Billboardy a další externí reklamní nosiče často stojí na světlé straně síly. Velký formát se s oblibou používá pro informační a sociální kampaně a jen máloco dokáže lépe zprostředkovat to, co má vyjadřovat. Několik dobrých příkladů najdete v tomto článku.
Co je stejně škodlivé jako cigarety?
„Forschungen zeigen, dass Einsamkeit und Isolation genauso gesundheitsschädlich sein können wie das Rauchen von 15 „Výzkumy ukazují, že osamělost a izolace mohou být pro zdraví stejně škodlivé jako kouření 15 cigaret denně,“ uvádí se na plakátech nadace ALONE, která bojuje proti osamělosti starších lidí. Kampaň se objevila na venkovní reklamě ve Velké Británii.
Prohlédněte si tento produkt: velkoformátový plakát
Namísto cigaret
Také společnost McDonald’s se rozhodla bojovat proti problému „kouření“. V Indii se objevily plakáty s typickou krabičkou cigaret naplněnou hranolky. Cílem kampaně, která proběhla v metropolitních oblastech v červnu tohoto roku, bylo podpořit společné úsilí o budoucnost bez dýmu.
Je ale výměna cigaret za hranolky dobrým krokem, pokud jde o zdraví? O tom by se asi dalo diskutovat.
Namísto hranolek
„Vyměňte nezdravé jídlo za zdravé“ – jednoduché textové sdělení a výstižné ilustrace jsou silnou stránkou kampaně, která nabádá ke změně stravovacích návyků. Billboardy a plakáty pro Světovou zdravotnickou organizaci navrhli studenti z Gízské školy reklamy.
Podívejte se na: digitální billboardy
Oslavujte zodpovědně
4. červenec – Den nezávislosti ve Spojených státech – je v americké kultuře významným svátkem. Intenzivní oslavy v tomto období však mají za následek nejvyšší procento úmrtí způsobených řízením pod vlivem alkoholu. Kampaň, která varuje před usednutím za volant po požití alkoholu, využívá klasické propagační plakáty, které mají vyprovokovat k zamyšlení a ovlivnit rozhodnutí a pomoci tak snížit tyto negativní statistiky.
Podívejte se na: reklamní vlajky
Zpomalte
Nejen střízlivě, ale také s rozvahou. Kampaň společnosti Volkswagen upozorňuje na problém nepozornosti a příliš rychlé jízdy. Důsledky rychlé jízdy jsou názorně ilustrovány na příkladech, které nemají nic společného s bravurní jízdou. Co se stane, když tachometr ukáže více než 12 km/h? Je snadné si to představit.
Pro společné dobro
U příležitosti Světového dne životního prostředí a v souladu se svojí filozofií Kyosei „žít a pracovat společně pro společné dobro“ zahájila společnost Canon osvětovou kampaň na ochranu životního prostředí. Plakáty vizualizují faktory, které dusí planetu – rostoucí množství odpadu, plýtvání vodou a znečištění ovzduší – v podobě balíčku.
Podívejte se na: jednostranné plakáty
Zdroj:
https://www.adsoftheworld.com/campaigns/loneliness-kills
https://www.adsoftheworld.com/campaigns/america-needs-sober-drivers
https://www.adsoftheworld.com/campaigns/stairs-694d939e-3c79-4b66-9e8e-230133c67d1e
https://www.adsoftheworld.com/campaigns/saving-the-earth