z ideálního odstupu, namísto bílých nebo černých polí uvidíte celou šachovnici.

Reklama malé firmy

2. Reklama zaměřený na rychlý zisk firmy

Reklama malé firmy je samozřejmě nástrojem umožňujícím zvýšit zisk, nemělo by tomu však být za každou cenu a na úkor dlouhodobých vztahů. Křiklavá a velmi jednoduchá sdělení možná přinesou chvilkový zájem, ale pravděpodobně neumožní získat stálé zákazníky. Pokud firma nerealizuje promyšlenou strategii, krátkodobým ziskem to pravděpodobně skončí. Než tedy vydáme tučnou částku za reklamu firmy, zamysleme se, zda není lepší ji investovat do kvality produktů a zákaznického servisu. Na reklamní kampaň ještě přijde čas.

Postavení na trhu se buduje dlouhou dobu a pouze firma založená na solidních základech překoná i různé turbulence na trzích. Reklama firmy musí podporovat produkt nebo služby, a ne být fantomem kvality. Je všeobecně známo, že pozitivní image firmy se buduje celá léta, ale zničit ho trvá několik sekund.

Reklama malé firmy

3. Příliš křiklavá reklama malé firmy

Namísto agresivní reklamy raději zvažte subtilnější a dlouhodobější formu propagace. Stále více ceněna je síla dobrého content marketingu. Jeho tajemství tkví v textech odpovídajících reálné potřebě zákazníků. Dobře realizované CM aktivity mohou rozhodnout o úspěchu jak velké, tak i malé firmy. Nejde však o aktivity přinášejí okamžitý zisk. Jedná se spíše o tvořivý proces, poznávání a uspokojování potřeb zákazníků. Od content marketingu je už pouze krok k inbound marketingu, tedy aktivitám, díky nimž je to sám zákazník, kdo nás hledá a nachází. Inbound marketing umožňuje malé firmě identifikovat očekávání zákazníka a předejít mu tím, že mu poskytne to, co právě očekává.

Reklama malé firmy

4. Reklama nevhodná pro cílovou skupinu

Obvykle nastane čas, kdy se malá firma rozhodne investovat do první reklamní kampaně. Obvykle je to spojeno s velkými náklady a komunikací na mnoha kanálech. Častou chybou je zaměření se na podrobnosti a opomenutí samotné podstaty kampaně, tedy samotných příjemců. Než začneme plánovat kampaň, je třeba věnovat hodně času a energie na důkladný výzkum cílové skupiny. Vyhněme se chybě, jakou je adresování sdělení všem (je známo, že pak vlastně neosloví nikoho). Namísto přesvědčování všech je lepší komunikaci zaměřit na přesně definovanou skupinu. Důkladně ji prozkoumejme, poznejme a specifikujme, protože až tehdy je možné seriózně přemýšlet o reklamě své firmy. Bez těchto kroků nemá smysl vydat ani korunu na reklamu, protože by byla jednoduše neefektivní.

Reklama malé firmy

5. Absence příslušných reklamních materiálů

Malé firmy často podceňují sílu tištěných materiálů. Často chybou je sázení na množství, a nikoliv na kvalitu. Sto dobře navržených vizitek nebo letáků má větší hodnotu než tisíce odbytých papírů. Namísto výroby reklamních materiálů na domácí tiskárně bez podpory profesionálních grafiků se vyplatí připlatit a získat velmi profesionální a propracované tiskové materiály a využít služeb dobré tiskárny. Důležitá je rovněž kvalita tisku a papíru a vhodně vybrané fotografie a texty. Díky profesionálním reklamním materiálům může malá firma důsledně budovat svou pozitivní image. A reklama malé firmy? Měla by být završením strategických marketingových aktivit – efektní třešnička na podnikatelském dortu.

Reklama malé firmy
0 komentář
0
FacebookTwitterPinterestLinkedinEmail
Předchozí článek
Jak tvořit dobré reklamní prospekty?
Následující článek
Mobilní reklama na vozidlech – co byste měli vědět

Mohlo by se Vám také líbit:

Obaly během boje o snížení výrobních nákladů produktů....

19 září 2024

Eko aneb polygrafie z druhé strany – polygrafický...

12 srpna 2024

Jedinečné a nezapomenutelné – prozkoumejte možnosti povrchové úpravy...

25 ledna 2024

Přibližme si individuální formáty. B4

18 ledna 2024

Překvapte tím, co je uvnitř. Reklama tisk e-commerce

11 ledna 2024

Co čeká tiskařský průmyslový sektor v roce 2024?...

4 ledna 2024

Přibližme si individuální formáty. B3

28 prosince 2023

Přibližme si individuální formáty. B2

14 prosince 2023

Katalog s dodatečnou hodnotou. Vyzkoušejte tyto nápady

7 prosince 2023

Tisk bestsellerů ve slavnostní atmosféře

30 listopadu 2023

Napsat komentář Odstranit odpověď

Pamatovat si moje jméno, e-mail a stránku v prohlížeči

Facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Zůstat v kontaktu

Facebook Instagram

Justprint.cz - O NÁS

Jsme moderní internetová tiskárna a můžeme pro Vás vytisknout cokoli - za atraktivní cenu, v krátkém termínu a zboží doručíme až k Vašim dveřím! Tiskneme na různých typech materiálů. Naše tiskárna není jen halou plnou moderní technologie, je to také tým 700 lidí – nadšenců, kteří svými zkušenostmi 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, kontrolují každý krok Vaší objednávky. Díky vlastnímu, modernímu tiskařskému parku a vázárně realizujeme na jednom místě ofsetový tisk, digitální tisk v ofsetové kvalitě, ofsetový UV tisk, solventní a UV tisk.

Nejpopulárnější články

  • 1

    Nabídkové složky – co byste o nich měli vědět?

    23 března 2020
  • 2

    Kalendáře 2023. Přehled nejzajímavějších projektů

    10 listopadu 2022
  • 3

    Formáty a rozměry plakátů čili až to uvidím, tak to pochopím

    20 prosince 2019
  • Facebook
  • Instagram

@2019 - Justprint.cz - All Right Reserved. Nastavení souborů cookie


Zpět nahoru